Kamperen, tips?

18-07-2012 15:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar met kinderen kamperen, alhoewel niet echt want wij huren een ingerichte tent.

Nu ben ik niet echt handig en weet ik nog van vroeger dat de echte kampeerders de dingen beter voor elkaar hadden dan ik en het gezelliger en netter hadden.

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? En wat zijn handige tips en leuke dingen om mee te nemen om voor een beetje gezelligheid te zorgen?
Een bezem en stoffer en blik vind ik onmisbaar in de tent, omdat het toch snel vies is en dan veeg je in sneltreinvaart de boel weer netjes. Van die vochtige allesreinigerdoekjes, zijn ook een uitkomst, geen gedoe met water en toch de boel weer fris. Voor de handen; van die gel die geen zeep is spullie, je weet wel.

Voor gezelligheid zijn kaarsen of olielampen voor op tafel voor de rent enig maar ook qua uitwaaien en met kinderen niet altijd handig. Er zijn ook elektrische lampen te koop, die oplaadbaar zijn en die je zowel neer kunt zetten als op kunt hangen in en buiten je tent.

Zorg voor gezelschapspelletjes. Ook met campingbuurkinderen er bij en een zak doppinda's is het heerlijk pesten, jokeren of ezeltje dommen.
Die lampen heb je ook op zonne energie trouwens.
Inderdaad wat kaarsen, lampje en wat muziek. Op de meeste campings mag men geen herrie/muziek maken/aan na bepaalde tijd. Maar zo zachtjes kan altijd wel. Daar heb ik nooit wat van gehoord.
O en ik weet niet wat voor stoelen ze hebben bij de ingerichte tent en hoe jij naar de camping gaat maar als je ruimte hebt in je auto, investeer in in ieder geval één lekkere tuin/zitstoel. Gewoon een opklapbare maar dan een wat luxere. Twee weken zitten op van die kuipstoeltjes of houten bankjes is echt vervelend.

Doe jezelf een lol en neem een krat mee met kruiden en zo, olijfolie, azijn, peper, zout, zakjes mixen die je nog hebt liggen, allemaal in zo'n opklapkrat en dan heb je alles bij de hand wat je nodig hebt en hoef je dat niet aan te schaffen, dat scheelt vele euro's. Ook is afwasmiddel, wat je gewoon nog hebt meenemen.

Vergeet niet een waslijntje en wat knijpers in je krat te doen! de boel wil nogal snel vochtig worden op de camping en vaak is er niet genoeg plek om iets uit te hangen. Is het droog en zonnig, snel even de hand en theedoeken ophangen en goed laten drogen, dat scheelt muffigheid.
wij nemen altijd een emmer mee, heel handig voor een wasje, om de haring in schoon te maken (jij huurt een tent dus dat doe je denk ik niet maar toch) en evt een fles in te koelen.

verkrijgbaar op zonnenergie. Leuk voor aan de luifel van je tent en handig als je savonds van de WC komt.

Dweil oid om je schoenen op te zetten en geen schoenen in de tent (op 1 hoeke na waar die dweil oid ligt) Ik heb zelf een plateau waar je je zanderige schoenen op kan zetten zodat t zand niet door je tent stuift maar daar kan ik ff geen plaatje van vinden.

Wij hebben boodschappen kratten om keukenspul enzo in te vervoeren. Alles terug in de krat en de boel is 'opgeruimd'.

Kleding in een sporttas of als je ze heb in een dichte krat. Was in een aparte tas waar eerder b.v. handoeken in zaten en de schone handoeken bij schone kleding leggen.

wij hebben er ook zo een http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40210553
Zo, Leo heeft verstand van kamperen zie ik!

Kratten en van die stevige boodschappen tassne om het enigszins georganiseerd te houden zijn wat mij betreft onmisbaar.
quote:Floortje_1981 schreef op 18 juli 2012 @ 16:06:

wij nemen altijd een emmer mee, heel handig voor een wasje, om de haring in schoon te maken (jij huurt een tent dus dat doe je denk ik niet maar toch) en evt een fles in te koelen.Heb je het nou over Hollandse Nieuwe of heb je zo'n klein tentje dat één tentharing genoeg is ?
Oh ja, handig al je kruiden enzo. meenemen. Maar ik huurde altijd bij Eurocamp en daar is echt alles aanwezig, ook goede stoelen met dikke kussens. Ik krijg zin om weer een keer te kamperen. Luxe manier dan hoor. Een ingerichte tent en geen caravan daar kreeg ik het spaans benauwd in.
dit lijkt me trouwens heel handig met kinderen.... Niet meer 's nachts op zoek naar de wc etc.

www.boginabag.co.uk
quote:groentsoep2 schreef op 18 juli 2012 @ 16:08:

[...]

Heb je het nou over Hollandse Nieuwe of heb je zo'n klein tentje dat één tentharing genoeg is ?hahahhaha ehh Nederlands schrijven is moeilijk, ik bedoel de haringen tentharingen wel te verstaan!
quote:Artemis schreef op 18 juli 2012 @ 16:07:

Zo, Leo heeft verstand van kamperen zie ik!

Leo kampeert zich inderdaad haar hele leven al suf
quote:eleonora schreef op 18 juli 2012 @ 16:12:

[...]

Leo kampeert zich inderdaad haar hele leven al suf

Ik sinds ik samen ben met Arteman, dus mijn halve leven.

Mirremara, is de basis-uitrusting in ieder geval wel al aanwezig in de tent?
Ja, een emmer, ook altijd meenemen.

Een stekkerblok en een verloopstekker (da's zo'n blauw tussenstuk voor stroom vanuit een stroomkastje op de camping) als je namelijk zelf dingen meeneemt die op stroom gaan heb je dat echt nodig.

Fleecedekens. Gewoon bij de Action. Onontbeerlijk als omslagdoek, om op te zonnen, om over je slaapzak heen te leggen als het koud is, om op te spelen etc. Je kunt ze op 40 graden wassen, ze zijn zo droog en ze voelen niet snel vochtig en klam aan.

Voor iedereen tenminste twee handdoeken, niet te zuinig zijn want als het niet zulk mooi weer is dan droogt het zo ellendig.

En neem je eigen kussen mee!
Een afwasmand of lege krat om de vuile vaat in te bewaren.

Een waslijntje of een carouseldrogertje met knijpers.
odi et amo
Een stekkerblok en een verloopstekker (da's zo'n blauw tussenstuk voor stroom vanuit een stroomkastje op de camping) als je namelijk zelf dingen meeneemt die op stroom gaan heb je dat echt nodig.

En ff opletten wat voor stoppen er in dat kastje zitten. Op zo'n luxe camping zal het wel meevallen, maar ik ben wel eens op een camping beland waar de stop doorsloeg als je een lamp, een kacheltje en een koffiezetapparaat tegelijk aanzette. En dat gebeurde altijd net als de receptie gesloten was.

En het is ook wel handig als je altijd een volle gasfles op voorraad hebt. Ik heb wel eens op zondag alle benzinepompen in de wijde omtrek af moeten fietsen omdat mijn gasfles het halverwege het kokkerellen begaf .
kacheltje op de camping?

Voor onder je luchtbed (mocht je op de grond liggen) een aludeken tegen optrekkende kou.

Sowieso heb ik er altijd meerdere mee. Voor als er eens wat gebeurt tijdens het wandelen ofzo.
TO gaat naar zo'n ingerichte tentencamping, daar heb ik bij mijn tippen eigenlijk rekening mee gehouden omdat ik er vanuit ging dat ze niet op een luchtbed en zo zou slapen en gas wordt volgens mij op zo'n camping ook door de beheerder geregeld. Lan er naast zitten hoor maar daar naartoe hoef je eigenlijk alleen maar je eigen spullen mee te nemen.
quote:Maja82 schreef op 18 juli 2012 @ 16:25:

kacheltje op de camping?

Voor onder je luchtbed (mocht je op de grond liggen) een aludeken tegen optrekkende kou.

[afbeelding]

Sowieso heb ik er altijd meerdere mee. Voor als er eens wat gebeurt tijdens het wandelen ofzo.Nou ja , met een baby en een kleuter bij je heeft een kacheltje zo zijn voordelen ja. Als ik zonder kinderen ga kamperen kruip ik gewoon in zo'n minitentje op een SI matje, maar daar gaat het hier niet over .
In een kant-en-klare tent heb je gewone spiraalbedden.

Wij nemen wel extra stoelkussens mee, citronellakaarsen, rolletjetouw en ductape. Verder heb ik ooit bij de HEMA een paar ophangdingen gekocht die eigenlijk bedoeld zijn voor schoenen (je hangt ze normaliter in je kledingkast).

Deze gebruiken we als kledingkast voor zwemspullen, ondergoed, shirtjes, e.d Dat zoekt makkelijk ipv een grote tas.

Dit jaar gaat er ook een 'hapjespan' mee, want meestal bevat de keuken inventaris alleen een standaard koekenpan en voor een lekkere pasta maaltijd is die wat aan de kleine kant. Ik neem ook een extra snijplank en een scherp mesje mee.

Op de eerste dag koop ik lokaal een pak allesreinigerdoekjes, net als Leo, of een allesreiniger in sprayfles om snel iedere dag even de tafel af te nemen, keuken schoon te houden en allerhande schoonmaakklusjes. Extra dweil is ook handig, zit vaak wel in de inventaris maar eentje erbij is wel handig.

radio zie ik het nut niet van in en bovendien hoop ik dan niet naast je te staan, want niet iedereen zit daarop te wachten. Neem gewoon je Ipod mee.
quote:groentsoep2 schreef op 18 juli 2012 @ 17:08:

[...]

Nou ja , met een baby en een kleuter bij je heeft een kacheltje zo zijn voordelen ja. Als ik zonder kinderen ga kamperen kruip ik gewoon in zo'n minitentje op een SI matje, maar daar gaat het hier niet over .Sinds het in Het zwarte Woud, begin september eens 2 graden was 's nachts, hebben wij ook altijd een kacheltje bij ons.
Hapjespan is een goeie tip vind ik.
Lucifers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven