Paprikapitjes?
zaterdag 14 juli 2012 om 16:33
Ik had laatst in de supermarkt een vreemd gesprek met iemand. Ze beweerde dat je paprikapitjes niet kunt eten omdat je dan meer kans loopt op blindedarmontsteking. Haar tante werkte in een ziekenhuis op de operatieafdeling en blijkbaar vonden ze bij blindedarmoperaties vaak paprikapitjes in de blinde darm.
Heeft iemand hier meer over gehoord? Ik had er niks over vinden op internet dus het lijkt geen 'bekende' wijsheid te zijn. Maar sindsdien durf ik ze dus niet meer te eten. Bij kookprogramma's zijn ze echter niet zo precies dus dat zullen ze in restaurants ook wel niet zijn.
Let wel, ik heb het dus niet over de vraag of ze giftig zijn, want daarover is op internet wel eea geschreven (waarschijnlijk niet giftig). Maar ik wil vooral graag weten of je er blindedarmontsteking van kunt krijgen.
Heeft iemand hier meer over gehoord? Ik had er niks over vinden op internet dus het lijkt geen 'bekende' wijsheid te zijn. Maar sindsdien durf ik ze dus niet meer te eten. Bij kookprogramma's zijn ze echter niet zo precies dus dat zullen ze in restaurants ook wel niet zijn.
Let wel, ik heb het dus niet over de vraag of ze giftig zijn, want daarover is op internet wel eea geschreven (waarschijnlijk niet giftig). Maar ik wil vooral graag weten of je er blindedarmontsteking van kunt krijgen.
zaterdag 14 juli 2012 om 16:46
Tuurlijk is het mogelijk dat precies een onverteerd paprikapitje in je blinde darm terecht komt. Maar dan zou het ook een maiskorrel kunnen zijn, een niet goed gekookt stukje rijst, een appelpit of weet ik veel wat.
Als het echt Zo Heel Erg Gevaarlijk zou zijn, dan had je veel meer waarschuwingen gelezen en gehoord, en dan zouden paprika's misschien niet eens meer verkocht mogen worden.
Als het echt Zo Heel Erg Gevaarlijk zou zijn, dan had je veel meer waarschuwingen gelezen en gehoord, en dan zouden paprika's misschien niet eens meer verkocht mogen worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 14 juli 2012 om 16:57
zaterdag 14 juli 2012 om 19:40
zaterdag 14 juli 2012 om 19:57
quote:apegapen schreef op 14 juli 2012 @ 16:33:
Ik had laatst in de supermarkt een vreemd gesprek met iemand. Ze beweerde dat je paprikapitjes niet kunt eten omdat je dan meer kans loopt op blindedarmontsteking. Haar tante werkte in een ziekenhuis op de operatieafdeling en blijkbaar vonden ze bij blindedarmoperaties vaak paprikapitjes in de blinde darm.
maandag 16 juli 2012 om 14:35
Oei. Ik denk het wel. Ik denk namelijk dat t een complot is. Een complot van de verzekeringsmaatschappijen en de paprika kwekers. Die spelen samen onder één hoedje. De kwekers kweken steeds grotere paprika's (lees: dus meer pitjes), die pitjes gaan kiemen of in ieder geval heel vreemde dingen doen in je buik en uiteindelijk beland je in t ziekenhuis met de meest ellendige ontstekingen en zweren. De heren doctoren moeten zich buigen over dit vraagstuk, 't wordt een werelditem, ga maar na, seminars over de hele wereld, uitwisselingsprojecten van de beste geleerden op dit gebied, de kosten stijgen de pan uit (tsjing tsjing voor de verzekeringsmaatschappijen) en uiteindelijk zal er wel een oplossing komen (genetisch gemanipuleerde paprika's zonder pitjes of iet dergerlijks) maar ja..zo ver zijn we nog lang niet. Dus weest gewaarschuwd! en mijdt vanaf nu de paprika!
ps Het zijn de rode die het gevaarlijkst zijn he?
ps Het zijn de rode die het gevaarlijkst zijn he?
maandag 16 juli 2012 om 14:46
Op dit filmpje laat dr. Oz zien hoe de werkelijke vork in de steel zit:
http://www.doctoroz.com/videos/prevent-appendicitis
Van hem moet je dus vezels eten ter voorkoming.
http://www.doctoroz.com/videos/prevent-appendicitis
Van hem moet je dus vezels eten ter voorkoming.
maandag 16 juli 2012 om 21:40