Tja, en dat was het dan.... deel 2
dinsdag 31 januari 2012 om 14:51
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
vrijdag 13 juli 2012 om 00:49
Jongens wat een kapitalen, toch het verkeerde beroep gekozen dus....onze scheiding wordt echt een vecht scheiding, zal dus een eigen advocaat nodig hebben.Het wil nergens aan mee werken, wil het huis niet te koop zetten, is het niet eens met de boedelscheiding, Het wil niets en doet niets en zet me daarmee helemaal klem. Ik wil hier weg, mijn eigen leven opbouwen en Het zo snel mogelijk vergeten. Vandaag een chat aangevraagd met de jurofoon ( gratis) en die hebben me een heel eind op weg geholpen. Maandag bellen voor een afspraak en dan maar daar naartoe. Hun kijken dan in eerste instantie welke stappen ik moet ondernemen (ook gratis) zodat de dure minuten bij de advocaat zo kort mogelijk worden.Dit voelt allemaal zo oneerlijk,Het veroorzaakt dit allemaal ( het wegvluchten bedoel ik dan, in de relatie zal ik ook wel fouten hebben gemaakt) en komt overal met een koopje van af, krijgt overal subsidies voor en dan nog geen ene flikker doen. Ik kreeg gisteren een uitgebreide mail van hem, dat hij het oneerlijk vond dat hij de helft van de hypotheek moest betalen, ik moest maar de hele hypotheek betalen want jij woont er en ik niet....hufter,,,ga eens werken,.....ben zo boos....en dan stuurt hij dag erna allemaal weer smsjes met kusjes....mag ik een teil.....maar hij heeft me daar wel mee, mijn boosheid zakt dan iets weg en dan voel ik mijn verdriet.....mijn kids zeggen, ma je moet alles uitprinten en ophangen dan blijf je in ieder geval boos.
vrijdag 13 juli 2012 om 09:24
Mijne belde gister al zielig op.. Oh hij is zo bang om teveel geld uit te moeten geven... Is bang dat ie financieel kaalgeplukt word.. Nou was zeker niet van plan om op een houtje te gaan bijten om de soris waar ik niet om gevraagt heb.. Waar ik door hem inzit... Ik zeg heus niet dat ik persee wil dat zijn bedrijf naar de knoppen gaat, maar als dat een gevolg van is.. So be IT!! Pfff dat is der ff uit..
vrijdag 13 juli 2012 om 15:47
Even frustratie van me aftypen.... Waarom kan ik hem toch zo ontzettend moeilijk loslaten? Ik geef zo ontzettend veel om hem. Ik doe andere dingen, maar dat gevoel zit continu in m'n lijf lijkt het wel. Ik word er zo verdrietig van dat hij het blijkbaar niet ziet zitten / aandurft of wat het dan ook mag zijn....
Weet wat goed voor me is; focussen op mezelf, hem loslaten, afstand bewaren.... En dat probeer ik ook echt. Maar dat gevoel blijft constant aanwezig. Steeds zo'n intens verdrietig gevoel van binnen, bah!
Weet wat goed voor me is; focussen op mezelf, hem loslaten, afstand bewaren.... En dat probeer ik ook echt. Maar dat gevoel blijft constant aanwezig. Steeds zo'n intens verdrietig gevoel van binnen, bah!
vrijdag 13 juli 2012 om 17:44
quote:problemo schreef op 13 juli 2012 @ 09:24:
Mijne belde gister al zielig op.. Oh hij is zo bang om teveel geld uit te moeten geven... Is bang dat ie financieel kaalgeplukt word.. Nou was zeker niet van plan om op een houtje te gaan bijten om de soris waar ik niet om gevraagt heb.. Waar ik door hem inzit... Ik zeg heus niet dat ik persee wil dat zijn bedrijf naar de knoppen gaat, maar als dat een gevolg van is.. So be IT!! Pfff dat is der ff uit..Jij ( wij ) heb(ben) hier toch niet om gevraagd? Ik begrijp je volledig en denk er het zelfde over, er mogen wel enige consequenties voor de heren aankleven dacht ik zo.
Mijne belde gister al zielig op.. Oh hij is zo bang om teveel geld uit te moeten geven... Is bang dat ie financieel kaalgeplukt word.. Nou was zeker niet van plan om op een houtje te gaan bijten om de soris waar ik niet om gevraagt heb.. Waar ik door hem inzit... Ik zeg heus niet dat ik persee wil dat zijn bedrijf naar de knoppen gaat, maar als dat een gevolg van is.. So be IT!! Pfff dat is der ff uit..Jij ( wij ) heb(ben) hier toch niet om gevraagd? Ik begrijp je volledig en denk er het zelfde over, er mogen wel enige consequenties voor de heren aankleven dacht ik zo.
Worth it to be loved
vrijdag 13 juli 2012 om 17:44
Heel herkenbaar Gettingwise, vervelend gevoel is dat he..constant verdrietig zijn..mij helpt het een beetje om dan te gaan focussen op de vervelende (zacht uitgedrukt) dingen die hij tegen me zei of die hij gedaan heeft..zolang ik me daar dan mee bezig houd voel ik mijn verdriet niet. Morgen weer werken, dan ben ik er in ieder geval ook een tijd niet mee bezig, in ieder geval niet zoveel als nu..ik hoop dat je je in ieder geval al een klein beetje beter voelt..
vrijdag 13 juli 2012 om 23:17
Ja Fideso, is zeker zo. Goed dat je morgen werkt, toch even wat afleiding en gedachten op andere dingen. Veel succes!
Vind het moeilijk om aan de vervelende dingen te denken die hij gedaan heeft, die zijn er niet echt.... Wel wat dingen waar ik moeite mee heb, maar niet echt nare dingen.
Pffff irritant problemo dat hij nu zo zielig loopt te doen, terwijl hij het zelf allemaal heeft veroorzaakt. Daar kun je toch helemaal niets mee?! Hij zal zelf de gevolgen van zijn acties moeten dragen en niet bij jou zielig gaan zitten doen. Ongelofelijk....
Vind het moeilijk om aan de vervelende dingen te denken die hij gedaan heeft, die zijn er niet echt.... Wel wat dingen waar ik moeite mee heb, maar niet echt nare dingen.
Pffff irritant problemo dat hij nu zo zielig loopt te doen, terwijl hij het zelf allemaal heeft veroorzaakt. Daar kun je toch helemaal niets mee?! Hij zal zelf de gevolgen van zijn acties moeten dragen en niet bij jou zielig gaan zitten doen. Ongelofelijk....
vrijdag 13 juli 2012 om 23:38
quote:gettingwise schreef op 13 juli 2012 @ 15:47:
Even frustratie van me aftypen.... Waarom kan ik hem toch zo ontzettend moeilijk loslaten? Ik geef zo ontzettend veel om hem. Ik doe andere dingen, maar dat gevoel zit continu in m'n lijf lijkt het wel. Ik word er zo verdrietig van dat hij het blijkbaar niet ziet zitten / aandurft of wat het dan ook mag zijn....
Weet wat goed voor me is; focussen op mezelf, hem loslaten, afstand bewaren.... En dat probeer ik ook echt. Maar dat gevoel blijft constant aanwezig. Steeds zo'n intens verdrietig gevoel van binnen, bah!For what it's worth: toen ik bij mijn ex weg ging voelde ik me ook heel lang zo verdrietig. Kans is groot dat jouw ex ook verdrietig is. En verder: het gaat over, zowel voor hem als voor jou. Echt waar. Nog even doorbijten.
Weet wat goed voor me is; focussen op mezelf, hem loslaten, afstand bewaren.... En dat probeer ik ook echt. Maar dat gevoel blijft constant aanwezig. Steeds zo'n intens verdrietig gevoel van binnen, bah!For what it's worth: toen ik bij mijn ex weg ging voelde ik me ook heel lang zo verdrietig. Kans is groot dat jouw ex ook verdrietig is. En verder: het gaat over, zowel voor hem als voor jou. Echt waar. Nog even doorbijten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zaterdag 14 juli 2012 om 04:37
Vanavond stuurde hij smsjes dat ik altijd de kids heb.. En dat hij haast geen rol meer zowel in hun opvoeding. Tja ik antwoorde dat hij gerust de kinderen vaker mag hebben. Dan begint ie te zemelen dat hij ze dan alleen uit school ziet en dat hij dan moet melken en dat ze naar het melken al naar bed moeten.. Tja wat wil je dan..
hij zegt dat zijn kwaliteit van leven nu een drie is.. Je dat snap ik ook. Maar moet ik me nu allemaal schuldig gaan voelen? Nou ik die dat niet allemaal.. Een beetje.. Maar voor de rest heeft ie alles aan zichzelf te danken.. Maar ik wil scheiden en niet op een houtje bijten. Ben best bereid om regelingen te treffen zodat ik geld krijg en hij zijn bedrijf kan behouden.. Jee ik ben toch echt de beroerdste niet. Toch?? Maar toch weet hij het zo te doelen dat ik me toch stiekem schuldig viel dat ik mijn poot stijf houdt.... Maar ja ik was eigenlijk wel van plan hem stijf te houden.. Ach ik weet het allemaal niet meer. Dan zegt ie dingen als ik kan beter mijzelf van kant maken.. Dan ben je van me af. Dat is wat je wil.. Als ik mijn bedrijf weg moet dien zegt ie dan ga ik naar het buitenland en zie je me niet terug.. En die arme kids denk ik dan.. En hij zegt zoveel om ze te geven.. En mij verwijt ie dat ik teveel klaar sta voor de kids... Tja.. Soms denk ik als ik weduwe was is het ook moeilijk.maar nu is het ook niet leuk.. Ik weet het echt niet meer.
Zo m'n verhaal is er weer uit.. Pff lucht iets op. Nu gauw weer aan het werk.. Zit in de nacht.
hij zegt dat zijn kwaliteit van leven nu een drie is.. Je dat snap ik ook. Maar moet ik me nu allemaal schuldig gaan voelen? Nou ik die dat niet allemaal.. Een beetje.. Maar voor de rest heeft ie alles aan zichzelf te danken.. Maar ik wil scheiden en niet op een houtje bijten. Ben best bereid om regelingen te treffen zodat ik geld krijg en hij zijn bedrijf kan behouden.. Jee ik ben toch echt de beroerdste niet. Toch?? Maar toch weet hij het zo te doelen dat ik me toch stiekem schuldig viel dat ik mijn poot stijf houdt.... Maar ja ik was eigenlijk wel van plan hem stijf te houden.. Ach ik weet het allemaal niet meer. Dan zegt ie dingen als ik kan beter mijzelf van kant maken.. Dan ben je van me af. Dat is wat je wil.. Als ik mijn bedrijf weg moet dien zegt ie dan ga ik naar het buitenland en zie je me niet terug.. En die arme kids denk ik dan.. En hij zegt zoveel om ze te geven.. En mij verwijt ie dat ik teveel klaar sta voor de kids... Tja.. Soms denk ik als ik weduwe was is het ook moeilijk.maar nu is het ook niet leuk.. Ik weet het echt niet meer.
Zo m'n verhaal is er weer uit.. Pff lucht iets op. Nu gauw weer aan het werk.. Zit in de nacht.
zaterdag 14 juli 2012 om 08:07
quote:problemo schreef op 13 juli 2012 @ 09:24:
Mijne belde gister al zielig op.. Oh hij is zo bang om teveel geld uit te moeten geven... Is bang dat ie financieel kaalgeplukt word.. Nou was zeker niet van plan om op een houtje te gaan bijten om de soris waar ik niet om gevraagt heb.. Waar ik door hem inzit... Ik zeg heus niet dat ik persee wil dat zijn bedrijf naar de knoppen gaat, maar als dat een gevolg van is.. So be IT!! Pfff dat is der ff uit..
Goed zo Problemo.
Gewoon zorgen dat je op papier krijgt waar je recht op hebt, stel dat je daarna nog bij bepaalde zaken wat soepeler wilt zijn kan je dat altijd nog doen op VRIJWILLIGE basis.
Goed zo Problemo.
Gewoon zorgen dat je op papier krijgt waar je recht op hebt, stel dat je daarna nog bij bepaalde zaken wat soepeler wilt zijn kan je dat altijd nog doen op VRIJWILLIGE basis.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 14 juli 2012 om 11:07
Problemo, ik heb er maar 1 woord voor: MANIPULATIE. Oftewel emotionele chantage (toch nog meer woorden
)Trap er niet in meid. Ik heb er hier voor gezorgd dat hij mijn nummer niet heeft (nieuw nummer aangevraagd). Hij kan me alleen nog emailen en eens in de week zet ik een prepaidtelefoon aan. Zijn emails kunnen dus nog wel binnenkomen maar ik kan er voor kiezen om dat ook uit te zetten of op een bepaald tijdstip een keer te lezen of te antwoorden. Als ik het zat ben, of geen zin heb, geef ik niet eens antwoord. Hij bekijkt het maar.
Bescherm jezelf hiertegen. Ze zijn er een meester in en weten precies wat je zwakke plek is. Zorg ervoor dat je rust krijgt en dat je je doel helder hebt. Je gaat hem niet financieel 'uitkleden', daar is helemaal geen sprake van als je gewoon gaat voor waar je recht op hebt. Dat zijn voor hem ook de gevolgen van zijn acties. Had ie eerder bij na moeten denken. Zie het zakelijk Problemo. Sterkte.

Bescherm jezelf hiertegen. Ze zijn er een meester in en weten precies wat je zwakke plek is. Zorg ervoor dat je rust krijgt en dat je je doel helder hebt. Je gaat hem niet financieel 'uitkleden', daar is helemaal geen sprake van als je gewoon gaat voor waar je recht op hebt. Dat zijn voor hem ook de gevolgen van zijn acties. Had ie eerder bij na moeten denken. Zie het zakelijk Problemo. Sterkte.
zaterdag 14 juli 2012 om 11:32
zaterdag 14 juli 2012 om 12:32
Volgens hem houdt ie super veel van me..altijd al gedaan volgens hem.. Nou das bullshitt natuurlijk. Hij maakt nu in de maand 750 over voor de kinderen.. En daar zit geen rek in zegt ie. Ik weet totaal van geen bedragen. Als ik meer nodig heb moet ik hem bellen vaak krijg ik dan extra. Dat houd in dat ik elke maand hem vriendelijk moet vragen om meer.. Nou en dan dankjewel zeggen.. Want hij is tenslotte goed voor me. Ja met mijn loontje van m'n 6 nachten werken erbij krijg ik net aan de vaste lasten en de boodschappen betaald. Houd in dat ik niet spaar voor onverziene kosten.. Maar ik heb geen verstand van de bedragen..en weet ook niet of dit veel is voor de kinderen. 750 samen voor de kinderen elke maand. Ik wil best extra werken.. Vergis je niet.. Maar had hem gezegt dat ik gewoon ook wil weten wat mij wettelijk toebehoort. maar hij begint dan gelijk te roepen wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd en de partneralimentatie hoef ik niet te betalen voor je. Enzenz. Nou volgens mij heb ik daar wel recht op... maar dat terzijde als er een bedrag uitrolt waarbij ik extra moet werken,nou dat zij dan zo.. Ik ben geloof ik de beroerdere niet. Maar hij zegt gelijk dingen als jij wilt van mij af en kunnen we niet gewoon zo door als nu enz en gaat janken omdat is zichzelf zielig vind.. Maat meneertje heeft een trekker gekocht waar hij 800 in de maand voor moet neerleggen.. En dat was heel kielekiele volgens boekhouder. Maar ja toen ging ie vreemd en ging zijn vrouw er vandoor. Ik ben getrouwd maar heb geen huwelijk meer zeg ik tegen hem gister en daar wil ik van af.. Hij zegt over haar dat ie vreselijk nat is gegaan bij haar..en dat omdat hij de minderheden wou helpen. Nou volgens mij had ie gewoon jeuk en had ie daarom haar (iemand die haar diensten aanbied in speurders) gebeld en genomen en de rest.. Maar ja al met al heb ik vannacht gewerkt en nu nog steeds wakker op mijn bed. Wat een ellende. En ik moet nog een nacht.
zaterdag 14 juli 2012 om 12:47
Huwelijksvoorwaarden staat los van PA, Problemo. Als aanstaande ex het (voor hem) goed gedaan heeft, is er vastgelegd dat zijn bezittingen van hem blijven. En vaak is er ook een 'verrekeningsbeding'; zodat je aan het eind van elk kalenderjaar de inkomsten moet verdelen, ook achteraf, als je samen hebt besloten dat de een meer binnenshuis werkt dan de ander.
Wat betreft KA; dat is heel verschillend. Ik krijg hier 900 voor vier kinderen en daarnaast niks voor grote onkosten. Het is voor ex aftrekbaar, dus die krijgt een deel terug.
Ik denk dat je nu veel krapper leeft dan uiteindelijk het geval wordt, als alles rond is en volgens tremanormen berekend. Qua belasting verandert er ook nogal wat als je alleenstaande ouder bent.
Hoe dan ook kosten twee huishoudens meer dan één. Ik moet me hier ook het snot voor ogen werken om te zorgen dat mijn kinderen niets tekort komen omdat hun vader er vandoor ging. Maar dat is zo.
Wat betreft KA; dat is heel verschillend. Ik krijg hier 900 voor vier kinderen en daarnaast niks voor grote onkosten. Het is voor ex aftrekbaar, dus die krijgt een deel terug.
Ik denk dat je nu veel krapper leeft dan uiteindelijk het geval wordt, als alles rond is en volgens tremanormen berekend. Qua belasting verandert er ook nogal wat als je alleenstaande ouder bent.
Hoe dan ook kosten twee huishoudens meer dan één. Ik moet me hier ook het snot voor ogen werken om te zorgen dat mijn kinderen niets tekort komen omdat hun vader er vandoor ging. Maar dat is zo.
zaterdag 14 juli 2012 om 12:58
Tja krijg je zo kado.. Ik heb twee kids en dus is die 750 best veel in vergelijk met je 900. Nou het gast mij om de volgende dingen eerst. Ik wil hoe dan ook scheiden. Ik wil weten hoe ik er financieel voor kom te staan. En op grond daarvan wil ik beslissingen nemen.. En als dat inhoud dat ik extra moet werken, dan zij dat maar zo. Die ruimte heb ik bij baas.. Maar ik wil gewoon niet nu tegen hem zeggen bedankt voor de goede zorgen en we laten het maar zo anders raak he alles kwijt. Ik wil verdorie weten waar ik wettelijk recht op heb.. En daar hief ik niet voor te bloeden met zijn zielige gedrag.. Hij denkt dat ik van hem af women nooit meer wast met hem te maken wil hebben enz.. Hij is bang dat uw teveel geld aan mij kwijt is en heeft gewoon geen rek om mij meer te geven en ik zeg dan op mijn beurt.. Dan zorg je maar dat je can de trekker af komt.. Dan heb je weer centen.. Maar ja dan ben ik volgens hem een harde bitch..
zaterdag 14 juli 2012 om 12:58
zaterdag 14 juli 2012 om 13:04
Dus eigenlijk is de trekker ook nog belangrijker dan jou en dan zijn kinderen?? (Dat was hier altijd het geval met de klassieker; heel herkenbaar. De dag dat ex er vandoor ging kwam ik het ding al op Marktplaats tegen... Dus toen hij zijn nieuwe soulmate had ontmoet, kon het ding ineens wél de deur uit!)
zaterdag 14 juli 2012 om 14:33
Echt problemo, zorg dat je dit soort gesprekken niet meer hebt met hem. Vind (als je dat nog niet hebt gedaan) je eigen advocaat en ga voor waar je recht op hebt. Ik heb het alle vrouwen hier al eerder gezegd: zorg voor jezelf en kom voor jezelf op. Laat je toch niet meer zo piepelen door je ex. Dat hebben we te lang laten doen, het is klaar nu. Krijg haar op je tanden! Je bent toch geen deurmat. Vanaf nu laat je niet meer over je heen lopen. En dat betekent voor sommigen hier (ik denk dat dat opgaat voor de meesten trouwens) minimaal contact en alleen als het niet anders kan ivm kinderen. Voor de rest: zakelijk bekijken en ga voor waar je recht op hebt. Kom op hoor Problemo! En alle anderen

zaterdag 14 juli 2012 om 14:43
Nou heb ff m'n jongste afgezet op scouting kamp. Der vader ging mee. Dat wou ze graag.. Maar ih wat gezellig. Ik word dood gezwegen. Tegen kinderen zegt hij ook haast niets.. Vraag ik asn hem wie haalt haar op morgen? Eh doe jij maar is dan antwoord.. En hij wil meer in de opvoeding betekenen. Wat een l.l !!!
Ja ik heb zelf al een advo. Hij denkt nml dat de boekhoudkundige alle zaken kan regelen.. Hij vind dat ik de kids naar mij toe trek.. Maar als ik hem zeg dat ze gerust meer bij hem mogen, zegt ie dat alles niet meer uitmaakt. Dat zijn leven kapot is. En dan ie lekker gaat verhuizen en mij en de kids niet meer weer hoeft te zien. Dat ie dan toch in de goot ligt en dat ie als ie weinig geld heeft de kuds niet wil, want dan kan ie niet leuke dingen met ze doen. Maar ze willen gewoon liefde de kinderen... En dat kost niets... En is ook onbetaalbaar..
Maar toe maar. Ik ben de grote bitch.. Ik wil niets neem met niets genoegen. En wil vervolgens scheiden en weten hoe ik financieel ervoor kom te staan.. Man!!! Wat ben ik een slecht wijf.
Ja ik heb zelf al een advo. Hij denkt nml dat de boekhoudkundige alle zaken kan regelen.. Hij vind dat ik de kids naar mij toe trek.. Maar als ik hem zeg dat ze gerust meer bij hem mogen, zegt ie dat alles niet meer uitmaakt. Dat zijn leven kapot is. En dan ie lekker gaat verhuizen en mij en de kids niet meer weer hoeft te zien. Dat ie dan toch in de goot ligt en dat ie als ie weinig geld heeft de kuds niet wil, want dan kan ie niet leuke dingen met ze doen. Maar ze willen gewoon liefde de kinderen... En dat kost niets... En is ook onbetaalbaar..
Maar toe maar. Ik ben de grote bitch.. Ik wil niets neem met niets genoegen. En wil vervolgens scheiden en weten hoe ik financieel ervoor kom te staan.. Man!!! Wat ben ik een slecht wijf.
dinsdag 17 juli 2012 om 20:52