Hoe omgaan met reacties?

16-07-2012 12:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van ruim een jaar heb ik het uitgemaakt met mijn vriend omdat ik verliefd ben geworden op iemand anders...

Heel fout: tijdens de relatie heb ik eenmalig met de andere persoon gezoend, dit opgebiecht en toen 2 maanden geprobeerd om er toch nog wat te maken met vriend.

Helaas dit heeft niet mogen baten, het gevoel was weg/op en ik heb er voor gekozen om er een punt achter te zetten. Eigenlijk na week ben ik meteen begonnen met daten met de andere persoon.

Dit is nu ruim 1,5 maand geleden en daten nog steeds, zien elkaar zo'n 2 keer in de week en het voelt gewoon goed.

Alleen; reacties van sommige bekenden zijn niet van de lucht....zij vinden het veel te snel en impulsief van mij en het is beter om eerst een tijd weer vrijgezel te zijn om aan mijzelf te werken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kun je het er beste mee omgaan?
Negeren.

Het is jouw leven hoor.

Zal lastig zijn maar als jij jezelf niet elke keer gaat lopen verdedigen houd het van de andere kant vanzelf op.
Internagelaktisch
Jij hebt tijdens je relatie waarschijnlijk al afscheid genomen van je ex. Waar moet je dan op wachten?
Ik heb dat een keer gehad, ik heb toen duidelijk gezegd dat ik liever heb dat het fout gaat dan dat ik het geen kans zou geven.

Het was toen gauw klaar.
Ik heb mijn huidige vriend 2 weken nadat ik het uitmaakte met mijn ex ontmoet. Om het nog iets smeuïger te maken heeft het roddelcircuit besloten dat ik dus al eerder vreemdging met mijn huidige vriend en daar werd ik met name in het begin van onze relatie veel op aangesproken en zelfs nu, 3 jaar later, nog heel soms.

Hoe je er mee om moet gaat is aan jou natuurlijk, ik ben er gewoon niet op ingegaan, kom op ik hoef toch geen verantwoording af te leggen,
Toen ik mijn man ontmoette, had ik net een relatie van vier jaar achter de rug, het was net twee weken uit. Ik moest mijn spullen zelfs nog verhuizen. Ik was destijds helemaal niet al op zoek naar een nieuwe vriend, maar ik kwam hem gewoon tegen en ik vond hem zo leuk dat ik geen moment heb overwogen om te wachten omdat dat volgens sommige mensen 'beter' zou zijn. Ik was echt klaar met die relatie die over was en ik had echt geen zin in een soort nasleep waarin ik tegen mijn zin in vrijgezel moest blijven omdat dat zo hoorde terwijl ik niets liever wilde dan er gewoon voor gaan.

Overigens waren de reacties die ik kreeg over het algemeen niet zo vervelend, de meeste mensen vonden het gewoon erg leuk voor me. Tegen mensen die wel negatief reageren zou ik gewoon zeggen dat het vast goed bedoeld is, maar dat ik dat soort bemoeienissen niet op prijs stel en dat ik graag zelf bepaal wat goed voor me is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wachten totdat hullie het allemaal verwerkt hebben?

Neehoor, lekker genieten van elkaar.
Ja en?
God, waar mensen zich al niet mee kunnen bemoeien, met name in het geval van Vrouwke Theelepel: dat ze je er nog op aanspreken ook!

Ik zie het zo: echt vrienden kennen de situatie en begrijpen het, vage kennissen hebben er niets mee van doen.
Misschien inderdaad ook wel.........

Vind het vooral vervelend, veel mensen weten niet dat ik al 2 maanden heb geworsteld om een beslissing te nemen (ook om het een indirecte collega gaat), maar het doet pijn als vrienden het ook gewoon veroordelen zeg maar.
Gaat niemand wat aan denk ik zomaar...
Dan leer je je vrienden kennen.
De reden dat ik reageerde met dat ik liever een fout maak dan dat ik het geen kans gaf was om aan te geven dat de "zogenaamde" goede bedoelingen mij niet uitmaken.

Ik bepaal zelf wel wat goed voor mij is en of ik eerst aan mezelf moet werken. En als dat de verkeerde beslissing is vind ik het belangrijker dat ik die fout helemaal zelf heb gemaakt in plaats van dat ik naar andere heb geluisterd, die andere zouden op hun beurt hoogstwaarschijnlijk namelijk ook niet luisteren naar de "goed bedoelde adviezen" en doen waar ze zich goed bij voelen.
@vrouweke_theelepel misschien wel ja....
Joh, heb jij je goede daad ook weer gedaan. Je hebt die arme mensen iets gegeven om over te praten. Over het weer zijn we tegenwoordig snel uitgeluld
Komt vaak voor. En relaties die je forceert werken juist niet. Voor de vrienden en familie ben je de ongevoelige bitch, dat is heel normaal en begrijpelijk als ze hem graag mogen.
it's a big club and you ain't in it
Opzich snap ik die reacties wel. Of het nou terecht is of niet.

Aan de andere kant: jouw leven, jouw zaak.

Nog een quote erbij dan maar: What other people think of you is none of your business
Als het goed voelt, gewoon doen.

ik ben ook snel verder gegaan, maar goed who cares, ik voel me er goed bij..
quote:rionyriony schreef op 16 juli 2012 @ 12:52:

Komt vaak voor. En relaties die je forceert werken juist niet. Voor de vrienden en familie ben je de ongevoelige bitch, dat is heel normaal en begrijpelijk als ze hem graag mogen.Voor zíjn vrienden en familie dan, neem ik aan. Als het om háár vrienden en familie gaat mag ik toch aannemen dat hun loyaliteit bij haar ligt. Ik kan de partner van een vriendin of bijvoorbeeld een nichtje nog zo aardig vinden, als zij niet meer met hem verder wil dan is dat haar keuze en dan steun ik haar, niet hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een gezeik, niks van aantrekken!!
Je vraagt niet wat wij ervan vinden, maar hoe je moet omgaan met reacties. Nou gewoon, niets van aantrekken. Niet in de verdediging en inhoudelijk reageren ("bij jan en marie ging het toch ook goed?) Maar bijjvoorbeeld: 'Ik snap dat jij het lastig vind om mijn acties te begrijpen, maar dit is mijn keuze". En dan het onderwerp veranderen.

Natuurlijk hebben mensen er een mening over. Het is een sappige roddel en daarnaast willen ze graag dat jij gelukkig bent, dus dan is het verleidelijk om jou allerlij advies te geven. Als je daar niet op zit te wachten moet je dat gewoon zeggen.
Leer jezelf kennen: Waarom baal je van deze reacties?
@lilalinda, omdat ik mij teveel aantrek van andere denk ik zo

Verder gewoon dus doen wat goedvoelt!
quote:Brabo85 schreef op 16 juli 2012 @ 13:35:

@lilalinda, omdat ik mij teveel aantrek van andere denk ik zo

Verder gewoon dus doen wat goedvoelt!Juist, weer wat geleerd
Brabo,

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Ik ben verliefd geworden op iemand anders terwijl ik samenwoonde in een koophuis en al 6 jaar een relatie met hem had.

Idd ook met hem gezoend, nog wat van mijn vorige relatie geprobeerd te maken en toen uiteindelijk besloten de relatie te verbreken. Niet gelukt, mijn gevoel voor de ander was te sterk.

Nu ben ik intussen een half jaar verder en helemaal gelukkig met mijn nieuwe vriend.

Ik moet toegeven, het was wel heel erg lastig.. de reacties en onbegrip van anderen. Ik heb me heel (lees; HEEEL) klote gevoeld, maar als ik het opnieuw kon doen zou ik dezelfde beslissing maken. Mensen om je heen trekken echt wel bij op den duur. Ik heb hem vorige week ook pas voor het eerst meegenomen naar een feestje waar ik iedereen ken.. Dat ging hartstikke goed!

Zodra ze zien dat het serieus is en geen scharrel trekken ze wel bij.
Ik had bijna hetzelfde kunnen posten als Melissa!

Ik heb er heel erg mee in mijn maag gezeten, maar ben er uiteindelijk over uit: ik bepaal zelf wel waar ik me het gelukkigst bij voel! En dat ik bij mijn Lief, ook al kwam hij heel (te) snel (lees twee weken) nadat ik mijn (4 jarige ) relatie verbroken had. Ook ik kreeg de reacties over "alleen moeten blijven, te snel een relatie beginnen" enzo. Zitten ook een aantal stampvoeters tussen. Ben nog steeds heel erg benieuwd waar zij zich zo druk om maken en waarom dat een reden is om me niet meer uit te nodigen. Soit. En dan de goedbedoelde adviezen over "de verwerking". Heb me altijd afgevraagd hoe dat moet. Moet je dan in een boshut gaan zitten kniezen tot het over is? En wat moet er dan over en verwerkt zijn? Ik heb dat afscheid al in mijn vorige relatie genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven