Waarom een Ipad?

15-07-2012 22:08 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan 250 euro korting krijgen op een Ipad bij een abonnement dat ik heb afgesloten. Nu ben ik echt een leek op het gebied van Ipad en tablets etc. en vond dat ding dan nog steeds belachelijk duur eigenlijk, in vergelijking met bv een samsung galaxy tab (die er ook weer is in verschillende prijsklassen) en een blackberry playbook.

Wat maakt die Ipad nou zoveel duurder? En is ie ook echt beter/het geld waard? Ik zou 'm gewoon willen gebruiken voor 'erbij', dus beetje spelletjes, dingen opzoeken als ik voor de tv op de bank hang etc.

En wat is nou het verschil met android tablets, die al helemaal veel goedkoper zijn?
Hij is erg mooi.

Maar als je het vermoeden hebt dat je hem niet zal gebruiken dan moet je dat serieus nemen.
it's a big club and you ain't in it
Ik vond het ook onzinnig toen mijn man hem kocht. Maar ik kan echt niet meer zonder
Groot voordeel ten opzichte van een laptop vind ik de snelheid waarmee hij aan en uit gaat. Bij de laptop moet je daar wel geduld voor hebben, terwijl de Ipad (maar een ander tablet waarschijnlijk ook) direct opgestart is. Verder fijn dat hij licht en klein is, makkelijk in de omgang en makkelijk op te bergen. Nadeel vind ik dat je Word niet kunt openen, en Adobe volgens mij ook niet (pfd bestanden). Daar zal je wel weer apps voor hebben om dat te kunnen openen. Maar omdat je dus niet standaard in Word kunt werken is hij misschien minder geschikt voor bijvoorbeeld studie. Het tekstverwerkingsprogramma van Apple vind ik minder fijn.

Verder vind ik het een erg fijn speeltje. Spelletjes, facebook, mail, internetten, forummen, dit gaat allemaal heel makkelijk erop.
@dubbelvla: nieuw in doos, je Ipad?? Wil je hem niet aan mij verkopen??

Die van mij is overleden
Ik heb de nieuwste iPad en ik moet zeggen,, laptop staar hier nauwelijks aan, flash is gemis maar heb er nu een app voor.. Mobiele sites moet je niet maar kan je gebruiken, ik surf gewoon maar de normale sites..

Hij is snel, heeft fantastisch scherm, leuke Apps en ik vind hem fijner dan de Android bases tablets.

Mijn smartphone is overigens geen Apple
quote:meisie87 schreef op 16 juli 2012 @ 09:13:

Groot voordeel ten opzichte van een laptop vind ik de snelheid waarmee hij aan en uit gaat. Bij de laptop moet je daar wel geduld voor hebben, terwijl de Ipad (maar een ander tablet waarschijnlijk ook) direct opgestart is. Verder fijn dat hij licht en klein is, makkelijk in de omgang en makkelijk op te bergen. Nadeel vind ik dat je Word niet kunt openen, en Adobe volgens mij ook niet (pfd bestanden). Daar zal je wel weer apps voor hebben om dat te kunnen openen. Maar omdat je dus niet standaard in Word kunt werken is hij misschien minder geschikt voor bijvoorbeeld studie. Het tekstverwerkingsprogramma van Apple vind ik minder fijn.

Verder vind ik het een erg fijn speeltje. Spelletjes, facebook, mail, internetten, forummen, dit gaat allemaal heel makkelijk erop.Onzin.. Hij opent word bestanden en ook PDF . Bewerken moet je even app downloaden, ik heb gewoon office van Apple op mijn iPad..
Poldervrouw; Welke app gebruik je om het ontbreken van Flash te omzeilen?
Mijn man en ik hebben beiden een iPad, mijn man de 2 en ik de 3.

Voordelen:

- handzaam ( je kunt er makkelijk mee op de bank/ bed zitten of meenemen)

- batterij gaat langer mee dan bij een laptop

- connect via cloud gemakkelijk met andere Apple apparatuur

- geen echte installaties nodig (software zoals windows)

- snel (ook met opstarten)

- makkelijk, zelfs kleine kinderen en oma kunnen ermee overweg

- ereader

Nadelen:

- de prijs

- je kunt niet downloaden via nieuwsgroepen enzo, enkel via de AppStore

- niet geschikt om uren achter elkaar op te werken (volledige werkdag)

Kortom: voor internet, mailtjes, spelletjes, lezen, en het maken van niet veel omvattende documenten is de iPad zeer geschikt en kan het een laptop vervangen. Als je veel muziek en films download en je moet uren werken aan verslagen en etc. is een laptop een betere optie.

Mijn zoontje heeft een Android tablet, daar kun je in principe hetzelfde mee. Ze zijn een stuk goedkoper. Het verschil zit hem vooral in het materiaal waar de tablet van gemaakt is. De kwaliteit van de iPad is echt vele malen beter en duurzamer.
We live in a free world
Voor PDF-bestanden is er ook gewoon een app van Adobe, dus dan is dat probleem opgelost.

Flash blijft inderdaad een probleem, dat geef ik toe. Maar ik heb er niet zo'n last van.

Het maken van verslagen en het verwerken van tekst doe ik inderdaad op mijn laptop, maar voor de rest gebruik ik de iPad.

Snel, makkelijk in gebruik en je hoeft niet een zware laptop op schoot te zetten die te heet kan worden of zo, nee, de iPad is licht, makkelijk mee te nemen en aan de kant te leggen.

Ik vind het echt een verslaving.... Ik had niet gedacht het ding zoveel te gebruiken. Toen ik vorig jaar voor een aantal maanden in het buitenland studeerde kocht ik de iPad, omdat ik vanwege ernstige rugklachten mijn laptop niet steeds wou meeslepen naar de universiteit. Mijn laptop start ik sindsdien alleen maar op voor mijn afstuderen...

Ook vind ik de service van Apple meer dan goed. Mijn geluid van de iPad werkte niet optimaal. Ik ben naar de Apple Store in Oberhausen gegaan en ik kreeg zonder het probleem zelf te bekijken/beluisteren een nieuwe iPad.
quote:poldervrouw schreef op 16 juli 2012 @ 09:26:

[...]

Onzin.. Hij opent word bestanden en ook PDF . Bewerken moet je even app downloaden, ik heb gewoon office van Apple op mijn iPad..Wij hebben het office pakket voor de Mac Mini gekocht, die zou ik dus ook op mijn Ipad kunnen zetten? Het wordt steeds beter!
Als je laptop aan vervanging toe is, dan moet je dat doen, een tablet kan op geen enkele manier een laptop vervangen. Het is de 'sweet spot' tussen een computer en een mobiele (smart)telefoon (althans zo is het toentertijd door Steve Jobs geïntroduceerd.)

Je moet het zo zien, een tablet is een verbruiksartikel, een laptop een gebruiksartikel. Een ipad is prima om nieuws te lezen spelletjes te spelen, muziek af te spelen enz enz en ja je kunt foto's bewerken en notities maken. Het is mijn inziens een onding wanneer je echt content moet maken. (lange mails typen is al irritant, administratie praktisch onmogelijk en software gebruiken gaat ook niet of nauwelijks). Ikzelf maak bijvoorbeeld eigen muziek en dat moet op een computer. Ook maak ik wel eens 3d tekeningen of speel ik een zwaar spel (shooter). Een tablet heeft ook geen software, het heeft applicaties. dat is een groot verschil. Even een bestand converteren, cdtje branden, je printer installeren, verschillende bestanden inpakken in een gecomprimeerde map.. Niet mogelijk met een ipad.

Aan de andere kant is het niet handzaam genoeg als portable verbruiksartikel.. Het is gewoon te groot. Ook bij het lezen van een e-book in bed, is hij iets te groot en tevens te zwaar. (na een tijdje). En hoewel je hem zeker mee kunt nemen in een tas is het toch niet zoals een telefoon die je simpelweg uit je broekzak kunt halen en te pas en te onpas kunt gebruken met een hand. Je kunt je dus afvragen of de ipad/tablet haar functie goed invult. (zeker omdat jij geen smartphone hebt).

Ik lees verder dat je een mp3speler hebt. Indien je geen laptop hebt kun je deze niet meer voorzien van nieuwe muziek. overzetten van je ipad naar mp3speler gaat niet lukken.

Verder heeft de ipad geen flash ondersteuning, geen usb, geen mappenstructuur, heb je perse itunes nodig (dus laptop, liefst een beetje snel) en werkt apple eigenlijk alleen goed met andere apple producten.

Wat ik je zou adviseren is koop een nieuwe laptop en eventueel later een smartphone. Later kun je dan bijvoorbeeld een Nexus 7 (249e) kopen/ Deze is een stuk kleiner dan de ipad en werkt mijn inziens veel beter als portible device (veel handzamer). Daarnaast voldoet de nexus dus wel aan de bruikbaarheid tussen een laptop en telefoon, en heeft bovendien een microusb aansluiting en flash. Tot slot ben je dan voor 3 producten net zo duur of zelfs goedkoper uit dan 2 appleproducten.
Maar Angry Birds is heel leuk
Ja en?
quote:nobrains schreef op 15 juli 2012 @ 22:36:

De iPad zou verboden moeten worden.

Wegens bedrog.

Het is een groot scherm, maar wat er in zit is een iPhone.

Een kabouter in 't jasje van de reus.

Je kan er dus niets mee.

Het is gedeeltelijk compatible met de iPhone. Maar het scherm is groter en dat vind ik prettiger. Het toetsenbord dat getoond wordt bij tekstvelden vind ik prettig, vooral als je de iPad landscape houdt. Ik kan praktisch net zo snel typen als op een fysiek toetsenbord (10 vingers blind), wel maak ik een fractie meer typfouten en moet ik de tekst daarop controleren.

Je kunt er niet mee SMS-en en bellen, en dat kan met een iPhone weer wel. Maar dan heb je een klein schermpje en kun je niet zo snel typen.
World of Warcraft: Legion
quote:Bbwtje schreef op 16 juli 2012 @ 09:31:

Poldervrouw; Welke app gebruik je om het ontbreken van Flash te omzeilen?skyfire of i swifter bijv.. je moet zelf even bekijken welke je handig '/ prettig vindt.. ook frash is er nog..
.
Via de playstore ja, maar hoewel je die playstore eenvoudig kunt bereiken via proxy, moet je nog steeds een amerikaanse of engelse creditkaart bezitten om daadwerkelijk het product te kunnen kopen.

Hier hebben ze het over 250 euro, niet dollar

http://www.nexus7tablet.info/nexus-7-kopen/

Nog altijd een schijntje ivm de appleproducten.
.
De Ipad is te duur, maar hij is zooooooooooo fijn.

Hiervoor heb ik een goedkope Android geprobeerd maar binnen een week geretourneerd. Wat een drama (al zijn die van 450 euro ongetwijfeld veel beter). Dan toch liever een Ipad.
.
Ik weet niet of het al gezegd is, maar voor veel apps moet je bij Apple betalen, terwijl ze op Android of gratis of veel goedkoper zijn.

Oh en dan dat iTunres.....wat een gedrocht van een programma is dat??
Bedankt voor al jullie adviezen! Vooral witbloempje, misskerss en glaas_bier: lekker uitgebreid en duidelijk:-)

Ik ga er nog even goed over nadenken.. Mijn laptop kan er opzich nog wel even mee door, het is meer dat ie langzaam wordt en af en toe vastloopt. Dus een jaartje oid moet ie het nog wel kunnen uithouden. Tekstverwerken zal ik dus zeker daar nog op blijven doen (en was ik ook van plan).

Ik vind het wel een heel erg verleidelijk aanbod, die 250 euro korting, maar ik denk dat dat ook de reden is dat ze 'm geven

En omdat ik geen Iphone heb, voegt een Ipad wel echt iets toe, vooral voor in de trein en onderweg.
.
iTunes is idd een gedrocht.. Apps zijn soms betaald maar ook vaak gratis. Ik zie dat niet als nadeel.. Duurstenwat ik,heb gekocht was 7,99 office..
De iPad2 wordt snel goedkoper.
Ik zou nooit een app kopen. Zijn ze gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven