(Hand) wasjes op de camping

18-07-2012 15:17 35 berichten
Ik voel mij eigenlijk een beetje dom dat ik dit topic open, maar ik zit er best mee.

Laat ik eerst even jvertellen dat ik thuis heel veel was. Handdoeken ga na 1x gebruik in de machine, ondergoed/theedoeken/sokken was ik op 95 graden....Eigenlijk gaan alle kleren na 1x gedragen te zijn in de wasmachine op 40 graden..Ik vraag mij dus af hoe ik met deze tic moet omgaan als ik drie weken op een camping sta....

Ik ben aan het inpakken voor de vakantie (2 volwassenen, 2 dochters van 3 en 6). Ik kan niet al te veel kleren meenemen want we gaan met de auto en we gaan 3 weken camperen in Frankrijk.

Mijn langste kampeervakantie was 1 week en hoefde ik niets te wassen, maar nu zijn het er dus drie!!!

Nu vroeg ik mij af hoe jullie dat doen met wassen op de camping. Doen jullie veel handwasjes en wat wassen jullie dan op de hand.

En als jullie de wasmachine gebruiken op de camping, wat doen jullie daar dan allemaal in en hoe vaak doen jullie dit?

Ik hoop dat ik door jullie tips mijn wastic een beetje achter mij kan laten op vakantie.....
Alle reacties Link kopieren
Enne, probeer je vanaf nu vooral bezig te houden met de leuke dingen van je vakantie. Wasvraagstukken zijn nou niet echt mijn idee van vakantievoorpret.
quote:Elynn schreef op 18 juli 2012 @ 15:53:

Enne, probeer je vanaf nu vooral bezig te houden met de leuke dingen van je vakantie. Wasvraagstukken zijn nou niet echt mijn idee van vakantievoorpret. Nee haha, je hebt gelijk! Ik werd ook een beetje gek van mijzelf en daarom heb ik er maar een topic over geopend. Fijn, al die nuchtere adviezen.
Eens met Elynn!

Is dat camperen wel iets voor jou?

Overigens blijft het geruststellen dat je automatisch minder was hebt volgens mij nog steeds staan hoor. Zomerkleren zijn niet zo groot en dik. En ik kan me niet voorstellen dat jullie er op de camping in Frankrijk in uitgebreide outfits bij gaan lopen.

Mijn ervaring is ook dat juist die kindershirtjes relatief weinig plek innemen in je bagage. Ik neem meestal bijna alle shirtjes en alle korte broeken die ze hebben mee, zo is er altijd wat schoons voor handen.

Wij gaan ook met de auto en het verbaast me ieder jaar weer hoe enorm veel we daarin kwijt kunnen. Speelgoed, luiers, extra stoeltjes, kinderbedje, complete kinderwagen & buggy, hond inclusief mand en voer, eea voor het strand, eten voor onderweg en de eerste dag, beddegoed & handdoeken en dan ook nog een berg kleren.
Je zult mij ongetwijfeld een vies mens vinden, maar zelfs met 3 kleine kinderen krijg je mij niet elke dag aan het wassen en zeker niet op vakantie.

Wel veel ervaring met kamperen: wat ik vaak doe is het een en ander wat echt vies is en/of ik graag weer wil dragen meenemen in de douche met plastic zakje met beetje wasmiddel.

Aan het begin kleding en water erin, zelf douchen en af en toe zakje beetje kneden, daarna uitspoelen en uitwringen. Tweede zakje mee om gewassen spul in mee te nemen.

Is wat lastiger als het een douche is met muntjes en dus bepaalde tijd en ook niet heel sociaal als je het tijdens het "douche- spitsuur" doet.
De campingwasmachines zijn best wel duur en heel snel klaar, dus of het daar écht schoon in wordt is de vraag... Maar wij zijn met z'n 2en en wassen 1x per week in de campingwasmachine.

Wij nemen van dat camping-wasmiddel mee (o.a. te koop bij hema) en dat wast zelfs met koud water schoon.

Wij nemen 'oude' handdoeken mee want ik wil mijn mooie handdoeken daar niet kwijtraken/vies maken. En ja, op de camping droog ik mezelf dan meer dan 1x met een handdoek af.. Het zal wel moeten want anders heb ik écht niet genoeg handdoeken. Ik douche daar meer dan 1x per dag. Op een waslijntje is het zo weer droog.
Voor de rest draai ik ongeveer een keer per week 2 wasmachines, wit en gekleurd. Gebruik droger afhankelijk van het weer.
Ik was altijd met de hand op vakantie, iedere dag om het bij te houden, ben je ook zo klaar. Als je een kookwasje wilt doen dan doe je wat wasmiddel (vloeibaar is het makkelijkste) in een vuilniszak met heet water en daar doe je je kleding in. Die leg je vervolgens in zon en roer je af en toe even door.

Ik draag altijd veel bikini broekjes op vakantie, eigenlijk de hele dag door. Heb er zelf 2 en en heb 3 broekjes van snel drogend katoen. Die spoel je zo uit en zijn ook zo droog. Wellicht ook een tip voor jou.

Qua handdoeken zou ik die toch iedere week een keer wassen. Echt vies worden die natuurlijk niet aangezien je ze pas gebruikt als je schoon bent. En direct weer uithangen in de zon doet ook wonderen.

Succes!
Toen ik nog 4 weken kampeerde met kleine kids zette ik de echt vuile dingen snachts in de week (emmer warm water met biotex),dus sokken en ondergoed,en dat werd wel schoon hoor.

De minder vuile dingen gewoon even door een sopje slaan.

Maar mijn ervaring was dat de meeste dingen niet gedragen werden.

Ze deden hun trainingspak aan,en dat was het,4 weken lang.

En dat waste ik om de 2 a 3 dagen,net als ik thuis alles om de 2 a 3 dagen was,vind het onzin alles na 1 keer dragen al te wassen.

Maar ja,hier las ik dat je je beddegoed elke week moet wassen,omdat je anders een smeerpijp bent.

Whahahaa hoe doe je dat dan op vakantie?

Nog nooit wasmachine op camping gebruikt eigenlijk.Veel te duur,en vaak lange wachttijden om ze te kunnen gebruiken.
Of doe zoals mijn moeder vroeger deed: man en kinderen op pad en jij de hele dag afwassen, eten koken en de was doen. Ze zullen je dankbaar zijn!

Veel plezier op de camping!
Daar heb ik me nou echt nog nooit druk om gemaakt... meestal komt het er op neer dat ik een vrije wasbak zoek, daar shampoo en heet water in doe en alles er even doorheen haal. En als er toevallig een lege wasmachine is dan gaat alles even in de machine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven