Geld & Recht alle pijlers

Onderhandelen aankoop huis

14-07-2012 17:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Bedankt voor alle reacties.

Ik zie dat er ook mensen zijn die 230-240 geen raar openingsbod vinden. Ik zelf was bang dat ze ons dan niet serieus zouden nemen. Maar blijkbaar niet heel raar in deze tijd.

Bertje, waarop is het stukgelopen? Blij dat ik ook de verkoper hoor, je vergeet wel eens dat een verkoper blij is als er iemand uberhaupt een bod wil doen.

Ivetje, we zijn echt geen grootverdieners. Schrok ook van wat we mógen lenen (en de daarbij behorende maandlasten), dus daarom hebben we een eigen limiet ingesteld. Wil ook nog wat luxe dingen behouden, helaas kan én, én niet.

Koekie, we hebben geen bouwkundige keuring laten doen. Er zit nog garantie uit de bouw op (jong huis dus).
Ik voel me wel een beetje suf (oud!!) nu maar waarom schrijven jullie bijvoorbeeld 300k? Waar staat die k voor?
kilo (1000 dus)

uitleg
anoniem_124973 wijzigde dit bericht op 15-07-2012 11:03
Reden: link erbij gezet
% gewijzigd
Oké rammel, dankjewel!

Enneh, je hebt het over een jong huis dus ik ga er vanuit dat het niet ouder is dan 6 jaar? Bedenk je wel dat, als het verkocht is met GIW/SWK garantie er al heel wat garantietermijnen verlopen na 2 jaar!
Het is inderdaad niet ouder dan 6 jaar Techniek, welke garanties verlopen in die termijn?

Ik dacht dat de belangrijkste 6 tot 10 jaar garantie hadden?
Je hebt 10 jaar garantie op casco en constructie. Of eigenlijk 20 jaar maar de eerste 10 jaar ligt de bewijslast bij de aannemer (hij moet aantonen dat er niets mis is en je gewoon veilig in je woning kunt wonen) en de opvolgende 10 jaar ligt de bewijslast bij de koper.

De garantie op sanitair, hang en sluitwerk en schilderwerk is bijvoorbeeld maar een jaar. Elektra- en waterinstallaties en buitenriolering maar 2 jaar.

Verborgen gebreken is dan weer 5,5 jaar en bijvoorbeeld kitwerk en binnenriolering 6 jaar.

Garantiebepalingen GIW

Klik hier op SWK garantie- en waarborgregelingen en dan bij 2003 op module A. Je ziet dan precies op welke onderdelen er beperkte garantie van kracht is. Alles wat niet benoemt wordt (zoals bijvoorbeeld kitwerk) heeft dus 6 jaar.
anoniem_115737 wijzigde dit bericht op 15-07-2012 11:29
Reden: Linkje + uitleg toegevoegd
% gewijzigd
Wij kunnen hier onmogelijk aangeven wat een redelijk bod is voor dat huis. Daarvoor hebben wij toch veel te weinig info en kennis van het huis?

Misschien was de oorspronkelijke vraagprijs wel veel te hoog? Misschien hebben ze het nu al extreem scherp geprijst (50.000 eraf in die prijscategorie vind ik ook niet niks) omdat ze het snel kwijt willen zijn omdat het nu leegstaat en kúnnen ze niet verder zakken dan een bepaald bedrag?

Je merkt het wel als je gaat bieden.
@rammel ons huis is niet verkocht omdat de koper op dam moment niet de koopmarkt in wilde stappen. Of dat is igg wat we gehoord hebben.

Je kunt er alleen achter komen door te gaan bieden. En hopen dat jullie beiden een reele verkoopprijs voor de woning in gedachten hebben. De prijzen dalen nog steeds en de onzekerheid van de hypotheekrenteaftrek werkt niet goed mee.
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven