Haaruitval
zaterdag 14 juli 2012 om 12:59
Hallo, de titel zegt het al.
Wat te doen tegen haaruitval.. ?
Ik heb afgelopen 2 maanden veel haaruitval gehad, dit nav stress..gelukkig heb ik niet vaak stress, maar meestal als het er is, dan slaat dat op mijn haar. mijn haar is dus ook behoorlijk uitgedund en wil weten of er nog mensen zijn met tips, wat er tegen doen is?
Ik slik nu al 1.5 maand een soort van vitamine B complex, voor haar/huid en nagels.. Maar heb het idee dat het nog niet minder is geworden.
TIPS ?
Wat te doen tegen haaruitval.. ?
Ik heb afgelopen 2 maanden veel haaruitval gehad, dit nav stress..gelukkig heb ik niet vaak stress, maar meestal als het er is, dan slaat dat op mijn haar. mijn haar is dus ook behoorlijk uitgedund en wil weten of er nog mensen zijn met tips, wat er tegen doen is?
Ik slik nu al 1.5 maand een soort van vitamine B complex, voor haar/huid en nagels.. Maar heb het idee dat het nog niet minder is geworden.
TIPS ?
zaterdag 14 juli 2012 om 13:21
begrijp precies wat je bedoelt, heel vervelend.
Maar heb wel wat tips; het duurt misschien wel een tijdje voordat je haar gezonder is als voorheen.
-Geen stress; dus meer ontspanning
-goede voeding, avocado, eieren vis, genoeg vocht, noten
-Een goede doorbloeding: wisseldouches op hoofd van koud warm koud warm etc
-je hoofdhuid met vingers goed masseren, zodat je de haarwortels stimuleert
andere opties zijn:
-minoxidil
-mesotherapie
-biotine slikken
-zink huid haar nagels
Maar heb wel wat tips; het duurt misschien wel een tijdje voordat je haar gezonder is als voorheen.
-Geen stress; dus meer ontspanning
-goede voeding, avocado, eieren vis, genoeg vocht, noten
-Een goede doorbloeding: wisseldouches op hoofd van koud warm koud warm etc
-je hoofdhuid met vingers goed masseren, zodat je de haarwortels stimuleert
andere opties zijn:
-minoxidil
-mesotherapie
-biotine slikken
-zink huid haar nagels
zaterdag 14 juli 2012 om 13:23
quote:nellaaa schreef op 14 juli 2012 @ 13:18:
Tuurlijk komen er weer nieuwe haren. Die komen er altijd! Google maar eens op de cyclus van het haar.Maar je leest of hoort ook wel eens dat het bij bepaalde mensen het echter niet terugkeert (een bepaalde ziekte) en wat dan ook zo op de 1 of andere dag begint. Al is dat nvt op mijzelf.
Tuurlijk komen er weer nieuwe haren. Die komen er altijd! Google maar eens op de cyclus van het haar.Maar je leest of hoort ook wel eens dat het bij bepaalde mensen het echter niet terugkeert (een bepaalde ziekte) en wat dan ook zo op de 1 of andere dag begint. Al is dat nvt op mijzelf.
zaterdag 14 juli 2012 om 13:27
quote:jazzy1979 schreef op 14 juli 2012 @ 13:23:
[...]
Maar je leest of hoort ook wel eens dat het bij bepaalde mensen het echter niet terugkeert (een bepaalde ziekte) en wat dan ook zo op de 1 of andere dag begint. Al is dat nvt op mijzelf.
Dat is heel anders. Het begint met cirkeltjes haar die uitvallen. Die cirkeltjes verplaatsen zich in het begin, maar worden steeds groter. Dat is wat anders dan losse haren die uitvallen.
Ik zou gewoon geduld hebben, het duurt even voordat het terug is!
[...]
Maar je leest of hoort ook wel eens dat het bij bepaalde mensen het echter niet terugkeert (een bepaalde ziekte) en wat dan ook zo op de 1 of andere dag begint. Al is dat nvt op mijzelf.
Dat is heel anders. Het begint met cirkeltjes haar die uitvallen. Die cirkeltjes verplaatsen zich in het begin, maar worden steeds groter. Dat is wat anders dan losse haren die uitvallen.
Ik zou gewoon geduld hebben, het duurt even voordat het terug is!
zaterdag 14 juli 2012 om 13:28
zaterdag 14 juli 2012 om 18:52
Er is een onafhankelijke website over meer dan 60 haarproblemen op http://www.haarconsument.nl.
Gegroet, Hans J.Diks
Gegroet, Hans J.Diks
Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt. (Diksy)
zaterdag 14 juli 2012 om 19:23
ik heb het in de vitamine store gekocht van het merk solgar (maar denk niet dat het merk uitmaakt).
weet niet of dit momenteel bij je van toepassing is, maar heb een tijd terug bloedarmoede gehad en moest ijzer supplementen slikken ; mijn haar is nog nooit zo snel gaan groeien..
nog een vreemde tip; weet niet of deze werkt: haar wat korter knippen (dan groeit het sneller) en inwrijven met knoflook+ verwarmde olijfolie en dat regelmatig doen.. de geur is wel onaangenaam
Mesotherapie is ongeveer 100 euro per keer, je krijgt dan kleine prikjes op je hoofd met vitamines erin, wel pijnlijk en duur.
Als je alles geprobeerd hebt, kun je dat altijd nog doen.
Het komt sowieso goed! haar groeit altijd, soms net even beter.. Stress verergert t idd.
weet niet of dit momenteel bij je van toepassing is, maar heb een tijd terug bloedarmoede gehad en moest ijzer supplementen slikken ; mijn haar is nog nooit zo snel gaan groeien..
nog een vreemde tip; weet niet of deze werkt: haar wat korter knippen (dan groeit het sneller) en inwrijven met knoflook+ verwarmde olijfolie en dat regelmatig doen.. de geur is wel onaangenaam
Mesotherapie is ongeveer 100 euro per keer, je krijgt dan kleine prikjes op je hoofd met vitamines erin, wel pijnlijk en duur.
Als je alles geprobeerd hebt, kun je dat altijd nog doen.
Het komt sowieso goed! haar groeit altijd, soms net even beter.. Stress verergert t idd.
zaterdag 14 juli 2012 om 21:51
Heb hetzelfde gehad. Bij mij hielp inderdaad ook om even naar de kapper te gaan. Werd opeens een stuk voller en heb het idee dat ook de haaruitval minder geworden is. Vraag me niet waarom:
Maar het voelt weer een stuk fijner aan! (en heb er 'maar' ongeveer 5 cm vanaf laten knippen...). Verder neem ik ook wat extra vitamines in de hoop dat dat wat helpt. Verder denk ik dat gewoon gezond eten en beweging ook voor je haar goed is (net als voor de rest van je lichaam