Mode & Beauty alle pijlers

Rode lippenstift

17-07-2012 23:13 72 berichten
Hoi dames,

Ik ben benieuwd hoeveel van jullie in het dagelijks leven (dus niet speciaal op feestjes) rode lippenstift dragen? Ik vind het namelijk ontzettend mooi staan bij heel veel vrouwen, maar ben er zelf nog een beetje onzeker over of het mij staat. Ik krijg er zo'n ander gezicht van, alsof ik 8 jaar ben en met mn moeders makeup heb gespeeld ofzo

Ik draag zelf altijd 'stoere' kleding, vrouwelijk maar wel een beetje 'rockchick' achtig. Ik heb donkerblond haar, bruine ogen en een vrij donkere huid (wel blank).

Hoelang duurde het bij jullie voordat je er zelf een beetje aan gewend was? Krijgen jullie leuke reacties? En natuurlijk, welke lippenstift kunnen jullie aanraden (voor een krap budget)?? Ik heb al begrepen dat je lippenstift met een blauwe en oranje ondertoon hebt, zelf wil ik denk ik voor de blauwe ondertoon gaan (beetje zoals mijn avatar).

Hoor jullie graag!!
Alle reacties Link kopieren
Als je twijfelt omdat het een beetje te heftig is dan heb je hier misschien wat aan: de Bodyshop heeft een geweldige rode lippenstift met een mooie kleur maar niet te veel pigment en ook mat. Dus daar voel je je geen schilderij mee. Kost 10 euro. Ik geloof nummer 52 (te lui om te zoeken) maar ze hebben maar 2 rode lippenstiften en je merkt het verschil meteen.

Ik doe het vaak op als het goed bij mijn kleding staat (bij bepaalde bruintinten draag ik liever lippenstift met een oranjerode tint), dus dat is bij donkerblauw, klassieke jurkjes, zwart bijv. En gewoon om me wat lekkerder te voelen. Ik doe rustig lippenstift op om de kinderen van het kinderdagverblijf te halen.
Hema! Perfecte en geeft niet af!
Ik vind rode lipstick super mooi staan, maar niet bij iedereen, vooral mensen die blond haar hebben staat het mooi bij. Ik ben zelf nog steeds op zoek naar de juiste rode kleur, de meeste vind ik te licht, en neigen naar het oranje, andere zijn weer te donker, vind het erg moeilijk om de juiste rode kleur te vinden.

Zulke rode lippen als hieronder zijn toch gaaf!? (vind de hele look gewoon gaaf haha) dit is ook de kleur die ik zoek...dus als iemand weet waar die te koop is hoor ik het graag :D

Ik ook rode lipstick..estee lauder..
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-08-2012 00:39
Reden: privacy
% gewijzigd
rode lipstick met een blauwe ondertoon schijnen je tanden witter doen lijken, de lipstick met oranje ondertoon doen je tanden geler lijken, dat las ik.
Overigens snap ik wel dat je het "eng" is om op te doen in het begin, het valt wel heel erg op. Ik had het een keer opgedaan aantal jaar geleden, en mijn vriend is niet echt van de opvallende dingen, dus ik kreeg gelijk te horen dat het er niet uit zag, sindsdien durf ik het niet meer zo snel op te doen, al wil ik het wel graag en wil ik toch graag zo'n mooie lipstick in me assortiment hebben voor het geval ik toch de stap ga wagen.

O ja, ik las ook dat rode lip potlood in dezelfde kleur wel beter zou zijn, en mooier effect zou hebben.
Duffiej, je hebt stiekem maar weinig aan 'onze' tips voor goede kleuren. De kleur is namelijk bij iedereen anders ivm de ondertoon van je huid. Ik heb er zelf zeker 10 geprobeerd voordat ik er een heb gevonden die écht rood is!
Oh echt haha, oke dan zal ik er toch een aantal moeten gaan testen..vind het zo moeilijk die ene mooie kleur rood te vinden.
Ik draag het vrij vaak. 3x per week ofzo. Chanel of Dior. De ene blauwe ondertoon, de andere oranje..

Krijg altijd te horen dat het mijn gezicht klassiek maakt ofzo ..

Ik draag het wel alleen als mijn kleding dat effect versterkt.. Dus niet bij een mannelijke blouse ofzo.. Juist weer wel bij een jurkje of als ik mijn donkerblauwe getailleerde trenchcoat aan heb.
Mijn moeder... Rode nagels, rode.lippen, altijd, iedere dag and I love it!

Zelf draag ik het zeer af en toe, maar dan meer met een feestje. Ik ben niet zo'n die hard als mijn moeder.
DTEEZ!
Jaajjaaajaaa Rode lipstick! ik heb er inmiddels een stuk of 6, van knalrood vintage tot meer neiging blauwe toon/rozig tot oranje toon rood. Ik heb gelukkig neutrale kleur tanden dus het past allemaal wel bij mij.

Ik draag het oop momenten dat ik mij echt lekker voel, dus niet met een chagrijnig pms hoofd

Rode nagelijk vind ik ook mooi, welliswaar dat niet mooi blijft en de beessies houden niet van nagelak geur whahaha.
Ik draag het soms. Ik vond het wel heel moeilijk om een goede te vinden omdat ik er een met een oranje ondertoon echt niet kan hebben. Ik heb er nu van artdeco Uit mijn hoofd: perfect color nr 05.

Ik gebruik geen lippotlood. Ik teken eerst met een penseeltje een lijntje. Scheelt een hoop gezoek naar de juiste tint potlood.
Ik draag al jaren rode lipstick. Het valt mij op dat het het mooiste staat bij vrouwen die van nature donker haar hebben ook al hebben ze hun haar blond geverfd. Lipstick van MAC (Russian Red), Kanebo of Chanel. Ik gebruik altijd een lippenpotlood, Alleen als ik ga sporten of slapen gebruik ik geen lipstick. Ik vind het het mooiste bij vrouwelijke kleding dus niet bij een fleecetrui om maar eens iets te noemen. Ik draag meestal zwart en af en rood of wit en mijn rode lippen passen daar perfect bij.
quote:Maja82 schreef op 18 juli 2012 @ 08:54:

Ik draag het soms. Ik vond het wel heel moeilijk om een goede te vinden omdat ik er een met een oranje ondertoon echt niet kan hebben. Ik heb er nu van artdeco Uit mijn hoofd: perfect color nr 04 of 06.

Ik gebruik geen lippotlood. Ik teken eerst met een penseeltje een lijntje. Scheelt een hoop gezoek naar de juiste tint potlood.Als je een rood potlood gebruikt zie je het lijntje echt niet zitten dus ik snap niet dat jij het moeilijk vind om de juiste kleur te vinden.
Maar een lijntje blijft vaak beter zitten dan de lippenstift en dat vind ik niet mooi. Ik vind dit gewoon makkelijker en mooier.
Nice!
Ik gebruik ook een lippotlood (in welke kleur rood dan ook, zie je toch niet), en eronder gebruik ik de lipstick base van John van G. (onder de 8 euro, verkrijgbaar bij DA). Dan blijft ie nòg langer zitten.))

Mijn stijl: 40's/50's.

Live: wil wel een foto van je lippen zien, hè.
Known to cause insanity in laboratory mice
Rode lipstick is altijd goed. Is niet aan mode onderhevig.

Rood kan eigenlijk altijd. Onafhankelijk van je haarkleur of huidtint.

Rode lipstick veranderd een vrouw in een hele mooie, sensuele en aantrekkelijke vrouw.

Chic en begeerlijk.

Ik vond het trouwens superleuk als iemand een eigen stijl heeft.

Zou dat een topic waard zijn?
Zo daar ben ik weer! Heel tof om te zien dat er zoveel dames rode lippenstift dragen! Ik zie het helaas weinig in het straatbeeld, maar het wordt dus wel mooi gevonden. Leuk! Ik ga straks de deur uit voor lippenstift, denk dat ik er gelijk rode nagellak bij koop om het compleet te maken :-D Ik hou jullie op de hoogte!!
Ik draag rode lippenstift naar mijn werk omdat het me ouder en professioneler eruit doet zien haha. Ik ben het broekkie van het bedrijf en wordt daarom soms minder serieus genomen.
Vond het trouwens ook lastig om een goede tint rood te vinden. Ik heb me gewoon bij een parfumerie laten adviseren en verschillende tinten uitgeprobeerd. Als je dan in de spiegel kijkt zie je in 1 oogopslag of het wat voor je doet, of juist niet.

Ik heb er eentje van Clarins. Wel een matte, want een glimmende rode gloss vond ik iets teveel van het goede
Ik denk dat ik overigens voor bordeauxrood/dieprood ga in plaats van knalrood (wat ik overigens ook prachtig vind!). Maar ik heb het idee dat dat over het algemeen mooier staat bij echt (licht)blonde types met een lichtere blanke huid (en vrouwen die moeiteloos op de hoogste hakken en in stijlvolle/nette kleding lopen, that's not me ). Ik ben ondanks dat ik blank ben vrij donker, en ook gezien mijn kledingstijl denk ik dat het mooier is om voor een diepere kleur rood te gaan. Zeg maar zo een beetje foto 3 of 4 wat Rob_uit_Zeist plaatste. Goed idee denken jullie?
Dieprood/bordeaux is prachtig!

Ik heb rood in alle tinten.))

Als je een mooie vind: let me know!

ik ben nog op zoek.))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven