De melk moet op

14-07-2012 12:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een pak melk staan met de datum van vandaag erop. Nu is dat morgen niet direct over de datum, maar ik ga dit niet meer, voor de klontjes ontstaan, op kunnen drinken. Nu kan ik 5 cakes bakken, maar das natuurlijk ook weer saai. Wat kan ik nog meer maken waar veel melk in moet? Heb al lunch en avondeten voor vandaag en morgen in huis, dus pannenkoeken heeft ook niet veel zin. Wel morgen verjaardag, dus een taart is wel een goed idee. Maar dan nog iets, hoe lang blijft die taart/cake of wat dan ook dan houdbaar?
Zelfgemaakte custard?
Milkshake?
Melk wat een aantal dagen over tijd is, kun je best nog drinken hoor.

Anders maak je de komende 2 dagen lekker cappuchino's, macchiato's o.i.d. Als je van koffie houdt tenminste....

'
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get....
Die melk kun je morgen ook nog wel drinken hoor.
Pannenkoeken bakken, mjam
Mosterd bij de melk?
Pannenkoeken invriezen? Of met zalm en roomkaas als hapje vanavond bij tv kijken.

Frittata voor morgen met toast.

Crumbled eggs met zalm en toast voor morgen als ontbijt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lekker cake of taart. Dat houd je wel enkele dagen goed. Anders neem je het overschot mee naar je werk maandag.
Ik vind dit soort topics altijd wel grappig. Ik zou zeggen drink vandaag een glas (en als je met meer thuis bent de rest dan ook een glas) en morgen weer. Problem solft!

Of flikker het pak weg, doe ik zo vaaaaaaak!

Als je gebruikt voor taart, dan geld de datum waarmee je t bakt, vandaag dus. Je kunt het dus de rest van de week ervan eten
Ik heb 2 recepten voor pannenkoekentaart.

Voor ontbijt van die broodjes in de melk dopen en bakken. Met kaneel en suiker. Wentelteefjes.

Een smoothy ermee maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die melk is echt nog wel een paar dagen goed. Meestal blijft melk zeker nog wel 5 dagen na de datum goed. Met melk loop je 0 risico, omdat je het meteen ruikt als hij niet meer goed is.
Ik zou er pannenkoeken van maken. Dat schiet tenminste lekker op.
Zijn er geen schoonmaaktips waar je melk bij kan gebruiken?
quote:knuffeltjezacht schreef op 14 juli 2012 @ 12:41:

Melk wat een aantal dagen over tijd is, kun je best nog drinken hoor.

Anders maak je de komende 2 dagen lekker cappuchino's, macchiato's o.i.d. Als je van koffie houdt tenminste....

'Oude melk gaat wel eerder schiften in de koffie. Dan kun je de melk nog wel koud gebruiken, maar verandert ie in klontjes zodra je m in de koffie doet.
Wat zijn crumbled eggs MV?
Rijstepap mee maken? Met kaneel/vanille, boter en suiker. Komt hier dan altijd wel op. Maar ik heb een vreetschuur hier in de vorm van vriend Popeye.
aardappelpuree?

weggooien (evt. een deel)?

niet zo benauwd doen over de houdbaarheid?

'ouderwetsche' chocomelk maken van melk en cacao? (kan prima met dit k*tweer).
En hoe erg is het om het weg te gooien?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maak melktaart:

http://allrecipes.nl/rece ... frikaanse-melktaart-.aspx

of melkpudding:

http://kookpunt.wereldsmaken.com/mahala ... lkpudding/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:nellaaa schreef op 14 juli 2012 @ 12:49:

Wat zijn crumbled eggs MV?Te snel getyped en fout;

Scrambled eggs met zalm en bieslook en toast.
Pannenkoeken bakken en je avondeten doorschuiven naar morgen? Of staat dat ook op het punt volledig te bederven?

Pannenkoeken bakken en uitdelen aan de buurkinderen?

Warme chocolademelk? Het is er wel weer voor.

Of gewoon weggooien natuurlijk.
Rijstepap, rijstevlaai, griesmeelpudding of griesmeelpap, custardvla, hopjespudding...
Snjókorn falla, á allt og alla
Komen er ook kinderen op die verjaardag? Dan kun je vandaag vast pannenkoeken bakken en die morgen even opwarmen en dan heb je een lekker hapje voor de kinderen (en volwassenen die ook gek zijn op pannenkoeken)

Of je maakt idd milkshakes ofzo.
Brinta of havermout als ontbijt nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven