Geld & Recht alle pijlers

Onderhandelen aankoop huis

14-07-2012 17:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Take or leave it, moet je de situatie van die mensen voor weten. Als die alle tijd van de wereld hebben, snij je jezelf in de vingers met zo'n houding.
Wellicht handiger om dit te bespreken met een makelaar? (en dan niet degene die het huis aanbiedt natuurlijk..) die kan de situatie wat beter inschatten en je advies geven waar je echt wat aan hebt..
x
Vraag eerst eens de kadastergegevens op. kadaster.nl dat kost bijna niets en dan kun je zien hoeveel hypotheek erop zit en hoeveel deze mensen betaald hebben.

Probeer er verder achter te komen wat de situatie van deze mensen is. (scheiding? ander huis?)
.... ik denk dat het ons huis is....
Ik voel me zo moedellooos
Oeps, leuke draai aan zo'n topic!
quote:tjjjjjemig schreef op 14 juli 2012 @ 17:34:

.... ik denk dat het ons huis is.... ja dat denk ik ook, wat wil je er voor hebben?
ze zijn al veel gezakt, kun je niet de aankoopwaarde opvragen bij het kadaster? dat weet je of ze nog veel ruimte hebben. Je weet het nooit precies maar het is dan beter in te schatten.

Ik denk dat ik zou gaan voor een eenmalig bod van 280.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
x
Ik vind 275 eigenlijk nog een hoog bod. Ik zou gaan voor de onderhandeling en beginnen met een openingsbod van 240 met als doel uiteindelijk rond de 260-270 uit te komen.

Leuk hoor, dat opvragen van de aankoopwaarde bij het kadaster, maar dat is toch feitelijk het probleem van de verkoper. Ik zou daar in dit geval geen rekening mee houden.
Nee, zonder geintjes. Ik sluit me aan bij de post van registreerjenu, niet te hoog (kan altijd nog;-)
Ik voel me zo moedellooos
Ik krijg hier op het forum toch steeds vaker een minderwaardigheidscomplex als ik hier de prijzen voor huizen langs zie komen. 300k? Verdienen mijn man en ik dan zo slecht vraag ik me vaak af?
ivetje, je hebt altijd baas boven baas

ze zijn al 50000 gezakt, als je 270 biedt gok je op 80000

lijkt mij iets teveel van het goede, maar dat ligt ook aan hun hypo en of de bank dan nog mee werkt
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 14 juli 2012 @ 18:33:

ivetje, je hebt altijd baas boven baas

ze zijn al 50000 gezakt, als je 270 biedt gok je op 80000

lijkt mij iets teveel van het goede, maar dat ligt ook aan hun hypo en of de bank dan nog mee werktDat is zo, maar als je zo denkt verkoopt er nooit meer iemand z'n huis....Feit is nu eenmaal dat we in een kopersmarkt leven en je uberhaupt blij mag zijn met een bod.
absoluut waar, maar ik heb een paar ervaringen met een laag bod gehad (als koper dan he) maarreh, het kwam steeds niet tot een deal.

Ik wil maar zeggen, als je het graag wil hebben moet je niet op die bodemprijs willen gokken.
quote:Cameron10 schreef op 14 juli 2012 @ 18:39:

absoluut waar, maar ik heb een paar ervaringen met een laag bod gehad (als koper dan he) maarreh, het kwam steeds niet tot een deal.

Ik wil maar zeggen, als je het graag wil hebben moet je niet op die bodemprijs willen gokken.Dat ben ik ook wel met je eens, hoor. Maar TO schrijft dat er meerdere huizen mogelijk in aanmerking komen; dus ja, dan is het verhaal toch anders dan als je je zinnen erop gezet hebt.
Zelf denk ik dat je dmv een aankoopmakelaar altijd lager uit komt dan wanneer je zelf met een bod komt.

Ik zou dus sowieso advies bij een aankoopmakelaar vragen en via deze een bod uit laten brengen. Het kost je waarschijnlijk iets, maar het levert je in deze tijd denk ik meer op.
Oh en gevoelsmatig denk ik dat je voor 260-270 het huis zeker zou kunnen hebben in deze tijd.
Heb je al een bouwkundige keuring laten doen?

Geeft ook meer onderhandel-mogelijkheden.

En ja een aankoopmakelaar regelen! Kost je 2000 maar verdient ie ook zeker voor je terug.
waarom zou je met een aankoopmakelaar meer van de prijs af krijgen?
Zonder info over regio, locatie enzovoort valt er op een forum natuurlijk niks zinnigs hierover te zeggen. Ja een gemiddelde, maar das ook niet echt nuttig als er nou net iets specifiekers speelt.

Maar zo je wilt: ruim drie jaar geleden huis gekocht in Brabant, goede locatie, vraagprijs was 300000. Wij vonden het onderhoud niet goed genoeg voor die prijs. Stond al anderhalf jaar te koop, van makelaar gewisseld en al.230000 neergelegd als eerste en uiterste bod. Werd geweigerd, ik haalde mijn schouders op en zei prima, dan niet. Een maand later accepteerden ze het alsnog.
quote:germanwings schreef op 14 juli 2012 @ 19:52:

waarom zou je met een aankoopmakelaar meer van de prijs af krijgen?

Omdat deze meer verstand van de markt heeft en wat het huis waard is dan TO. En is ook niet emotineel gebonden aan het huis maar wil er gewoon een goeie deal uitslepen.

En heeft ervaring met het onderhandel-spelletje.
Ik zit als verkoper met een huis in dezelfde prijsklasse, ook twee jaar te koop.

Een tijd terug hebben wij een bod gehad van 250.000. Dan krab je toch even achter je oren, maar we kwamen ook snel tot de conclusie dat het reeel was. Onderhandelingen gevoerd, maar helaas niet tot verkoop kunnen komen.

Zeker als er vergelijkbare huizen te koop staan zou ik vooral niet te hoog inzetten.
Het huis is al aardig in prijs gezakt, als je een laag bod doet kom je er snel genoeg achter hoe graag de mensen het kwijt willen.

Wij hadden ons huis te koop staan begin dit jaar voor 325k, twee weken later verkocht voor 310k. Ik geloof dat wij enorm geluk hebben gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven