Zijn er hier ook christenen?
maandag 16 juli 2012 om 00:04
quote:stout1975 schreef op 15 juli 2012 @ 23:55:
[...]
Jij bent een agnost, dat was ik ook eens.
Nee hoor, Gristenen zijn niet minder intelligent, zeker niet.
Ik neem hen wel kwalijk dat ze hun intelligentie niet willen gebruiken om eens na te denken over hun eigen geloof.
Heel goed, ik ben een agnost.
Het is natuurlijk een omtrekkende beweging om te beweren dat je Christenen niet minder intelligent vind terwijl je beweert dat ze hun hersencellen niet willen gebruiken.
Datzelfde kun je beweren van heroine- of gokverslaafde.
Ik ga er dus wel degelijk vanuit dat je een Christen als minder begaafd bestempeld.
Daarnaast maak je de fout door te beweren dat het christendom
(of andere religies) puur op geschriften is gebaseerd.
Daarmee beperk je dus je eigen visie op het geheel.
[...]
Jij bent een agnost, dat was ik ook eens.
Nee hoor, Gristenen zijn niet minder intelligent, zeker niet.
Ik neem hen wel kwalijk dat ze hun intelligentie niet willen gebruiken om eens na te denken over hun eigen geloof.
Het is natuurlijk een omtrekkende beweging om te beweren dat je Christenen niet minder intelligent vind terwijl je beweert dat ze hun hersencellen niet willen gebruiken.
Ik ga er dus wel degelijk vanuit dat je een Christen als minder begaafd bestempeld.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
maandag 16 juli 2012 om 00:05
quote:tess97 schreef op 16 juli 2012 @ 00:01:
[...]
Ik vind het anno 2012 wel vreemd dat er zoveel mensen nog heilig van overtuigd zijn dat er een god bestaat. Dit omdat er wetenschappelijk al zoveel is bewezen wat het bestaan van god wel ontkrachtigd. Ik vind het daarom vreemd dat mensen tegenwoordig nog niet zelf nadenken maar zich nog steeds laten leiden door een kerk, of iets van vroeger.
In de oertijd geloofden ze ook in bijv. een god van de donder, omdat ze toaal niet begrepen wat donder en bliksem was. Wij weten dit tegenwoordig wel, dus geloven niet meer in een Donar.
Voor de dingen die tegenwoordig nog niet wetenschappelijk bewezen zijn hebben veel mensen blijkbaar nog wel een god nodig, omdat sommige dingen niet toevallig kunnen zijn?
Tja, het is altijd handig om te "weten" natuurlijk waar je na je dood heen gaat......Mijn heilige overtuiging heeft niets met het verleden of met de bijbel te maken. Dat wil ik, even gezegd hebben.
[...]
Ik vind het anno 2012 wel vreemd dat er zoveel mensen nog heilig van overtuigd zijn dat er een god bestaat. Dit omdat er wetenschappelijk al zoveel is bewezen wat het bestaan van god wel ontkrachtigd. Ik vind het daarom vreemd dat mensen tegenwoordig nog niet zelf nadenken maar zich nog steeds laten leiden door een kerk, of iets van vroeger.
In de oertijd geloofden ze ook in bijv. een god van de donder, omdat ze toaal niet begrepen wat donder en bliksem was. Wij weten dit tegenwoordig wel, dus geloven niet meer in een Donar.
Voor de dingen die tegenwoordig nog niet wetenschappelijk bewezen zijn hebben veel mensen blijkbaar nog wel een god nodig, omdat sommige dingen niet toevallig kunnen zijn?
Tja, het is altijd handig om te "weten" natuurlijk waar je na je dood heen gaat......Mijn heilige overtuiging heeft niets met het verleden of met de bijbel te maken. Dat wil ik, even gezegd hebben.
maandag 16 juli 2012 om 00:07
quote:palanja schreef op 16 juli 2012 @ 00:04:
[...]
Nee hoor, heb me erg in het onderwerp verdiept.
Ik bedoel niet wat jij begrijpt, als Gristenen (of andere gelovigen) oprecht nadenken over hun eigen geloof, dan vallen ze er meestal van af, dus er is niets mis met hun hersenen.
Verslaafden hebben geen keuze, gelovigen hebben dat wel.
Dat van die geschriften, dat beweer ik niet, dat doen gelovigen. Waarom zou je het anders heilige boeken willen noemen?
[...]
Nee hoor, heb me erg in het onderwerp verdiept.
Ik bedoel niet wat jij begrijpt, als Gristenen (of andere gelovigen) oprecht nadenken over hun eigen geloof, dan vallen ze er meestal van af, dus er is niets mis met hun hersenen.
Verslaafden hebben geen keuze, gelovigen hebben dat wel.
Dat van die geschriften, dat beweer ik niet, dat doen gelovigen. Waarom zou je het anders heilige boeken willen noemen?
maandag 16 juli 2012 om 00:10
quote:peacy schreef op 16 juli 2012 @ 00:00:
[...]
Ja, dat zijn de 10 Geboden (inclusief Sabbat). Joden en Israëlieten.
Maar in principe ook voor de andere Christenen, het staat immers in de Bijbel.
Dus dan is het waar?
Weer even uit mijn hoofd:
1. Ik ben uw God, uw redder.
2. Gij zult geen andere God eren.
3. Gij zult niet vloeken.
4. Gij zult rusten op zondag.
5. Eert uw vader en moeder.
6. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet vreemdgaan.
8. Gij zult niet stelen.
9. Gij zult niet liegen.
10. Gij zult niet jaloers zijn..
[...]
Ja, dat zijn de 10 Geboden (inclusief Sabbat). Joden en Israëlieten.
Maar in principe ook voor de andere Christenen, het staat immers in de Bijbel.
Dus dan is het waar?
Weer even uit mijn hoofd:
1. Ik ben uw God, uw redder.
2. Gij zult geen andere God eren.
3. Gij zult niet vloeken.
4. Gij zult rusten op zondag.
5. Eert uw vader en moeder.
6. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet vreemdgaan.
8. Gij zult niet stelen.
9. Gij zult niet liegen.
10. Gij zult niet jaloers zijn..
maandag 16 juli 2012 om 00:10
Tuinkruid laat mij denken aan dat standje op de markt in mijn stad.
'Jezus houdt van jou, Jezus is liefde, bekeer je tot Jezus's liefde anders brand je voor de eeuwigheid in de hel'
Gestoorde mafklappers.
Ze worden trouwens om de week afgelost door een standje van de scientology.
'Jezus houdt van jou, Jezus is liefde, bekeer je tot Jezus's liefde anders brand je voor de eeuwigheid in de hel'
Gestoorde mafklappers.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 16 juli 2012 om 00:11
quote:tuinkruid schreef op 16 juli 2012 @ 00:09:
[...]
Wel ik geloof dat je voor eeuwig nad dit leven verderleeft of in de hemel of voor eeuwig in de poel van vuur (hel).
Geen van beide. Je bent nog lang niet klaar voor de hemel, daar woont Jezus, samen met de andere Christussen en de engelen en aartsengelen. Je gaat naar het hiernamaals.
Nogmaals, de hel bestaat niet.
[...]
Wel ik geloof dat je voor eeuwig nad dit leven verderleeft of in de hemel of voor eeuwig in de poel van vuur (hel).
Geen van beide. Je bent nog lang niet klaar voor de hemel, daar woont Jezus, samen met de andere Christussen en de engelen en aartsengelen. Je gaat naar het hiernamaals.
Nogmaals, de hel bestaat niet.
maandag 16 juli 2012 om 00:12
maandag 16 juli 2012 om 00:13
quote:saaaaar81 schreef op 16 juli 2012 @ 00:10:
Gestoorde mafklappers.
Scientology is wettelijk verboden in Nederland, al sinds het begin van de jaren 80
Gestoorde mafklappers.
Scientology is wettelijk verboden in Nederland, al sinds het begin van de jaren 80
maandag 16 juli 2012 om 00:14
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2012 @ 00:11:
[...]
Nogmaals, de hel bestaat niet.Zijn er nog meer dan? Serieus, waar baseer jij dit alles op?
[...]
Nogmaals, de hel bestaat niet.Zijn er nog meer dan? Serieus, waar baseer jij dit alles op?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
maandag 16 juli 2012 om 00:15
maandag 16 juli 2012 om 00:18
quote:tuinkruid schreef op 16 juli 2012 @ 00:15:
[...]
Stel een schip vergaat en je weet dat je nog even hebt en er zijn reddingsboten en je zwijgt dan gewoon en vervolgens sterft iedereen, maar jij wist dat het ging gebeuren.Ik bid maar weer om begrip.. Want hier kan ik echt geen touw aan vastknopen.
[...]
Stel een schip vergaat en je weet dat je nog even hebt en er zijn reddingsboten en je zwijgt dan gewoon en vervolgens sterft iedereen, maar jij wist dat het ging gebeuren.Ik bid maar weer om begrip.. Want hier kan ik echt geen touw aan vastknopen.
maandag 16 juli 2012 om 00:19
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2012 @ 00:13:
[...]
Ze koketteren niet met de naam maar ze hebben allemaal van die stress meters liggen en hun hele stand staat vol met boeken van Ron L Hubbard...
Hilarisch om te zien
[...]
Ze koketteren niet met de naam maar ze hebben allemaal van die stress meters liggen en hun hele stand staat vol met boeken van Ron L Hubbard...
Hilarisch om te zien
maandag 16 juli 2012 om 00:20
quote:tuinkruid schreef op 16 juli 2012 @ 00:15:
[...]
Stel een schip vergaat en je weet dat je nog even hebt en er zijn reddingsboten en je zwijgt dan gewoon en vervolgens sterft iedereen, maar jij wist dat het ging gebeuren.Maar goed dat ik diploma B heb.
[...]
Stel een schip vergaat en je weet dat je nog even hebt en er zijn reddingsboten en je zwijgt dan gewoon en vervolgens sterft iedereen, maar jij wist dat het ging gebeuren.Maar goed dat ik diploma B heb.