Cadeau?

18-07-2012 22:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is nogal een suffe vraag, maar ik weet het niet goed. Als je bij een vriendin gaat avondeten, is het dan wel of niet de bedoeling om een cadeautje mee te nemen en zo ja wat voor een cadeau?

Ik ga eigenlijk nooit bij vrienden eten (ook omdat ik er niet zo veel heb), dus ik vraag me af of iemand mij kan helpen.
Bloemetje, flesje wijn, bonbons o.i.d. Niks groots, maar wel wat meenemen, wel zo netjes.
Ja, toch wel? Bedankt!
Ik zou gaan voor een lekkere alcoholische versnapering voor tijdens het eten
Muah ligt eraan bij wie je gaat. Kennis ja, echte vrienden nee hoeft niet. Meestal geef je toch op een bepaalde manier wt terug. Als ik vaker bijeen vriendin eet neem ik op gegeven moment wel toetje ofzo mee of zeg ik dat we volgende keer toch echt bij mij moeten eten ofzo....
Het hoeft niet persé maar is altijd leuk om wat te geven en om wat te krijgen toch? Geen bos bloemen van 25 euro maar gewoon een klein bloemetje of wat lekkers. Ik bied ook wel eens aan het toetje te regelen.
ja ik doe het ten alle tijden wel een bloemetje een drankje of bv wat voor hun kids (doe ik ook als ik gewoon bv smiddags op bezoek ga)
Flesje wijn of bloemetje. En als je weinig geld hebt kun je ook een stekje uit eigen tuin meenemen, een stuk zelfgebakken cake, een toetje, zoiets.

Geïnspireerd geraakt door bepaalde topics vanavond?
Fles wijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
de ene keer neem ik wel wat mee, de andere keer niet. Maar het wordt zeker gewaardeerd als je een flesje wijn oid mee neemt, dus met iets zit je nooit verkeerd!
Dat ligt er een beetje aan, tijdens mijn studententijd at ik 5 keer in de week met vrienden, echt niet dat ik dan wat mee nam. In het begin rekenden we aan het eind van de avond af, later betaalden we om de buurt.

Als ik nu ga eten bij die vrienden dan neem ik niets mee. Maar als ik bij "nieuwe" vrienden ga eten dan wil ik nog wel eens een fles wijn meenemen.
Eerste keer is leuk....maar als je regelmatig langsgaat hoeft het niet...als ik bij iemand wat ga drinken/koffie dan neem ik bijv. 2 gebakjes mee..of een lekker sapje...(afhankelijk van bij wie ik langsga) als ik ga eten...een kleinigheidje van ¤5 ofzo...

toetje, bonbons voor na het eten...(wijntje doe ik nooit, ik drink geen alcohol) of iets dat ik vind passen bij die persoon...
quote:gelukkigmeisje schreef op 18 juli 2012 @ 23:11:

Eerste keer is leuk....maar als je regelmatig langsgaat hoeft het niet...als ik bij iemand wat ga drinken/koffie dan neem ik bijv. 2 gebakjes mee..of een lekker sapje...(afhankelijk van bij wie ik langsga) als ik ga eten...een kleinigheidje van ¤5 ofzo...

toetje, bonbons voor na het eten...(wijntje doe ik nooit, ik drink geen alcohol) of iets dat ik vind passen bij die persoon...Het is ook niet voor jou maar voor de gastvrouw/heer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven