Wat is dit ?
zaterdag 14 juli 2012 om 23:29
Hallo dames,
Ik weet niet wat ik hiermee wil,maar ik wilde het van me afschrijven..
Ik had net een discussie met mijn vriend over hoogbegaafdheid,ik dacht dat omdat ik best veel overeenkomsten heb,naatuurlijk weet ik het niet zeker,maar ik wilde dus gewoon met mijn vriend praten,gewoon lekker kletsen.Enige wat hij in heel die gesprek heeft gedaan is mij proberen ervan te overtuigen dat ik het niet ben,en het ergste was dat zei dat ik dom ben omdat ik geen algemene kennis heb.. En daar bedoelde hij mee dat ik niets van steden af weet.. Is dit normaal of ben ik nu gek ? ik weet het even niet meer
Ik weet niet wat ik hiermee wil,maar ik wilde het van me afschrijven..
Ik had net een discussie met mijn vriend over hoogbegaafdheid,ik dacht dat omdat ik best veel overeenkomsten heb,naatuurlijk weet ik het niet zeker,maar ik wilde dus gewoon met mijn vriend praten,gewoon lekker kletsen.Enige wat hij in heel die gesprek heeft gedaan is mij proberen ervan te overtuigen dat ik het niet ben,en het ergste was dat zei dat ik dom ben omdat ik geen algemene kennis heb.. En daar bedoelde hij mee dat ik niets van steden af weet.. Is dit normaal of ben ik nu gek ? ik weet het even niet meer
zaterdag 14 juli 2012 om 23:55
quote:katrientjepientje schreef op 14 juli 2012 @ 23:36:
Ik ben zelf zeer hoogbegaafd. Als je een stad in Europa opnoemt dan voel ik een soort aardskracht opborrelen gevolgd door een soort van trillen en zweten en dan kan ik binnen 5 minuten alle feiten van die stad opnoemen. Voor een stad buiten Europa heb ik minimaal 10 minuten nodig.
Ik ben zelf zeer hoogbegaafd. Als je een stad in Europa opnoemt dan voel ik een soort aardskracht opborrelen gevolgd door een soort van trillen en zweten en dan kan ik binnen 5 minuten alle feiten van die stad opnoemen. Voor een stad buiten Europa heb ik minimaal 10 minuten nodig.
zaterdag 14 juli 2012 om 23:57
zaterdag 14 juli 2012 om 23:57
quote:royal_lady schreef op 14 juli 2012 @ 23:56:
Ik heb geen zin om een hele verhaal te typen hier over mijn conclusie waarom ik denk dat ik hoogbegaafd ben,mede omdat mijn vriend meeleest en mij nog harder zit uit te lachen om jullie reacties
Hoi vriend.
Ik heb geen zin om een hele verhaal te typen hier over mijn conclusie waarom ik denk dat ik hoogbegaafd ben,mede omdat mijn vriend meeleest en mij nog harder zit uit te lachen om jullie reacties
Hoi vriend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 14 juli 2012 om 23:58
quote:royal_lady schreef op 14 juli 2012 @ 23:56:
Ik vind het wel heel erg sportief dat je dat even komt melden!!
Ik vind het wel heel erg sportief dat je dat even komt melden!!
zondag 15 juli 2012 om 00:01
quote:rara70 schreef op 14 juli 2012 @ 23:43:
" nu voel ik me nog slechter".......omdat je je eigenwaarde van je zgn hoogbegaafdheid laat afhangen?
Zo las ik de op niet.
Wel dat ze teleurgesteld is omdat haar vriend het nodig vindt om haar naar beneden te halen.
" nu voel ik me nog slechter".......omdat je je eigenwaarde van je zgn hoogbegaafdheid laat afhangen?
Zo las ik de op niet.
Wel dat ze teleurgesteld is omdat haar vriend het nodig vindt om haar naar beneden te halen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 15 juli 2012 om 00:06
quote:kopjekoffie70 schreef op 15 juli 2012 @ 00:01:
[...]
Zo las ik de op niet.
Wij kennen TO niet natuurlijk en nemen niet zomaar aan dat iemand ook echt HB is, zeker niet als ze schrijft met zoveel fouten.
Dus voor hetzelfde geld is vriend een topvent die zijn vriendin met beide benen op de grond wil houden omdat ze het niet helemaal juist ziet...
[...]
Zo las ik de op niet.
Wij kennen TO niet natuurlijk en nemen niet zomaar aan dat iemand ook echt HB is, zeker niet als ze schrijft met zoveel fouten.
Dus voor hetzelfde geld is vriend een topvent die zijn vriendin met beide benen op de grond wil houden omdat ze het niet helemaal juist ziet...
zondag 15 juli 2012 om 00:08
Tska, je kunt best een behoorlijk IQ hebben, maar de simpelste dingen niet weten.Weet nog hjaren geleden de tv-kwis triviant. Speeldenook mensen mee met behoorlijke titels, Professor dit en Dr zo. Maar die mensen waren zo op hun eigen richting gefocusd dat ze heel veel van die triviantdingen gewoon niet wisten.
Enige conclusie:geen kwismateriaal
En bij de Vlaamse kwis"De slimste mens ter wereld"heb ik mensen gezien waarvan ik het IQ niet zo hoog inschatte, maar die wisten echt veel over allerhande onderwerpen.
Wel kwismateriaal dus.
Algehele conclusie: het is maar waar je dat IQ voor in wilt zetten
Enige conclusie:geen kwismateriaal
En bij de Vlaamse kwis"De slimste mens ter wereld"heb ik mensen gezien waarvan ik het IQ niet zo hoog inschatte, maar die wisten echt veel over allerhande onderwerpen.
Wel kwismateriaal dus.
Algehele conclusie: het is maar waar je dat IQ voor in wilt zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 15 juli 2012 om 00:09
Of ze is het echt en zit daarmee... Maar hoe knap ik mezelf ook vind, ik kan dat vanaf hier niet helemaal inschatten.
Maar als jij er echt van overtuigd bent en vriend neemt je niet serieus, dan zou ik dat ook niet leuk vinden.
Ben je het niet en vriend neemt je niet serieus, dan heeft hij gewoon gelijk.
Maar als jij er echt van overtuigd bent en vriend neemt je niet serieus, dan zou ik dat ook niet leuk vinden.
Ben je het niet en vriend neemt je niet serieus, dan heeft hij gewoon gelijk.
zondag 15 juli 2012 om 00:09
IQ en kennis zijn 2 verschillende dingen en dat kan je dan toch hopelijk wel uitleggen aan hem?
Volgens mij hoef je niet heel blij te zijn met hoogbegaafdheid, heeft een hoop nadelen, lijkt me zo en tis geen gave of talent, tenzij je het kan benutten en dat hangt dan van een heleboel andere factoren en eigenschappen af. Dus het enkele gegeven, al zou je getest zijn, zegt nog niet veel. Gaat erom wat je ermee kan en doet..
Maar dat ie je dom noemt is ook weer een ander uiterste, he? Waar komt dat dan vandaan, denk je? Leuk is anders, is het gezegd in de context van dat gesprek of zit ie je maar te stangen of is ie jaloers?
Volgens mij hoef je niet heel blij te zijn met hoogbegaafdheid, heeft een hoop nadelen, lijkt me zo en tis geen gave of talent, tenzij je het kan benutten en dat hangt dan van een heleboel andere factoren en eigenschappen af. Dus het enkele gegeven, al zou je getest zijn, zegt nog niet veel. Gaat erom wat je ermee kan en doet..
Maar dat ie je dom noemt is ook weer een ander uiterste, he? Waar komt dat dan vandaan, denk je? Leuk is anders, is het gezegd in de context van dat gesprek of zit ie je maar te stangen of is ie jaloers?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
zondag 15 juli 2012 om 00:11
Ai, dit is wel een zware aanslag op mijn lachspieren. Dat word weer een gevalletje kaakkramp morgen. quote:katrientjepientje schreef op 14 juli 2012 @ 23:36:
zondag 15 juli 2012 om 00:13
Ligt aan de insteek van het gesprek. Zomaar lekker kletsen over of je wellicht hoogbegaafd bent (wat je al weet want al officieel getest eerder blijkbaar) kan ik me weinig bij voorstellen eerlijk gezegd. Als je tegen problemen aanloopt die mogelijkerwijs met je hoogbegaafdheid te maken hebben kan ik me het gesprek wel voorstellen, maar dan ga ik er vanuit dat je vriend weet dat je ermee zit en het gesprek ook serieus aangaat.
Iemand uitlachen of voor dom uitmaken vind ik sowieso niet kunnen eigenlijk, in elk geval niet als de insteek van het gesprek serieus is.
Iemand uitlachen of voor dom uitmaken vind ik sowieso niet kunnen eigenlijk, in elk geval niet als de insteek van het gesprek serieus is.
zondag 15 juli 2012 om 00:25
quote:rara70 schreef op 15 juli 2012 @ 00:17:
Misschien vond vriend wel dat TO hem juist voor dom uitmaakte (maar niet met zoveel woorden) door te benadrukken dat zij hoogbegaafd is/denkt te zijn.
Dat is toch een kromme gedachtegang.
Als TO hoogbegaafd is, is dat gewoon een eigenschap van haar. Als iemand op wat voor manier dan ook moeite heeft met hoe z'n neus eruit ziet zegt dat toch niks over hoe hij/zij jou neus eruit vind zien? Zo is het m.i ook met hoogbegaafdheid. Daar op welke manier dan ook moeite mee hebben zegt niets over de intelligentie van je gesprekspartner.
Misschien vond vriend wel dat TO hem juist voor dom uitmaakte (maar niet met zoveel woorden) door te benadrukken dat zij hoogbegaafd is/denkt te zijn.
Dat is toch een kromme gedachtegang.
Als TO hoogbegaafd is, is dat gewoon een eigenschap van haar. Als iemand op wat voor manier dan ook moeite heeft met hoe z'n neus eruit ziet zegt dat toch niks over hoe hij/zij jou neus eruit vind zien? Zo is het m.i ook met hoogbegaafdheid. Daar op welke manier dan ook moeite mee hebben zegt niets over de intelligentie van je gesprekspartner.
zondag 15 juli 2012 om 00:25
Mijn vriend en ik zaten gewoon te praten over intelligentie,daarna ging het over mijn communicatie en later kwamen we uit op hoogbegaafdheid,dat had te maken met mijn manier van communiceren,omdat men vind dat mijn gedachtengang vreemd is,ze kijken me ook vaak aan alsof van een ander planeet kom,en ben vaak al 10 stappen verder in een gesprek,en heb ook vaak dat ik de ander niet laat uitpraten omdat het zo lang duurt voor mijn gevoel,Ook denk en praat ik snel.. Ik zei ook niet dat ik hoogbegaafd ben,maar ik had het erover of dat misschien het geval kon zijn! voor meer inzicht te geven voor sommige hier,het ging niet echt omdat ik denk/dacht dat ik hoogbegaafd ben/dacht.. Maar om het feit dat mijn vriend mij dom noemde !
zondag 15 juli 2012 om 00:30
en ongeduldig.
En nu zeg je iets ander dan in je OP, in je OP zeg je dat jij wilde kletsen over je hoogbegaafheid en dat je vriend vindt dat jij het niet bent.
Nu zeg je dat jullie zo fijn aan het praten waren over intelligentie en toen - snap- ging het over jouw hoogbegaafdheid.
sure.
Vind jij jezelf slimmer dan je vriend?
En nu zeg je iets ander dan in je OP, in je OP zeg je dat jij wilde kletsen over je hoogbegaafheid en dat je vriend vindt dat jij het niet bent.
Nu zeg je dat jullie zo fijn aan het praten waren over intelligentie en toen - snap- ging het over jouw hoogbegaafdheid.
sure.
Vind jij jezelf slimmer dan je vriend?