Even stoom afblazen
maandag 16 juli 2012 om 19:36
Zojuist kom ik thuis en ik lees een smsje van mijn vriend. Hij moest overwerken en is nu de stad ingegaan voor een drankje met collega's. Ik had cursus en lees pas net zijn smsje, half 8 in de avond. Hij zou dus koken, maar nu stelt hij dus voor om wat in de stad te eten. Afgezien van het feit dat we daar echt geen geld voor hebben, ben ik nu ook woedend dat het half 8 is en dus niks te eten is. Hij had beloofd te koken en gaat een drankje doen. Nu verwacht hij van mij dat ik in de stromende regen richting de stad kom om daar wat te eten.
Ligt het aan mij of is het gewoon asociaal dat je zegt te koken (moet zeggen hij koookt altijd) en dat hij nu verwacht dat ik naar de stad kom te eten? Heb boos opgehangen en gezegd dat ik wel een frietje haal...
en nu voel ik me weer een claimerd...zucht...
Ligt het aan mij of is het gewoon asociaal dat je zegt te koken (moet zeggen hij koookt altijd) en dat hij nu verwacht dat ik naar de stad kom te eten? Heb boos opgehangen en gezegd dat ik wel een frietje haal...
en nu voel ik me weer een claimerd...zucht...
maandag 16 juli 2012 om 19:41
asociaal, mwah... de plannen zijn gewijzigd en lijkt mij geen ontzettend probleem.
Best raar als hij zou moeten zeggen, nee sorry kan niet mee ik moet koken (zoals elke avond.)
Je had ook kunnen zeggen, sorry lieffie daar heb ik echt geen puf meer voor, ik haal wel een frietje, of een boterham, veel plezier zie je straks.
Best raar als hij zou moeten zeggen, nee sorry kan niet mee ik moet koken (zoals elke avond.)
Je had ook kunnen zeggen, sorry lieffie daar heb ik echt geen puf meer voor, ik haal wel een frietje, of een boterham, veel plezier zie je straks.
maandag 16 juli 2012 om 19:45
Tja tenzij dit met grote regelmaat het geval is vind ik eigenlijk dat je wel een beetje zeurt. Hij heeft eerder een berichtje gestuurd maar jij hebt het pas later gelezen. Als je zin hebt ga je gezellig samen een hapje eten, als je geen zin hebt haal je even wat. Begrijp wel dat je baalt als je om half 8 thuis komt, het kletst van de regen en er is niets te eten, maar ach die ene keer...
maandag 16 juli 2012 om 19:45
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..
maandag 16 juli 2012 om 19:47
Ik snap je wel een klein beetje. Je hebt cursus gehad en trek. Als je dan thuis komt en er staat geen eten.. Tja ik zou ook op t moment zelf not amused zijn, maar toch wel in de stad een hapje gaan eten. Is ook wel eens leuk, geen afwas en lekker ontspannen. Ik zou zeggen ga erheen en laat t boze gevoel los. Eet smakelijk!
maandag 16 juli 2012 om 19:47
quote:colaflesje855 schreef op 16 juli 2012 @ 19:45:
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..en jij zat thuis te wachten tot hij thuis zou komen om te koken?
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..en jij zat thuis te wachten tot hij thuis zou komen om te koken?
maandag 16 juli 2012 om 19:49
quote:colaflesje855 schreef op 16 juli 2012 @ 19:45:
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..Hij mag van jou niet borrelen? Excuse me?
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..Hij mag van jou niet borrelen? Excuse me?
maandag 16 juli 2012 om 19:52
maandag 16 juli 2012 om 19:54
boos ophangen vind ik altijd voor kleuters. Dat doe je niet in een volwassen relatie en al helemaal niet om zoiets kleins.
Je kunt best zeggen dat je moe bent en geen zin hebt om naar de stad te komen, maar dan zeg je dat jij wel voor je eigen eten zorgt en hem (oprecht) veel plezier wenst in de stad.
Je kunt best zeggen dat je moe bent en geen zin hebt om naar de stad te komen, maar dan zeg je dat jij wel voor je eigen eten zorgt en hem (oprecht) veel plezier wenst in de stad.
maandag 16 juli 2012 om 20:07
Beetje overdreven reactie in mijn ogen. Ik snap dat het niet fijn is als je een lange dag achter de rug hebt en de plannen plots (niet naar jouw zin) gewijzigd zijn. Maar ach, als je vriend over het algemeen gewoon betrouwbaar is en al zo vaak kookt moet een keertje last minute verandering van plannen wel kunnen, toch?