Werk & Studie alle pijlers

baan in de zorg

16-07-2012 22:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie werkt er ook met dementerende mensen heb een sollicitatiegesprek als zorghulp op een gesloten afdeling
En de vraag is?
668, the neighbour of the Beast
Succes!
Ik doe een opleiding ermee Any questions? Beantwoord ze graag is helemaal mijn ding de opleiding
de vraag is hoe bevalt het de mensen die met dementerende werken
Aparte vraag. Heb je helemaal geen ervaring met dementerende mensen?
Dus daar denk je niet over na voor je gaat solliciteren?
668, the neighbour of the Beast
Succes! Het lijkt mij zwaar werk en ik bewonder je dat je dat kan.
Dementie is een verzamelnaam dementie krijg je door bijvoorbeeld alzheimer of iets anders... Bij dementie werken sommige delen van de hersens niet Ik zie het als een groot vergiet en soms gaat er een gaatje dicht (dan kunnen ze minder) of soms een gaatje open (dan kunnen ze opeens kei helder uit de hoek komen).

Je hebt ook verschillende fases van dementie Vroeg stadium en laat (rolstoel niet meer kunnen praten etc.)

Het zijn gewoon mensen net zo als jij en ik alleen worden ze beperkt in hun doen door de dementie. Ze kunnen bijvoorbeeld klagerig worden of agressief als je een klein dingetje verkeerd doet. Ik had daar in het begin moeite mee maar later vind ik het geweldig om deze mensen met hun beperking een leuke dag te kunnen aanbieden Wanneer iemand agressief reageerd of raar bijvoorbeeld wanneer stopt de taxi om naar huis te gaan? Praat er dan omheen van ja we gaan eerst even hier koffie drinken en gaan we straks met de taxi. Wanneer iemand agressief dreigt te worden van ik wil NU dit en dat hebben blijf rustig en zeg gewoon dat gaat nu niet (Ze kunnen er niks aan doen aan dit gedrag ook niet als ze gaan schelden ze zitten niet voor niks op zo'n afdeling)

Ik vind het geweldig om mee te werken De mensen in een vroeg stadium krijg je echt een band mee

Nog meer vragen? Stel ze gerust...
Oja en heel belangrijk: Kijk altijd naar wat iemand nog kan en niet wat de beperkingen zijn Zo'n mensen zijn heeeel niet zelfverzekerd omdat ze zo in de war zijn Postief blijven tegen hun
het is leuk, maar je moet wel stevig in je schoenen staan. ik val af en toe in op zo'n afdeling en hoe vaker je er zal komen, hoe beter je leert om te gaan met dementerende mensen. veertje 87 zegt eigenlijk alles al. benadruk vooral het positieve en bedenk je dat ze niet gek zijn, maar dement.
Mensen op een PG afdeling zijn inderdaad niet gek , ze vergeten alleen heel veel. En de dingen van het lange termijn geheugen (dingen van vroeger dus) worden voor hun steeds tastbaarder , ze herinneren bv dingen uit hun vroege jeugd. Roepen om hun moeder ipv hun dochter o.d.

Want dochter bv herkennen ze vaak niet eens meer , dat is triest en soms best heel zielig voor de kinderen van de dementerende.

Sommigen zijn heel lief , sommige zijn angstig en wantrouwend. Sommige waren vroeger zeer gelovig en vloeken nu de hele dag.

Kortom elke dag is weer een nieuwe bijzondere dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven