Hoe vind ik een geschikte tent?

16-07-2012 16:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan binnenkort met onze dochter van 14 maanden en een stel vrienden een weekendje kamperen. Voor het eerst. Ik vind kamperen geweldig, deed dit vroeger wel vaker. Alleen weet vriend nog niet zeker of het iets voor hem is. Mocht dat wel zo zijn, willen we vaker gaan en zelf een tent aanschaffen. Vroeger ging ik met mijn toenmalige vriend in zo'n tent met twee slaapruimtes aan de weerszijden van een tussenruimte die best hoog was zodat je nog enigszins kon staan. Ook had de tent een soort 'afdak' waar je onder kon zitten als het regende. Zoiets stel ik me voor. Heb al zitten googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die me op weg kan helpen? Waar kun je het beste een tent kopen? En hoe orienteer ik me het beste?
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Er komt echt veel bij kijken zeg. Over veel dingen heb ik nog niet eens nagedacht. Ga de reacties morgen nog eens op m'n gemak lezen. De tent moet gewoon in de auto, liefst voor zowel warmere bestemmingen als weekendjes in Nederland. Wil het liefst 2 slaapcabines met een middengedeelte waar je kan staan. Plus een luifel. Maar weet dus niet welke opties er allemaal nog meer zijn (maar wel veel geloof ik). Toch maar eens naar een winkel denk ik.
Ja ik weet dat ik er nog niet ben met een tent, maar zal toch ergens moeten beginnen
Oja, misschien al gezegd maar ik zou voor een tent gaan met een grondzeil wat je eraan kunt ritsen.

Dan lopen er geen kakkerlakken en ander ongedierte onderdoor.
Ik zou ook even bij de Decathlon gaan kijken. Die hebben ook familietenten (bijv. de T 4.2 air xl of de 6.2) en zijn een stuk goekoper.
Of naar de Wit in Schijndel, daar hebben zo ontzettend veel, in verschillende prijsklasses. Alleen om te kijken al zo leuk.....
Maar is goedkoop dan niet duurkoop uiteindelijk?
Dat ligt er aan. Wil je een tent voor de komende tien jaar waar je veel mee wilt kamperen, dan kan je beter een betere kwaliteit (en vaak dus ook duurder) tent kopen.

Maar ik zou ook geen tent "voor het leven" kopen, je leven verandert namelijk. Zo hadden wij een prachtige tent, zo mooi, zo degelijk, echt een toptent (met prijs)! Maar toen kwam er een kind. "Past best" zei ik. Ging net, zolang het droog bleef, maar twee koters ging echt niet meer. Uiteindelijk hebben we de tent verkocht. Als we over tig jaar weer samen gaan kamperen wil ik rechtop staan in een tent, van dat halfgebukt staan krijg ik inmiddels vreselijke pijn in mijn rug.

Een te grote tent is niet zo handig, onnodig groot pakket en onnodig veel werk met opzetten, maar een te kleine is uiteraard ook niet handig.

Ik zou lekker gaan kamperen deze zomer en kijken wat je man er van vindt, en dan krijg je vanzelf ook wel ideeen wat jullie handig en prettig vinden. En dan in de uitverkoop de tentenwinkels af..... Leuk hoor, ben bijna jaloers (maar onze tent is nog helemaal goed en pas, dus...)
Deze tent kwam ik tegen en lijkt mij aan je eisen te voldoen. Hij is flink afgeprijsd, dus is het achteraf niets verkoop je 'm gewoon weer op MP.

Mooie tent :-)
O, dat is een fijne tent!

Ken mensen die dezelfde hebben, en hij voelt groter aan dan ie is.

Maar (okay, ieder zijn merk) zou op MP kijken voor een Hartfort L of XL van Outwell.

Ben je stukken minder kwijt, en gaat echt lang mee.
Raremuts, ben je al/nog geslaagd en welke is het geworden? Ik ben wel benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven