Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ja Trotter dat snap ik wel maar gedroogd fruit zorgt voor nog meer snaaitrek! Aaquamarine, patatje met !!! Enne.. hoe smaakte het ? Wat is jouw menuutje op een dag omdat je dunner wordt nu? All inclusief resort , lekker zeg en genoeg te eten aan groenvoer ! Waar ga je naartoe ?
Dag allemaal! Ik had een zeeeeer moeizame dag vandaag, moet ongesteld worden en heb daarnaast wat gedoetjes (en dan ga ik altijd eten...). Maar goed, heb er de hele tijd niet aan toegegeven en ik was blij toen de supermarkten dicht waren ;)

@trotter van gedroogd fruit kun je inderdaad nog meer snaaidrang krijgen, eet je wel noten erbij? Dat helpt vind ik enorm! *hmm... lees net dat je die erbij had gegeten... dan snap ik hem niet zo!

@aqua lekker vooruitzicht zeg! En fijn als er bij zo'n all inclusive hotel voldoende salades en andere zaken zijn. Ik heb nog nooit in zoiets gezeten, maar zal er over een paar maandjes ook aan geloven tijdens onze honeymoon
Ik doe heel erg mijn best deze dagen, en het lukt redelijk! Eergisteren wel chips gegeten in een gefrustreerde bui, maar goed. Die dag niet gedronken en ook toen ik tot 2 uur 's nachts moest doorwerken en veel honger had verstandig gesnackt met kamutwafels met bieten-mierikswortelspread (heeeeerlijk!!!)

Gisteren 1 wijntje en niets gesnoept. Dat mag in de krant. Zeker omdat er overal chocolaatjes en cakejes aangeboden werden. Ik was een dagje op stap en had heel braaf voedsel mee, geen salade maar courgettepannekoekjes met een beetje kaas en sambal. Best lekker! En wat rauwkost om er tussen te doen. Verder had ik paprikareepjes en humus bij me en ook cashewnoten.Uiteindelijk bij een cafe terecht gekomen waar je je eigen eten mag meenemen, tof is dat. 's Avonds een salade gegeten van rucola, tomaten en mozzarella, beetje zongedroogde tomaten en wat noten erbij. 's Avonds moest ik nog een heel eind autorijden en toen heb ik een paar druiven meegenomen als snoepjes, normaal snaai ik vaak drop dat mijn man steeds in de auto legt. Nu dus niet, joepie!

Vandaag weer met havermout met appel en banaan ontbeten, voor straks staat er een heerlijke salade te wachten van bulghur, avocado, gerookte kip, rode en gele paprika, courgette, tomaat, lenteuitje, lijnzaad en citroensap.

Dus ik ga weer goed mijn best doen, ik heb echt het gevoel dat ik afval en voel me weer lekker. Hopen dat ik het een paar weken zo volhoud!
Een café waar je je eigen eten mag meenemen? Nog nooit van gehoord! waar is dat dan?

Pichegru, fijn dat het zo goed gaat! Verleidingen weerstaan is moeilijk, dat merk ik ook.

Vanmorgen ontbeten met een Dr Karg cracker (ben inmiddels verslaafd aan die dingen, misschien dat het dan ook niet gezond meer is...) en een banaan.

Daarna een uurtje XCO gedaan in de sportschool en boodschappen gedaan en toen barstte ik van de honger en heb ik lekker sushi en zeewiersalade gegeten. Voor vanavond weet ik het nog niet.

Ik ben wel al aan het kijken voor een lekker ontbijtje voor morgen met havermout, ik heb dat spul al een tijd in huis, maar ik heb het alleen nog maar gebruikt voor de ontbijtmuffins.
Cafe De Zaak in Utrecht! Leuke tent ook nog.

Ik ben weer benieuwd naar de ontbijtmuffins, daar kan ik nergens het recept voor vinden, hoe komen jullie daar aan?
Dat recept staat in een van de boeken van AA, maar volgens mij ook hier: maria555 in "Amber Albarda"

Ik ben er ook benieuwd naar, zodra ik weer thuis ben ga ik ze zeker een keer maken.
Nee, daar staat dan weer onder dat iemand schrijft:

Nee volgens mij zijn het andere, met amandelmeel, huttenkase en boekweitmeel (ik kan niet tegen spelt).

Maar evengoed bedankt!

En dat recept is wel geplaatst maar later weer weggehaald. Ik zal nog een keer in het AA-kookboek kijken of ik die over het hoofd gezien heb, want daar staan dacht ik alleen de meesterlijke muffins in - zijn dat de ontbijtmuffins dan?
Oeps, ik had niet verder gelezen. Ik heb hier de boeken niet bij de hand, dus ik weet niet of ze in het 1e of 2e boek staan. Volgens mij zijn het inderdaad die meesterlijke muffins.

Zojuist heb ik voor het eerst een Dr. Kargcracker op (spelt met zaden, ik heb thuis ook nog spelt met muesli). Inderdaad heel lekker!
quote:pichegru schreef op 11 juli 2012 @ 12:27:

Cafe De Zaak in Utrecht! Leuke tent ook nog.

Ik vond de havermout met feta en vijgen verrassend lekker, die wil ik morgen weer maken. Ik ben weer benieuwd naar de ontbijtmuffins, daar kan ik nergens het recept voor vinden, hoe komen jullie daar aan?Ik heb toevallig feta én vijgen in huis, dus da's wel een goeie voor morgenochtend!
Die crackers zijn wel hard, maar heerlijk. Ik heb spelt met 3 zaden en spelt met Emmentaler, allebei heel lekker! Ik neem ze wel mee in het vliegtuig op vakantie voor als ik trek heb, dan kan ik lekker mijn medepassagiers gek maken met mijn gekraak
OK, de meesterlijke muffins dus.

Ik had een pakje Dr Karg met spelt en emmenthaler op mijn werk, maar ik at er zo 2 achter elkaar vanwege lekkerrrr... minder goed idee.
Heb toevallig vanmorgen voor het eerst de meesterlijke muffins gemaakt. Alleen niet hartig met kaas en tomaat, maar zoet, met wat agavesiroop en bosbessen erdoor. Ze zijn een beetje klef van binnen, valt me op. Misschien iets te veel huttenkase of water erdoor gedaan (ben nooit zo van het precies afwegen...). De smaak is wel lekker!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik vond ze juist heel droog, met de parmezaanse kaas. EN ik had wel goed gewogen. Maar misschien had ik mijn amandelen niet fijn genoeg gemalen, het was wat korrelig.

Ook vond ik ze niet echt hartig. Ik dacht eraan om ze voor de kinderen met pizzakruiden zeg maar en wat tomatenpuree tot een soort pizzamuffins om te toveren. En als ik ze nog eens maak doe ik er wat meer kaas door. Wordt natuurlijk wel minder gezond dan.

Ik at ze trouwens met de eerder genoemde bieten-mierikswortel spread, dat was wel weer heel lekker.
Nou ik ga ook een keer voor die meesterlijke muffins. Ik krijg gewoon trek als ik dat allemaal zo lees.

@essther: probeer zo veel mogelijk gezond te snaaien. ZOnde om een hoop foute spullen te eten. En als je genoeg gezonds in huis hebt kan je snaaien zonder dat je er 'schuldig' over hoeft te voelen!

@pichegru: super dat je zo goed gaat, en ach die chips hoort gewoon bij die 20% niet-amber-proof.

@aaquamarine: wat is XCO? Mjamm sushi!

Mijn eetlijstje:

O:flink ekom havermout met water, honing en amandelen.

koffie met klontje suiker en glas roosvicee

T: banaan, mok koffie met klontje suiker

L: 2 sneen brood met wat tomaten ketchup en een stuk spinazie omelet van gisteren. Glas water. 2 dadels, wat druifjes.

T: koekje, 3 glazen water, thee en glas ijsthee (eigen gemaakt)

Nog te goed:

A: prutje van stukje courgette, stukje aubergine, champignons, erwtjes, tomaten puree en kruiden. Bulgur met bruchetta kruiden.

T: avocado choco mouse denk ik.

groetjes.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
@adios thx! Heb ik ook wel (al moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel weer een baksessie tegenaan kan gooien, want die muffins en blauwebessencake is wel lekker om te hebben). Maar op dat soort dagen heb ik ook daar geen zin in kan ik je zeggen ;)

Zo anders is vandaag weer, totaal geen honger! Wel erg moe, dus had net een zwaar lesje bodypump, al vind ik het wel altijd lekker om te voelen dat je zwaar getraind hebt.

Zal ook weer eens een eetlijstje posten!

o: groentensapje van wortels, rode biet, bleekselderij, komkommer en citroen + grote kom muesli met chiazaadjes, lijnzaadjes, rozijnen en geitenyoghurt

l: werklunch met rogge, zwarte turtle beans, avocado, wortel, tomaat, beetje geitenkaas, ei, wat noten olijven en gedroogde tomaatjes

t: groentensapje van komkommer, tomaat en 1 appel

vriend is pas laat thuis, dus ik eet nu even een rijstwafel. Volgens mij eten we vanavond een pasta met truffel en courgette, maar dat is het domein van vriendlief... ;) En heb nog wat heerlijke perziken liggen die erom schreeuwen om opgegeten te worden!
Ik had als diner rode quinoa met ui, paprika, komkommer, feta, vijgen en paranoten. Er is nog een beetje over, daarvan maak ik een lunchsalade voor morgen, met spelt en waarschijnlijk nog wat extra rauwkost.
Ik zie lekkere dingen voorbijkomen! Had zelf ook zin om muffins te bakken, zelf een beetje geklooid met havermout, boekweitmeel en een heel klein beetje zelfrijzend bakmeel, verder huttenkase, 4 eieren en zonnebloemolie en als vulling parmezaanse kaas, feta, basilicum, tomatenpuree, beetje sambal badjak. Erg smakelijk resultaat!

Vanavond bulgur gegeten met geroerbakte groente en een runderworstje. Beetje couscousachtig. Ik vind bulgur heel verrassend smaken, doet me aan Rice-a-Roni denken, misschien kent iemand dat uit Amerika, soort mengsel van rijst en vermicelli. Wel lekker in ieder geval.

Ik ben nog volop aan het experimenteren, ontzettend leuk om te knutselen met eten en ook nog gezonder te leven! Zo kreeg ik in mijn eerste groentepakket ook Nieuw-Zeelandse spinazie... nog nooit gezien! Ben benieuwd hoe dat morgen smaakt.
Heerlijk eten allemaal zeg! Wel arbeidsintensief en vergt heel wat voorbereiding , haha.... ben voor mijn gevoel uren in de keuken bezig. Maar het voelt erg goed, doe dit nu al zo'n anderhalf jaar en ik zou niet meer anders willen !
Loop ik al de hele week ongeveer dezelfde route van en naar de cursuslokatie, kom ik er vandaag achter dat ik al twaalf keer langs een natuurwinkel gelopen ben! Leuk dat die hier vlak om de hoek zit. Ik heb dus maar meteen een zak speltmuesli gekocht, want dat beetje wat ik zelf bij de Nederlandse natuurwinkel had geschept is bijna op.
Dat is handig Trotter, een natuurwinkel close by!
Ik eet morgen groente-kippensoep. Ooit gemaakt en net uit de vriezer gehaald. Nu heb ik nog wat gekookte quinoa in de koelkast. Kan ik die ook door de soep doen (even meeverwarmen)?
Volgens mij wel hoor. Alleen niet te lang meeverwarmen dan, want dan wordt 't misschien te zacht.

Ik heb vandaag (weer) asperges met gekookt ei gegeten. Zojuist had ik nog een beetje trek, dus toen heb ik nog maar een beetje kwark met aardbei en banaan genomen.

De salade voor morgenmiddag staat ook alweer klaar: spelt, linzen, kikkererwten, sla, tomaat. Misschien doe ik er morgenochtend nog wat avocado bij.
Wat eten jullie allemaal goed! Zelf ben ik ook aardig bezig, maar al lang geen werklunch meer gemaakt. Eet wel erg veel fruit en meer groenten :-)

Net heb ik de chocomousse gemaakt en is goed gekeurd :-D

(1 banaan, 1 avocado en cacao mixen)

Ik vind de chocolade van Julia Kang zo lekker.. hij gaat snel op.... De volgende keer maak ik een vier keer zo grote lading.

Eerder liet ik koekjes bij de koffie etc staan omdat ik wilde afvallen maar ik hield het nooit lang vol (niet eens 1 dag).. maar nu heb ik geen zin in die E-nummers en suiker en vind ik het makkelijk ze te laten liggen. Alhoewel ik honingmosterd pretzels heb gekregen van een heel lief persoon en er zitten heul veul e-nummers in maar dat ik eet ik dan weer wel.

Ik wil geen 'gewoon' vlees (met antibiotica) meer eten maar af en toe biologisch vlees.. Als ik op het werk of bij anderen eet dan eet ik het wel.. maar het voelt niet fijn. Eigenlijk wil ik het liever niet, maar ik vind dat ik doorsla als ik het daar niet eet.

Mijn nieuwe plan is om m'n stress te verlagen. Ik werd gemasseerd en zoveel spieren waren verkrampt. De masseuse zei dat het heel erg was, ik schrok er van.

Laat los.. laat los.. laat los.... * zen *
Ik zeg vooraf dat ik geen gewoon vlees eet. Vaak maakt men dan vis. Ik heb niet vaak etentjes bij anderen, hoor. En vis! Al die verhalen over pangasius! Gruwelijk.
Ja, met vis moet je ook weer erg uitkijken helaas. Wilde vis, zoals wilde zalm is prima , dan weet je dat het goed zit en hier niet mee gerommeld is. Ayli, heerlijk dat chocorecept van jou maar eet je hier dan weer niet teveel van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven