Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Nicolientje:

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Voor het eerste blok zou ik voor 200e aan boeken nodig hebben. Goed, het is voor een goed doel hoor. Maar ik vind dat toch uhm KACHING.
Nicolientje, het waren drie makkelijke profielen en een leeg (krijgt standaard een gratis kaartje van mijn woonplaats). De kaarten zijn al op de bus.

Kijk eens bij die postcrosser op zijn/haar profiel of ze nog online is geweest, kan zijn dat de postcrosser uit NL op vakantie is. Anders een nette pc-mail sturen of de kaart nog niet is aangekomen en of jij misschien de ID bent vergeten erop te zetten.

Peacy, super dat Indië is aangekomen altijd jammer dat je een lege hurray kreeg. Zo makkelijk vind ik dat.

Jammer dat de kaarten niet nodig zijn, maar gaan ze terug in mijn kaartenbak.

Jemig 200 boeken??? Succes.

Smuisje, klinkt leuk zo'n boek waar je die dingen inplakt.

Postbezorger was lief voor mij.....16!!!!! kaarten. Ehh, vier postcrossingkaarten (eentje had mijn profiel duidelijk NIET gelezen, krijg ik een getekende kaart. Terwijl onderaan mijn profiel staat dat ik er niet van hou.

De andere 12 heb ik uit Australië gekregen van het virus (die man wil je niet hebben om een kaart heen te sturen, krijg je een reclame hurray terug). Twee kaarten waren van de foto die ik heb gemaakt en de andere 10 had ikzelf uitgezocht. Allemaal Unescokaarten van plaatsen waar ikzelf nooit kom.
@peacy, haha herkenbaar. Bij mij staan er niet eens verschillende blokken op de lijst. Maar wel of je even ¤900,00 neer wil leggen voor boeken. Nou euhm, nee. Eerst afwachten wat ik echt nodig heb en dat bestel ik. De rest komt later nog wel hoor. Ik bestel eigenlijk altijd via de gewone boekhandel of ECI en dan heb je de boeken binnen een week in huis. Alleen boeken die ik voor een klein prijsje van MP over kan nemen koop ik wel zodra ik ze voorbij zie komen.

@steph, ik heb Rusland wel gemaild nu. 43 dagen leek me wel lang. Hopelijk hoor ik nog iets van haar. Australië en Nederland zijn denk ik op vakantie dus daar wacht ik nog even mee (niet online geweest). Aaaah 16 kaarten, wat leuk! Vervelend hè, als mensen niet de moeite nemen om je profiel te lezen... Wat gaaf dat je van het virus zoveel kaarten hebt ontvangen. Nice!

Hier was vandaag helemaal geen post... Voor niemand. Dus er zal wel iets mis zijn gegaan bij PostNL/bezorgen. 12 mensen die geen post krijgen, ik heb dat nog nooit meegemaakt. We hebben hier iedere dag een brievenbus vol met post dus dit was heel apart. Hopelijk denkt niet een van de huisgenoten grappig te zijn en post ergens anders neer te hebben gelegd. Kom vaak genoeg mijn post drie etages hoger weer tegen, zo slordig! De bakjes staan beneden in de hal, dat lijkt me niet zo moeilijk.

Wel weer drinken gehaald, jammie:). En er werkt een cutie bij de AH .
Hahaha noujazeg. Jij had echt wel post van mij .

Stomme postNL. Hier was ook niks.
Nicolientje, hopelijk is je postbak morgen wel vol.

Welke AH? Vertel...
Alweer zoveel bij te lezen. Ik ga straks een weekendje weg, ik ben bang dat ik dan maandag op zoek kan naar topic PCdeel10.

@Nicolientje: Mocht je hem nog kunnen gebruiken, ik heb ook nog een turkoois met donkerroze (lijkt op paars) kaartje.

Australië heeft toch geen vakantie nu?

Hoe is het met je voet?

@Stereo: Als de dierenarts van het asiel hem vrij geeft, dan kan ik hem maandag ophalen. Hij heeft last van korsten. Het is een zwervertje en erg bang, dus dat gaat nog een hoop geduld vragen.

Inderdaad die Finse heeft ook geduld moeten hebben in het begin.

@Anita: Welkom terug.

@Tine: Fijn dat het zo leuk is met je date. Het kan zo leuk zijn zo'n eerste periode.

Ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk in het buitenland, maar ik had nog wel deze site in mijn favorieten staan: http://www.projects-abroad.nl/ Misschien heb je er iets aan.

@Bluebirds: Jammer van die hurray. Lijkt wel een copy-paste. Daar doe jij dan moeite voor.

Ik ben wel benieuwd naar je creatieve kaartenprikbord.

Klinkt leuk die kaart met de oude dame met madeliefjes.

@Peacy: Maar 2 of 3 onderweg? Ik zou dat niet kunnen.

Ook jouw creatieve idee klinkt leuk.

Lege hurrays zijn niet leuk.

@Smuisje: Mijn Ruslandkaarten deden er 26 en 53 dagen over. (En momenteel is er eentje 9 dagen onderweg.)

@Steph: Wat zijn de mooiste Unesco's die er tussen zitten? Ik ben wel benieuwd.

Ik heb gisteren een kaartje uit Italië gehad (een Toscaans landschap). Dat land ben ik nog niet veel tegen gekomen op dit topic. Verder een paar enthousiaste hurrays. Ook gelijk weer nieuwe aangevraagd. Een walvis naar de USA en een kindje naar een Nederlandse.
@peacy, Ja Rusland duurt lang helaas. Waarom weet ik niet. Mijn Rusland is al 43 dagen onderweg, niet zo leuk maarja. Misschien is jouw Rusland kaart wel aangekomen maar is de persoon op vakantie?

@Indie, het gaat echt snel hier hè;). Ik heb vanmiddag een kaartje op de bus gedaan met die kleuren maar ontzettend lief dat je aan me hebt gedacht! Ik weet niet wat Australië heeft haha maar ze is al zo'n 10 dagen niet meer online geweest. Dus vandaar dacht ik die is vast op vakantie. Voet gaat wel wat beter. De zwelling gaat langzaamaan weg alleen is ie nog zo blauw. Hopelijk snel weer helemaal opgeknapt. Wat leuk dat je een kaartje uit Italië hebt! Dat is inderdaad een niet veel gehoord land volgens mij;). Leuk dat je weer hurrays hebt gehad! Hoeveel mag je er onderweg hebben nu?

Ik heb net 2 adressen aangevraagd. Een typisch Nederlands kaartje naar Duitsland en gele rozen naar Litouwen (nieuw land!).
Juich niet te vroeg Nicolientje. Mijn kaartje naar Litouwen is nu 32 dagen onderweg.

Ik mag er op dit moment 8 onderweg hebben en dat zijn ze ook allemaal. En 29 geregistreerd dus ik loop weer een beetje op je in.

Blijf maar rustig aan doen met je voet.
Heb er ook nog maar eentje aangevraagd, mocht wel van mezelf.

He goes to:

Litouwen.

Ben benieuwd
@Indie, hellup, je gaat me nog inhalen haha. Blegh, ik dacht Litouwen dat gaat vast nog wel snel. Nu heb ik dus allemaal wacht-landen... Ik heb er ook 8 traveling. 31 geregisteerd. Jij gaat snel!! Ja, voetje veel hoog nog zodra ik hem teveel belast begint de ellendige pijn weer.

@Peacy, heb jij ook al een Litouwen? Populair land dus:).

Ik zit alleen maar te wachten op hurrays.... Nu tussen de woensdagavond-film bezig met een Engelse brief, moeilijk zeg. In het Nederlands schrijf ik veel gemakkelijker. Maarja, dit is ook wel eens leuk! Eventjes bedenken waar ik nog over kan schrijven.
Wauw wat een bezig dagje was dit zeg! Lekker druk met van alles.

Vandaag lagen er 3! kaartjes op de mat ze kwamen uit: Italië, Belarus en Maleisië. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de pc uit Maleisië een kaart van Indonesië heeft gestuurd... Oww en de pc uit Belarus heeft de postzegel over het hele ID nummer geplakt alleen BY is zichtbaar. De postzegel losweken heeft ook geen zin want de postzegel is vastgeplakt met lijm. Het lijkt er wel op alsof het expres is gedaan want dat is ook de enigste zegel die met lijm vast zit... Anyway, ik heb dus via pc hulp gevraagd en ik had binnen 45 minuten antwoord! Buiten al die puntjes om zijn het stuk voor stuk leuke kaartjes vind ik. Ze staan nu op mijn profiel, zo jammer dat sommige mensen de kaartjes niet alvast uploaden.

Wel even een vraag wat betreft deze kaartjes. Gisteren mocht ik er weer 3 versturen en stond er dat ik er 4 nog mocht ontvangen. De 3 kaartjes die vandaag bij mij op de mat vielen zijn allemaal voor die tijd verzonden! Kan ik dan alsnog die 4 kaartjes verwachten of heb ik die dan nu al gehad en ontvang ik er dan nog 1? Ik hoop dat jullie me begrijpen

Vandaag is mijn kaartje naar Belarus aangekomen, dus ik mag er nu weer één aanvragen! Doen of niet? Morgen komt hopelijk mijn kaart binnen NL aan en dan mag ik er ook weer één aanvragen. Zal ik er dan nu en morgen één aanvragen of zal ik ze tegelijk aanvragen? Zou het veel uitmaken?

Poeh poeh wat een vragen :-)

Nicolientje, Mijn dochter moet 3 september weer naar school. Toch apart dat sommige landen er zo lang over doen. Ik heb laatst een kaartje uit Australië ontvangen en die heeft er 8 dagen over gedaan, zo raar dat het andersom zo lang duurt. Wauw je kaartje naar Taiwan is snel! Die van mij deed er 29 dagen over.. Ik geef je gelijk hoor over je brief geval, het is graag of niet. Mensen mogen het tegenwoordig wel waarderen dat er nog mensen zijn die ze willen helpen. 9 van de 10 keer wordt het zo vanzelfsprekend gevonden dat er geen bedankje meer af kan. Wat jammer dat er vandaag geen post langs is gebracht, dan nog maar een dagje wachten. Ik heb vandaag ook mijn brief naar jou gestuurd! Hopelijk heb je hem morgen. Jaja jij hebt de primeur! Mijn aller aller eerste penvriendin brief ooit!

Smuisje, ik heb ook een hele rits ideeën voor de kaartjes op mijn profiel staan hoor. Ook met het idee hoe meer keus hoe makkelijker het is. Ik weet er nog wel meer maar sommige zijn zo moeilijk ook te leggen, die brengen eerder een bepaalde sfeer over dan dat ze echt een thema hebben denk ik. trouwtijdschriften door bladeren is leuk! Heb je al ideeën? Ik heb voor mezelf al heeeeeel lang vanalles in mijn hoofd zitten hoe ik het zou willen, heb plaatjes opgeslagen en muziekjes gezocht hahaha. Was het leuk bij je schoonouders?

Peacy, wat teleurstellen om zo een karige hurray te ontvangen, ik heb er gisteren ook één gehad. Zo jammer..Maja dat neemt niet je kaart weg die jij er voor terug ontvangt ;) Ik ben vandaag ook nog bij de Zeeman geweest maar nog steeds geen kaarten :( Ik ben er de afgelopen week bijna iedere dag geweest geloof ik....Ze zeggen me nu zelfs al vrolijk gedag bij binnenkomst Is het profiel van Litouwen leuk? Hopelijk is het niet zo een moeilijk profiel zoals ik de laatste tijd lees

Steph, zo jammer als ze je profiel niet duidelijk lezen.. Ik heb ook twee kaarten waarvan ik in mijn profiel heb staan dat ik ze liever niet ontvang. Achja dat zal je er waarschijnlijk altijd tussen houden. Ik merk nu al aan mezelf dat ik ze in gedachten al rangschik op leuk, neutraal, mwa en niet leuk. Erg he hahaha. Ik ben door jouw verhalen echt benieuwd wie nou dat virus is. Hoe kan ik daarachter komen, ik ben namelijk wel benieuwd of diegene mij ooit krijgt of ik hem/haar. Leuk dat je de Unesco kaarten hebt ontvangen!

Indie, leuk ook een kaartje uit Italië, ik ook! Zo apart, die landen zijn voor mij toch wel de bekendere landen op de wereldkaart. Nu ik met pc bezig ben zou ik bijna vergeten dat Italië, Spanje en Frankrijk bestaan aangezien je merendeel alleen maar Rusland, USA, Duitsland, Belarus en Oekraïne eruit vist.

Zo weer lekker bij gekletst. Nu maar eens bedenken of ik het kaartje wel of niet ga aanvragen en de foto's van de verstuurde kaartjes uploaden.
Indie, heb je die Toscanekaart gescand en op pc gezet (wat is daar je naam als ik mag weten).

De mooiste Unescokaart? Dat kan ik zo niet zeggen. Ik heb er zoveel, veel zijn mooi om eerlijk te zijn.

Ik wil niet vervelend zijn maar ik heb ook uit Italië een kaart gekregen vandaag. Zelfs de allereerste kaart kwam uit Italië (Rome).

Nicolientje, zijn jij en Indie ongeveer tegelijk begonnen met postcrossing?
@missmoana, 3 kaartjes, wat leuk! Gelukkig kon PC je helpen met die zegel over de ID. Wat gek dat dat de enige was die gelijmd was. Soms krijg je meer kaartjes received dan sent. Dus je zou er in theorie nog 1 ontvangen maar het kunnen er wel meer zijn. Geen idee of het iets uit maakt. Maar ik wacht altijd tot ik er minimaal 2 aan kan vragen. En als NL niet aankomt en je wil morgen toch een kaart posten kan je ook morgenmiddag nog een adres aanvragen toch?

Ja, ik werd nog flink afgesnauwd ook. Pfoe, sorry maar daar word ik ook een beetje bozig van. Hoe moeilijk kan het zijn om mij gewoon een normaal antwoord te geven? Vraag me dan af, ben ik zo'n onmens?! Maar ik ga het proberen langs mij heen te laten gaan, het zegt meer over haar als over mij (hoop ik...). Al zit ik er best mee in mijn maag. Misschien ga ik zo nog even een vriend bellen om er even uit te kunnen zodat ik niet ga piekeren. Oooh wat speciaal, iemands allereerste penvriendinbrief ooit ontvangen:D. Daar word ik weer helemaal vrolijk van. Ik ga morgen bij de brievenbus hangen haha.

@steph, ik heb geen idee of wij tegelijkertijd zijn begonnen;). Even vragen.

@Indie, wanneer ben jij begonnen met PC? Ik ben vandaag 64 dagen actief:). En hoeveel dagen jij?
Ha ladies!

Ik had een hele blije brievenbus vandaag ;)

4 postcrossingkaarten ( belarus, rusland, finland en ukraine) en een hele leuke kaart van Tine! Dank je wel lieve Tine!

Missmoana; wat raar van die zegel over het ID. Dat zie je toch als verzender? Dan schrijf je t toch nog even op een ander plekje op de kaart.

Ach en dat rangschikken van kaarten op leuk- gradaties doen we allemaal hoor. Haha misschien heb je ons al eens zien schrijven over de zozo- tjes die ontvamgen zijn. En ik berg mn ontvangen kaarten zelfs op in die termen ;)

Smuisje; wat leuk dat je op die manier mooie plaatjes en inspiratie verzameld voor je as bruiloft. Heerlijk om er zo mee bezig te zijn.

Nicolientje; heb je niet nog postzegels ofzo nodig. Die hebben ze ook bij de AH ;) als je voet wat beter is moet je maar even steeds wat kleine "vergeten" boodschapjes halen. Kan je hele dag mee opvrolijken. Ik draaf helemaal door hoor, maar zie t al voor me: als jullie later groot en getrouwd zijn en iemand vraagt waar je hem hebt leren kennen, ben je de beste AH reclame ooit -> gewoon bij @lbert heijn!!
Haaaaai Kozoo! Ik word altijd zo blij van jou avater:)! 4 kaartjes, leuk! Postzegels zijn bij de balie, hij werkt echt in de winkel. Vanmiddag was ik al helemaal van het padje af, ben wel 6 keer de winkel door gegaan haha. Tjah, hij heeft zwart haar en hele donkere ogen.... zwijmel... Maar volgens mij is hij wel wat jonger dan ik ben, ai.

Best friend heeft geen tijd, jammer. Brief schrijven komt morgen wel weer, even geen energie meer voor. Ik ga het laatste stukje van de woensdagavond-film kijken onder het genot van... chippies en een glas ijskoud drinken .
@missmoana, ik heb inderdaad al heel veel ideeën over hoe ik mijn bruiloft wil. En vooral met betrekking tot mijn jurk. Toch is het wel leuk om nu echt wat specifieker na te denken over details enzo. Er komt ook meer bij een bruiloft kijken dan ik eerst dacht!

Het was gezellig bij mijn schoonouders. Met schoonmoeder over bruidstaarten gehad en over het boeket enzo. Leuk om zo eens trending topic te zijn bij alle familiebezoekjes haha

@nicolientje, heb ik iets gemist? Heb je een nieuwe crush? :p

Is de busjongen helemaal vergeten? Wel leuk joh! En jonger hoeft niet altijd slecht te zijn hè!

Nog steeds geen hurray.. Jammer
@Nicolientje en Steph: Ik ben 129 dagen lid, maar effectief 90. Ik heb eerst aan mijn profiel lopen knutselen en ben toen op vakantie gegaan. Pas daarna ben ik gaan sturen. Maar dan nog steeds ben ik anderhalf keer zo lang bezig. Ik zei toch al dat mijn kaartjes lang onderweg zijn. Ik vraag direct een adres aan bij een hurray dus daar kan het niet aan liggen.

Zo bijzonder was Italië dus niet, blijkt nu.

@Steph: Ik heb geen scan, ik maak foto's. Toscane staat er wel al op, maar ik ga hem weer verwijderen om later een beter exemplaar te uploaden. De kaart is nogal krom en ligt nu onder een stapel boeken. Ik stuur je wel een pm via PC.

Ik bedoelde meer van de Unescokaarten die je nu hebt gehad. Ik begrijp dat het anders niet te doen is om er een paar uit te zoeken.

@Missmoana: Wat een rare actie van Belarus.

@Nicolientje: Succes met je stille liefde. Please, houd ons op de hoogte. Jonger is toch geen probleem? Mijn lief is 7 jaar jonger en dat bevalt nog steeds goed. Hoe ouder je wordt, hoe minder je het merkt.

@Smuisje en anderen: Vervelend hè, dat wachten op hurrays?! Eigenlijk is het een rare gebeurtenis. Zodra er een hurray binnen is stuur ik gelijk een kaartje en dan begin ik dus weer opnieuw met wachten. Klinkt wat zinloos zo.

Misschien heb ik pech met Litouwen en gaan die van jullie wel snel. Je weet het niet. Een kaartje naar Estland duurde ook maar 4 dagen.
Kozoo. Leuk om weer eens iets van je te lezen/horen.

Jij had ook een lieve brievenbus zeg.

Indie, dit is mijn favoriet eruit

Deze foto is ook een kaart daar geworden, hij heeft die foto tot een mooie kaart gemaakt (photoshopt veel, deze gelukkig niet):

Geweldig die gletsjer. Mijn lief is nogal van de bergen, sneeuw en ijs dus die zal 'm ook wel gaaf vinden. Waar is het?

Die andere was Mostar toch? Mooie foto. En weer eens iets anders dan DE brug.
quote:lndie schreef op 19 juli 2012 @ 10:02:

Geweldig die gletsjer. Mijn lief is nogal van de bergen, sneeuw en ijs dus die zal 'm ook wel gaaf vinden. Waar is het?

Die andere was Mostar toch? Mooie foto. En weer eens iets anders dan DE brug.

Die van de bergen is in Argentinië en die andere is niet Mostar (daar hadden we een hele mooie gemaakt maar HET VIRUS had hem al) maar Cesky krumlov in Tsjechië.

In Mostar draait wel alles om DE brug.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 19-07-2012 18:53
Reden: naam gewijzigd
% gewijzigd
@smuisje, haha nou crush... Er werkt een hele mooie jongen bij AH. Zo eentje met zwart haar en hele donkere ogen:). Dat is wel leuk boodschappen doen. Maar verder is er niet zoveel bij hoor. Busjongen mag in de lucht vliegen/de koning zijn/enz. die is over/exit/uit. Busjongen is niet eerlijk. Niets single, getrouwd en 2 kinderen!!

@Indie, wat jammer dat jouw kaartjes er zo lang over doen. Hopelijk gaan ze nog wat sneller. NL wel aan staan? Haha, ja ik houd jullie overal van op de hoogte:D. Vond je dat niet raar in het begin, 7 jaar verschil? In welke leeftjidscategorie bevinden jullie je? Als mijn vriend 7 jaar jonger zou zijn zou hij nu 14 zijn...... Dat klinkt zo kinderlijk nog.

@steph, noemde je nu de naam van het virus?! Tweede is wel heel erg mooi!

Foutje trouwens, mijn kaartje gaat niet naar Litouwen maar naar Letland. Mijn Engels is zooo slecht hihi.
Wow nicolientje, nog erger dan we dus al dachten, getrouwd en 2 kids! Wat een loser! Lekker laten gaan inderdaad. Nou ben benieuwd naar je boodschappenverhalen haha
Nicolientje, is dat die ene waar je mij over had geschreven
JAAA!! Het is zomervakantie!!! Joehoe!!!

(moest ik even kwijt hoor )

Nu even een broodje doen en bijlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven