Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
quote:hollebollegijs schreef op 16 juli 2012 @ 16:25:

[...]

Is het zo zwart / wit?

Ik weet nog dat ik mijn ex na een half jaar weer onder ogen moest komen voor de kinderen, er MOEST weer een normale situatie gecreëerd worden ivm school, afzwemmen, verjaardagen enz.

Pffffffffff wat heb ik dat moment vaak uitgesteld tot ik op een bepaalt moment dacht "nu of anders doe ik het nooit meer"

maar om nu te zeggen dat ik uitkeek naar het moment

Overigens ken ik het ook, wat ik vanmorgen al schreef, voor jezelf een excuus zoeken om contact te hebben.

Als het om kinderen gaat vind ik het een ander verhaal, dan is het zelfs belangrijk om toch nog ergens een goede verstandhouding te creëren. Maar TO, die hoeft echt geen contact meer op te nemen. Maar ze doet het toch. Begrijpelijk, iedereen kent die zwaktes. Maar maak er dan geen verhaal van dat het MOET. Want het moet helemaal niet, ze wil het gewoon. Dat is te begrijpen, maar wel heel onhandig want zo gaat het nog maanden duren voordat je ergens eens loskomt. Dat is dus een keuze, niet een heilig moeten. En waarom vindt TO het zo erg dat te horen, ze doet het immers zelf.
Ik las ook de hele discussie tussen jeane_avril en katrien, en zit zelf dus wel echt met een 'probleem' omtrent contact.

Niet alleen studeren we aan dezelfde faculteit en volgen we vakken samen, waarbij ik hem dus vanzelf ga zien, ook zitten we in dezelfde vriendengroep. Gelukkig is de vriendengroep wel aardig op de hoogte van de situatie dus zal het wel lukken om gezamenlijke activiteiten te ontlopen, maar pff dat vind ik echt zo klote.

Niet alleen mijn 'ware' en mijn goede vriend kwijt, ook gedoe in mijn vriendengroep en kan niet eens meer rustig rondwandelen op de faculteit.

Gelukkig is mijn werk niet met hem 'besmet' dus kan ik daar gewoon ademhalen
Wet je wat het is dat hengelen begrijp ik heel goed. Zou bijvoorbeeld heel graag mailen om te zeggen dat ik me klote voel, 6 kilo ben afgevallen en hem

Mis en hoop dat ie dan denkt ja ik mis haar ook voel me ook nog rot en gaat bellen. Maar dat doet ie niet. Al heeft ie gezegd dat als hij na een paar maanden nog treurt hij echt wel contact zoekt. En us heb ik ergens het idee dat ik in beeld moet blijven. Wat kan je jezelf voor de gek houden. En waarom, voor een relatie die toch niet werkt.

Merk wel dat ii boos ben dat ie zo snel heeft opgegeven. En niet het latten heeft geprobeerd
Hmm ja Katrien, ik heb ook al een heel scenario bedacht..

Namelijk nu niets laten horen, hem gewoon met rust laten. Dan als over een paar maanden dit zware weer een beetje gezakt is weer een beetje (vriendschappelijk..) contact opnemen, zoals voorheen. Stukje wandelen, terrasje, filmpje kijken, dingen die we allemaal ook al deden voordat deze affaire begon.

En op die manier kan ik hem dan laten zien dat het met mij goed gaat, dat ik nog steeds heel leuk en lief ben, en dat 'ie dan even goed beseft wat 'ie heeft laten lopen en dan besluit toch een serenade aan mijn balkon te brengen etc.

Belachelijk en zelfs een tikje gênant. Dit gaat natuurlijk nooit werken. Als hij écht spijt heeft en als hij je écht terug wil dan hoor je dat vanzelf wel. Hij vergeet je heus niet. Alleen dikke kans dat het dus niet gebeurt en dat hij alles wat jij wil hebben gaat opbouwen met een ander. (Aahh ik word er gewoon misselijk van als ik dit zo typ..)
Absoluut niet sturen hoe slecht het gaat en dat je bent afgevallen. Het is heel verleidelijk op gevoel te gaan spelen lees: emotionele chantage grof gezegd. Maar de ander kan daar echt niets mee. Als hij je echt mist is dat niet omdat je 6 kilo bent afgevallen.
ne gelukkig is mijn ratio na vanmorgen wel sterker hoor, maar dat is mijn gevoel

ga het ook zeker niet doen. heeft hij niks aan en ikook niet.ga zo de punten nog maar een keer lezen waarom het ook alweer slecht ging
@hollebollegijs haha heel creatief allemaal! Ik zelf heb een keer de wil jij je tandenborstel nog teruganders gooi ik hem weg gebruikt. Die tandenborstel was gekocht voor bij mij en dan praat ik nog niet eens erover dat je 50 cent een nieuwe kan kopen, nee natuurlijk moet hij dat ding niet meer terug. Hahaha goh je leert er van zullen we maar zeggen.
Ik heb hier nog een pen liggen van hem die op sterven na dood is. Vond die in mijn tas een paar dagen terug. Had al bedacht dat ik die dan door de brievenbus zou gooien met een briefje eraan dat ik die in mijn tas had gevonden en dat 'ie vast van hem was...

De pen ligt nu in mijn eigen prullenbak.
indifference dat was elke keer ons struikelblok. Dan zijn we wie we verliefd op zijn geworden en is de stress van de relatie weg want vriendjes, en dan werd je weer verliefd en begonnen we weer op nieuw. Maar het hele scenario is bekend hoor, zit ook in mijn hoofd. en juist daarom wil je stiekem in zijn systeem blijven zitten zodat er geen ruimte is voor een ander, hoe egoistisch kan je zijn
Katrien, doe dat, die punten lezen. Ik ben nu ook bezig met het maken van een lijst waarom hij toch echt niet mijn droomman is. Heb wel een aantal punten die daar op kunnen. En die zijn niet van het kaliber dopje-niet-op-de-tandpasta.

Het werkt wel verhelderend

(Ben enorm aan het spammen hier.. maar het helpt me, dus ik ga gewoon door )
hoezo ben je aan het spammen?

Nee die punten zijn bij mij ook zwaarder hoor, die dingen wat relaties betreft en ga zo maar even door. Maar de categorie dop op tandpasta staan er ook tussen hoor, vult de lijst lekker op hahahah.

toch helpt het me wel hoor.

die spullen die ik nog had heb ik op gestuurd voor zover mogelijk
Ik begrijp het hoor, ik moet er ook echt niet aan denken dat hij in zijn hoofd ruimte krijgt voor een ander en met haar wel kan delen wat hij met mij niet kon delen. Ik zie het al zowat voor me. Echt misselijkmakend.

Dat had ik ook toen het uit ging met mijn vorige relatie na 4 jaar, ik kreeg zowat een hartaanval toen ik hem zag met een ander. Inmiddels is dat drie jaar uit, heeft hij al een tijdje een fijne relatie en een heel stabiel leven (wat hij een aantal jaar terug echt nog niet kon), en ik gun het hem echt van harte. Alle zeer is weg.

(Wat wel een patroon lijkt te zijn is dat mannen waarmee ik een relatie heb nooit de rust kunnen vinden om zich écht te binden, en dan na mij een relatie krijgen waarmee ze wel willen samenwonen en een stabiel leven bouwen.. Wat doe ik met die mannen??)
Ik bedoel hier, ik typ het ene bericht na het andere.. niet spammen in de zin van reclame

Nu ik verder kom in de lijst van probleempunten zie ik eigenlijk steeds beter zijn enorm mooie karaktereigenschappen en de dingen waarom ik hem echt voor me zag als vader van mijn kinderen. Getver.. deze emotionele rollercoaster word ik echt zat..
ja die word je ook zat, ben het zo zat om te huilen. Doe het gelukkig niet meer elke dag, maar met dit soort dingen wel weer. Mis hem ook echt niet eens de relatie.

maar spam maar een eind weg, daarom heb ik dit topic geopend, ik ging op andere topics zoveel reageren dat ik het topicover nam zowat
quote:indifference schreef op 16 juli 2012 @ 18:19:

en dat 'ie dan even goed beseft wat 'ie heeft laten lopen en dan besluit toch een serenade aan mijn balkon te brengen etc.

Ach zo herkenbaar, ik heb ook zo vaak "Prins op wit paard" gedachtes gehad.

Die gingen zo: ex zou een andere man ontmoeten, die zou lang niet zo leuk, lief charmant zijn als ik, en net als ze helemaal in de put zat in deze relatie zou ik langs komen en haar "redden"

Nou voor alle duidelijkheid, dat gebeurde niet, ex kwam een hele aardige kerel tegen waarmee de kinderen het ook goed kunnen vinden en zijn nu met vakantie in Spanje.

Mijn witte paard staat in de regen voor het huis en heet Batavus en ik zit hier te typen (weinig te redden)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hahahahahah ja de met hangende pootjes nou die gaan hier niet komen vrees ik
Ah gossie arme ridder. En wat heb je dan nog aan een paard als je prinses niet gered wil worden, omdat ze helemaal niet in nood is.

Ik zie helemaal voor me dat mijn...tja...hoe noem ik hem eigenlijk? Ex is het niet want we hadden geen relatie. Wat is de correcte term hiervoor? Anyway, ik zie helemaal voor me dat hij nu flink de bloemetjes buiten aan het zetten is. En ik hoop (nu) dat 'ie nooit meer iemand tegen komt die zo goed bij hem past als ik. (Ja, we pasten écht goed bij elkaar, dat vond hij ook, alleen hij wilde nog vrij zijn.) En als hij dan terugkomt, dat ik inmiddels een nieuwe ware liefde heb gevonden.

Hm.. Dit klinkt ook al als het script van een slechte B film met ondertiteling die niet synchroon loopt.
quote:katrien1974 schreef op 16 juli 2012 @ 15:44:

[...]

nee hoor je ziet helemaal niets over het hoofd, mijn idee idem dito alleen hij is nu degene die het gestopt heeft, en hij is een man en type ik heb mijn beslissing genomen en daar blijft het bij. De andere keren heb ik hem ook "om kunnen praten" om het toch weer te proberen. De laatste keer vorig jaar augustus bleven we maatjes en groeiden in 2 weken weer naar elkaar toe. Daarom willen (moeten) we nu los van elkaar anders blijft dit gaan, en blijft mijn hart breken omdat je iemand niet kan veranderen.

Ik zou wel willen maar hij ziet me aankomen. En als ik hem nu niet zo ver krijg ben ik weer terug bij af. Durf niet meer. En alleen het gevoel zat goed, relatie nietIk begin steeds meer het idee te krijgen dat wij een relatie hadden met dezelfde man
Jque dat moet voor jou dan voor oktober 2010 zijn geweest hahahaha
Wel fijn dat ik geheel toepasselijk hier rechts nu advertenties krijg voor datingsites
hahahahaha daar had ik hem wel vandaan
:D Maargoed, fijn om te lezen dat anderen ook nog de behoefte voelen om vast te klampen door te hengelen..ik moet bijna op mijn handen gaan zitten om geen sms of mail te versturen, maar vandaag weer gelukt Hij had me bijna weten te verleiden om vrienden te blijven, maar dat is dus duidelijk niet te doen...
ik heb echt niets meer in huis voor een kutsmoesje, een vaatwasser, koelkast of auto is geen hengelwaardig item hahahah. Ik vond het huis al erg genoeg, heeft al genoeg herinneringen, dus zijn spullen moesten indien nodig zo snel mogelijk eruit.

Ook wij staan nog op het ooit weer vriendjes worden, maar dat zal niet gaan.

Hb na de sms van hem gelijk nog een sms gestuurd met "sorrie voor de sms, was in een zwak moment" vervolgens, ookal weet ik zijn nummer uit mijn hoofd deze verwijderd om de drempel groter te maken
Ja dat heb ik ook meteen gedaan, zou idd veel schelen als ik het nummer niet uit mijn hoofd zou kennen. Facebook blokkeren heeft namelijk wel positief effect gehad. Bij mij is het volgens mij vooral de hoop gaan loslaten dat het ooit of ergens nog goed kan komen en me realiseren dat de slechte kanten toch ook echt bij zijn persoonlijkheid horen...
Nou dames! Hier nog zo iemand, een stommerd. Drie jaar contact gehad met jongen destijds had hij een vriendin. Nu is het een half naar uit, gedate leuke dingen gedaan. De liefde spatte er al alle kanten vanaf. Ook van zijn kant.... En nu nu weet hij het ineens niet meer ... Fock hij houdt van me en vind me prachtig en leuk en lief. Maar hij weet niet of hij er volledig voor kan gaan.... Damn. Ik heb het contact verbroken omdat het simpelweg niet werkt.... Maar de liefde is er nog steeds en de pijn ook... Twee weken nu al zonder contact en verwacht ook niet dat nog gaat gebeuren... Hij heeft teveel aan zijn hoofd....

Focked up om de liefde zomaar te laten lopen en in te zien dit is het niet... Crying out loud...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven