help, krijg ik een psychose ?

16-07-2012 00:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik ben sterre en ik heb een groot probleem. ik heb echt heel erg last van angst. ik durf nergens meer alleen te zijn zowel overdag als snachs. ik kan niet eens alleen in de badkamer zijn of alleen in een ruimte. ik kan ook niet allen slapen, als ik alleen in me kamer ben dan denk ik steeds dat er iemand in mijn kamer is. ik hoor ook steeds dingen die er niet zijn. het ergste is dat ik altijd denk dat iemand me dood wilt maken. dus als ik voor me deur van me huis sta ren ik naar binne omdat ik denk dat ik agtervolgt word.

ik vind dit heel vervelend want ik kan nooit alleen zijn en ben altijd afhankelijk van mensen. alleen iedereen denkt dat ik me aanstel maar ze moesten eens weten ! ik heb hierdoor ook een depressie gekregen en slik daar medicatie voor alleen verandert er niks aan me angst.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het echt niet meer. dus als jullie tips hebben of wat dan ook ,graag!

sterre
Nogmaals naar de huisarts.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ja, gelijk morgen naar de huisarts gaan! En hem hetzelfde vertellen wat je hier opgeschreven hebt.

Heb je alleen antidepressiva of ook een therapeut?
ik heb alleen medicijne ik had wel eerst een therapeut maar als ik het moet vertellen klap ik dicht en kan ik niet late merken hoe erg het is want het is me gewoon aan het kapot maken.
Dan schrijf je het nu op (je openingspost is in ieder geval al erg duidelijk) en print het uit. Laat je het zo lezen, hartstikke duidelijk.

Veel sterkte.
Print de tekst die je nu hebt geschreven uit en laat het morgen aan de huisarts lezen of bel meteen je eerdere therapeut en lees het hem voor. Sterkte!
Succes morgen. Het gaat je lukken als je dit laat lezen
oo dankjewel dat is inderdaad wel een goed idee dat gaa ik gewoon doen
En neem iemand mee naar de huisarts, zodat je je niet laat afschepen.
Ga in therapie!
Even rustig ademhalen. Angst is een heel raar iets en je kan het gevoel hebben dat je helemaal doordraaid.

Dat er iets niet goed zit is wel duidelijk en dat je morgen een afspraak moet maken bij de huisarts ook, maar je moet ook echt even kalmeren nu. Je krijgt niet zomaar een psychose en als je die krijgt heb je dat vaak zelf niet door. Het kan best zijn dat het een enorme paniekaanval is waar je in blijft hangen. Je lichaam blijft adrenaline aanmaken.

Dus voor vanavond probeer rustig adem te halen en probeer of er iemand bij je kan blijven vannacht. Morgenochtend ga je de huisarts bellen en laat je hem dit lezen. Als je het niet verteld of laat lezen kan je ook niet geholpen worden en geloof me, je bent niet de eerste met dit probleem.

Als je helemaal in paniek slaat dan helpt het om of een liedje te zingen of om hardop voor te lezen dan stopt het hyperventileren en zakt je hartslag en je angst.

Sterkte
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2012 @ 01:03:

En neem iemand mee naar de huisarts, zodat je je niet laat afschepen.Zeker doen wanneer dat kan!
Pretu, laat je weten hoe het bij de huisarts gegaan is?

Ik hoop dat het je wel lukt om te slapen vannacht
Het is toch zo, dat als je in een psychose zit, dat je dat niet door hebt, omdat je denkt dat het echt is. En dat je jezelf dus niet gaat afvragen of je er in één zit. Ik denk aan een paniek aanval, maar ben geen huisarts/psychiater.
Dat hoeft niet zo te zijn Nike. psychoses heb je in meerdere gradaties. Volgens mij zijn het vooral de zwaardere waar dat het geval is.
ik heb mijn psygiater gebelt en ik kan vanmiddag langs komen voor een gesprek, hopen dat zij me kan helpen !
Goed zo! Neem je een printje van je openingspost mee? Succes!

Oh, het is al 17.10u, dan ben je waarschijnlijk al geweest. Hoe ging het?
ik heb oxazepam gekregen om rustiger te worden en risperdal. ook ga ik een psygische therapie doen. nou laten we hopen dat het werkt want ik wil er egt heel graag vanaf.
en inderdat je hebt gradaties in een psychose , en wat nike ze klopt voor een deel , want meestal heb je het niet door ne denk je dat het echt is. maarja laten we hopen dat het goedkomt
Fijn dat je nu medicatie hebt, ik hoop dat je snel het effect zult merken! Gaat de therapie al snel beginnen?
ik heb aanstaande donderdag een afspraak met een vrouw.
Succes en beterschap.
Gelukkig dat die afspraak al snel is! Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven