Karma?

16-07-2012 08:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar een relatie gehad met ex en feitelijk was dit alle maanden dat het duurde drama: spelletjes van aantrekken-afstoten, liegen, vreemdgaan.. Kortom, geen gezonde situatie. Ik was nog jong maar damn wat heb ik een verdriet om die gast gehad.

Intussen heb ik al een poos een lieve nieuwe vriend en ex had een nieuwe vriendin, we hadden nog wel eens vluchtig contact. Nu blijkt dat zij het op een ongelofelijke kutmanier heeft uitgemaakt, iets wat ik heel lullig vind voor hem. Maar érgens voelt het ook wel lekker, dat hij nu ook eens voelt wat ik al die tijd heb gevoeld.

Maakt dit me nou een slecht mens? Hebben jullie ook weleens zoiets gehad?
Nee dat maakt je gewoon een mens geen slecht mens.
Dat maakt je geen slecht mens. Alleen de dalai lama zit zo mss niet in.elkaar, maar die heeft nog nooit een relatie gehad:-).

Ik ken wel iemand die ik hele slechte dingen toewens, maar good things happen to bad people en bad things happen to good people...
Lachen toch? Schadenfreude, heerlijk.

Iedereen heeft zijn scherpe kantjes, en als dit het zwartste deel van jouw karakter is, dan zou ik graag willen ruilen :D
Neehoor, dat noemen ze wraak. Niet van de daken roepen maar gewoon stilletjes van genieten, dat mag best.
Ja en?
Ik schreeuw het zeker niet van de daken, jullie zijn de enigen met wie ik dit deel

Hij heeft gewoon echt nooit beseft hoeveel pijn ik heb gehad van zijn loze beloftes en ja ik had zelf ook kunnen gaan uiteraard, shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice. Hij was mijn eerste echte liefde en ik was blind. Heb ook veel geleerd van deze relatie (hoe ik het niét wil dus). Het heeft me heel veel tijd gekost hier overheen te komen.

Desondanks kunnen we nu goed met elkaar, vandaar dat ik dit ook uit de eerste hand weet. En ik support hem waar ik kan, in hoeverre je daarvan kan spreken als exen. Maar ergens voel ik echt 'haha zie je nou hoe het voelt?!'.
What goes around, comes around....

Stilletjes gniffelen maakt jou niet slechter.

Het zou niet al te best zijn als je hem nu zou gaan troosten.
Troosten? Neuh.. We hebben zo af en toe dus nog contact en toen hoorde ik dit. Heb gezegd dat ik het heel rot voor hem vind maar daar houdt het ook mee op.
Ook gehad: vlak nadat vriend me heel lullig dumpte, reed hij zijn (dure, van mijn geld betaalde) auto in de prak, raakte hij zijn baan kwijt en werd zijn huis leeggestolen.

Stiekem dacht ik 'karma is a bitch' en ik heb van mijn gnagnagna-gevoel genoten. En dat was het.

Ik zou nooit zo ver gaan om zelf wraak te nemen, daar vind ik mezelf echt te goed voor, maar deze speling van het lot vond ik erg vermakelijk.
Wat eten we vanavond?
Ook een verhaal op zich Makreel!

Wraak nemen zou ik ook nooit doen, zit niet in me.. Maar ik heb het soms wel gewild! Maar zo zie je maar, als je lang genoeg wacht keert het lot zich tegen hem.
Nee hoor, maakt je geen slecht mens.

Ik gniffel, omdat mijn ex nu in de wsnp zit, omdat ie grote schulden heeft en zelfs zijn huis is uitgezet. Maakt het toch iets minder rot dat ie nooit mijn geleende geld terug heeft betaald.

En dat ie voor de wsnp zich 3 keer een slag in de rondte moest werken om rond te komen. Tsja, moest ie maar niet met zijn verliefde kop een huis kopen, alleen, om met mij samen te wonen.
gniffel gniffel....
Hehe, lekker van genieten. What goed around comes around!

Helaas hier geen vergelijkbare situaties. De exen die een flinke afstraffing van het lot 'verdienen' heb ik uit het oog verloren (lees: contact verbroken) of wandelen nog ongedeerd door het leven.

En uitgerekend die exen die ik het allerbeste gun (omdat ik het heb uitgemaakt, hen heb gekwetst of gewoon omdat het vriendschappelijk is uitgegaan) verzeilen steeds in de ellende.
Hahaha nee hoor je bent absoluut geen slecht mens, heel herkenbaar dit

Ook zo vreselijke ex gehad, die loog en vreemdging en het een aantal keer uit het niets uitmaakte. Uiteindelijk heb ik nu al een hele tijd een superlieve vriend, terwijl hij niet verder komt dan telkens 3 weken een sletje te daten (compleet met 'ik hou van je' op facebook, komop zeg, hij is 24 en gedraagt zich als 15) en vervolgens als het voorbij is mij weer te smsen dat ik 'de liefde van zijn leven ben'. En daar kan ik (samen met mijn vriend) altijd erg hard om lachen!
Maar wat is de meerwaarde van het nog contact hebben vraag ik mij dan af.

Ik snap best dat je denkt zo, dat is nou net goed voor je, maar als je zoiets voelt na alles wat gebeurd is dan lijkt mij dat je dan toch helemaal niet meer zit te wachten op contact hem, laat staan dat je dan zegt goh wat rot voor je, ik zou dat niet kunnen. Het zal mij aan mij reet roesten op zo een moment hoe hij zich voelt.
Ik snap je punt cm_89.

Het is ook heel dubbel. Het is al een hele poos geleden en ik koester ook geen wrok meer tegenover hem als persoon, we hebben alles ook uitgesproken nadat we uit elkaar waren. Ik ben gelukkig met mijn vriend en gunde ex zijn vriendin ook absoluut. Toch heeft hij mij in het verleden veel pijn gedaan en vind ik het niet erg dat hij nu voelt wat ik toen voelde. Ieder zijn portie zeg maar, vandaar dus karma.

We hebben enkel sporadisch sms contact over hoe het gaat.
Snap het wel, ik heb ook een tijd nog contact gehouden met ex. Ik kwam op een punt, vrienden kunnen we nooit echt meer worden daarvoor is er teveel gebeurd en het contact dat we nog hebben, laat mij alleen, hoe klein het ook is, in dat verleden hangen. Want we delen niks meer met elkaar, waarom zou ik nog moeten weten hoe het met hem gaat, het voegt niets meer toe aan mijn huidige leven.

Daarom vroeg ik mij het af. Sorry voor het offtopic gaan

Voor de rest maakt het je geen slecht mens ;). Het is inderdaad wel eens lekker om te zien/horen dat het zo iemand ook wel is minder afgaat.
Ik snap wat je bedoelt, eerder kon ik ook geen contact meer met hem hebben omdat ik nog te boos was en nog te veel gevoelens voor hem had. Ex blijft een speciaal plekje hebben voor mij als zijnde mijn eerste echte liefde en als mens. Maar ik zou hem no way weer terug willen!
Oja, waar ik ook om gniffel is dat ik allang weer gelukkig ben met míjn ware, terwijl mijn ex (die er nog steeds van overtuigd is dat IK zíjn ware ben) een andere relatie die heel goed leek te gaan zelf verpest heeft met zijn verschrikkelijke arrogantie.

En dat hij door de wsnp nog lang niet aan kinderen kan beginnen, terwijl hij ze heel graag al wil.
Ik gniffel met name omdat ik zó baalde dat ex eerder weer gelukkig was met een ander dan ik (voordat ik vriend leerde kennen) maar dat mijn relatie dus langer standhoudt dan de zijne: wie het laatst lacht enzo.
Ja, dat kan ik mij voorstellen, maar het beste aan alles is dat je nu een nieuwe vriend hebt, waar je gelukkig mee bent en hoogstwaarschijnlijk voel je je vele malen beter dan hoe je je toen voelde in die relatie met ex!
En óf! Nu lijkt het alsof ik een concurrentiestrijd voer in mijn hoofd met ex maar dat valt wel mee hoor, met name bij zulke wendingen komen die gedachten opeens op
Dat denk ik niet hoor haha! Snap het gevoel goed.

Misschien wil je niet antwoorden maar wat vind je vriend dat je zo en dan nog contact hebt met je ex. Mijn vriend bijvoorbeeld gaf aan dat minder prettig te vinden. Ik beslis dat natuurlijk zelf maar dat heeft mij toen ook doen besluiten van ja, wat heb ik er eigenlijk zelf aan, ik leef in de toekomst nu .
Mijn vriend weet dat ik nog wel eens contact heb met exen. Dat ik als ik ze tegenkom even een babbeltje maak en als ze jarig zijn een berichtje van mij krijgen. Hij vind het nou niet echt geweldig maar vertrouwt mij als ik zeg dat ik er niets mee bedoel. Daarnaast weet hij niet van elk afzonderlijk smsje, zoals dat ik niet weet met wie hij allemaal smsjes uitwisselt. Ik ga er vanuit dat hij net zo goed te vertrouwen is als dat ik dat ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven