Paprikapitjes?

14-07-2012 16:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst in de supermarkt een vreemd gesprek met iemand. Ze beweerde dat je paprikapitjes niet kunt eten omdat je dan meer kans loopt op blindedarmontsteking. Haar tante werkte in een ziekenhuis op de operatieafdeling en blijkbaar vonden ze bij blindedarmoperaties vaak paprikapitjes in de blinde darm.

Heeft iemand hier meer over gehoord? Ik had er niks over vinden op internet dus het lijkt geen 'bekende' wijsheid te zijn. Maar sindsdien durf ik ze dus niet meer te eten. Bij kookprogramma's zijn ze echter niet zo precies dus dat zullen ze in restaurants ook wel niet zijn.

Let wel, ik heb het dus niet over de vraag of ze giftig zijn, want daarover is op internet wel eea geschreven (waarschijnlijk niet giftig). Maar ik wil vooral graag weten of je er blindedarmontsteking van kunt krijgen.
Volgens mij ben je in de zeik genomen
quote:Star schreef op 14 juli 2012 @ 16:37:

Volgens mij ben je in de zeik genomen +1
Nee joh, dan waren ze allang uit de handel genomen.
Hmm. Ze leek zo serieus. Is er niemand die daardoor een bdo heeft gehad? Zijn er meer mensen die ze angstvallig vermijden?
Als je googled op blindedarmontsteking door pitten vind je een behoorlijk aantal links, waar het door de meesten wordt afgedaan als een hardnekkige fabel.
Tuurlijk is het mogelijk dat precies een onverteerd paprikapitje in je blinde darm terecht komt. Maar dan zou het ook een maiskorrel kunnen zijn, een niet goed gekookt stukje rijst, een appelpit of weet ik veel wat.

Als het echt Zo Heel Erg Gevaarlijk zou zijn, dan had je veel meer waarschuwingen gelezen en gehoord, en dan zouden paprika's misschien niet eens meer verkocht mogen worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat ze zelfs hele paprikaplantjes vinden in de darmen, die pitjes gaan toch wortel schieten op een bepaald moment.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een blindedarmontsteking gehad, maar eet nooit paprika. Dus die variant bestaat ook nog
quote:viva-amber schreef op 14 juli 2012 @ 16:53:

Ik denk dat ze zelfs hele paprikaplantjes vinden in de darmen, die pitjes gaan toch wortel schieten op een bepaald moment.En al die mensen die zeggen dat ze zwanger zijn.. Allemaal het gevolg van het doorslikken van watermeloenpitjes..
Geen blindedarmonsteking maar wel soa's.
quote:laylalala schreef op 14 juli 2012 @ 16:39:

[...]

+1+2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
paprikapitjes hebben een bittere smaak en kunnen dus je gerecht verzouwen. Daarom kan je ze beter goed weghalen maar ze zijn niet schadelijk ofzo.
quote:laylalala schreef op 14 juli 2012 @ 16:57:

[...]

En al die mensen die zeggen dat ze zwanger zijn.. Allemaal het gevolg van het doorslikken van watermeloenpitjes..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ken niemand die paprikapitten eet. Lijkt me eerder iets voor druivenpitten.
quote:apegapen schreef op 14 juli 2012 @ 16:33:

Ik had laatst in de supermarkt een vreemd gesprek met iemand. Ze beweerde dat je paprikapitjes niet kunt eten omdat je dan meer kans loopt op blindedarmontsteking. Haar tante werkte in een ziekenhuis op de operatieafdeling en blijkbaar vonden ze bij blindedarmoperaties vaak paprikapitjes in de blinde darm.

Heeft iemand hier meer over gehoord? Ik had er niks over vinden op internet dus het lijkt geen 'bekende' wijsheid te zijn. Maar sindsdien durf ik ze dus niet meer te eten. Bij kookprogramma's zijn ze echter niet zo precies dus dat zullen ze in restaurants ook wel niet zijn.

Let wel, ik heb het dus niet over de vraag of ze giftig zijn, want daarover is op internet wel eea geschreven (waarschijnlijk niet giftig). Maar ik wil vooral graag weten of je er blindedarmontsteking van kunt krijgen.
Oei. Ik denk het wel. Ik denk namelijk dat t een complot is. Een complot van de verzekeringsmaatschappijen en de paprika kwekers. Die spelen samen onder één hoedje. De kwekers kweken steeds grotere paprika's (lees: dus meer pitjes), die pitjes gaan kiemen of in ieder geval heel vreemde dingen doen in je buik en uiteindelijk beland je in t ziekenhuis met de meest ellendige ontstekingen en zweren. De heren doctoren moeten zich buigen over dit vraagstuk, 't wordt een werelditem, ga maar na, seminars over de hele wereld, uitwisselingsprojecten van de beste geleerden op dit gebied, de kosten stijgen de pan uit (tsjing tsjing voor de verzekeringsmaatschappijen) en uiteindelijk zal er wel een oplossing komen (genetisch gemanipuleerde paprika's zonder pitjes of iet dergerlijks) maar ja..zo ver zijn we nog lang niet. Dus weest gewaarschuwd! en mijdt vanaf nu de paprika!

ps Het zijn de rode die het gevaarlijkst zijn he?
Er wordt wel vaker gezegd dat kleine harde onverteerbare dingetjes in je darmen als het ware "doorzakken" in het aanhangsel (de blinde darm), dan niet kunnen doorstromen en kunnen gaan ontsteken = blindedarmontsteking.
Op dit filmpje laat dr. Oz zien hoe de werkelijke vork in de steel zit:

http://www.doctoroz.com/videos/prevent-appendicitis

Van hem moet je dus vezels eten ter voorkoming.
Doet me weer denken aan toen ik 6 was en de hele nacht niet heb kunnen slapen, omdat ik een appelpitje door had geslikt en een vriendinnetje had gezegd dat als ik nu per ongeluk zand zou inslikken en dan water drinken, dat er een appelboom in mijn buik zou groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven