Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Wow, dat is bijzonder GroetenuitHolland! Ik heb zoiets wel eens gezien op een profiel.. raar he? Meerdere zielen één gedachte. Maar het kaartje moet dan haast wel bij je profiel passen

Ik kreeg vandaag een lege hurray uit Taiwan. Deze persoon had ook een leeg profiel. Ik had op zijn kaartje gezet dat ik het leuker vind als er wat op een profiel staat. Misschien kan de persoon gewoon niet of slecht Engels, maar jammer is het op zich wel. Ik ben het eerst ontvangen kaartje, zie ik nu

Thistle ik stuur kaartjes zonder envelop (behalve de gevraagde kerstkaarten. Het profiel dat ik maandag trok, wilde dat ook.. bijzonder, 2 in 1 week ) Ik ontvang ook liever kaartjes zonder enveloppe. Vaak hebben sigarenzaakjes wel kaarten of anders het VVV
Later is nu
Ben even weggeweest (ook letterlijk)... Het is me gelukt geen enkel kaartje op de mat te laten vallen in de periode dat ik niet thuis was, dus niemand heeft op me hoeven wachten Ik had vooraf al wat minder gestuurd zodat ik gelijk kwam te staan en ben toen op inactive gegaan. En ik had repeated countries aangezet zodat al mijn kaarten naar Rusland gaan (ik dacht als ik er toch niet ben zal ik het systeem maar even helpen, want voor mij was het niet erg dat ze even onderweg zouden zijn). Ik denk dat ik het voorlopig ook gewoon zo laat, ik trek alleen maar leuke profielen en ik kan het 11-kaartentempo toch niet bijbenen als ze te snel aankomen.

Ik lees hier trouwens mensen met Taiwan-vrees, daar heb ik eigenlijk nog nooit negatieve ervaring mee gehad. Maar ja, dat heb ik dan weer met China...

Thistle, welkom! Het is even (uit)zoeken in het begin inderdaad, maar die kaartjes ga je vanzelf wel vinden overal. De meeste boekenwinkels hebben wel een rek met toeristische kaarten staan. Kaartjes met andere onderwerpen zijn lastiger te vinden (tenzij online, daar is keus genoeg!) Ik vind er zelf ook regelmatig in tweedehandswinkels, dan heb je ze echt goedkoop. Maar da's geluk hebben natuurlijk.

Ow, en succes met geduld hebben, het begin is even doorbijten
Jippie, ik heb mijn eerst Hurray gekregen! Met een bedankje voor wat ik had geschreven. Het was een kaartje naar Duitsland en deze dame vroeg historische informatie over je omgeving. Nou ja, het was natuurlijk het weekend van de bevrijding en ik woon in een gebied waar heftig is gevochten in de tweede wereldoorlog, dus ik heb daar kort wat over verteld. Ik twijfelde nog even omdat het wel een kaartje naar Duitsland is, heb er dan ook bij geschreven dat ik blij ben dat we nu goede buren zijn.

Ik woon in een stad waar absoluut geen toerisme is, dus ik heb nog geen ansichtkaartjes gevonden. Al wel wat online besteld, dus ik ben benieuwd
Was ik weer eens een keer! Al even geleden! Ben lekker bezig met kaartjes schrijven de laatste tijd. Ontvangen komt ook weer op gang na een 'pauze' van 2 weken. Deze week en vandaag twee nieuwe landen getrokken: Turkije en Malta. Turkije had zijn profieltekst in het Turks geschreven dus die heb ik even door Translate gehaald en Malta had een leeg profiel, die moet ik nog schrijven. Denk een iDrukker, want ik heb de pest aan lege profielen.
Ik kreeg een blije hurray uit Maleisië. Best snel! Mag er dus alwéér 6 posten.. pff.. nu even geen tijd, van 't weekend ook niet. Misschien wel voor 1 of 2, maar ik kan zo slecht stoppen, als ik begin met adressen aanvragen
Later is nu
Had ik vandaag opeens 2 Duitse kaartjes in de brievenbus liggen. Eentje in het Duits terwijl ik geen Duits spreek. Gelukkig kan ik er wel iets uit opmaken ;) eentje binnen 4 dagen. De ander in 22.. Toch grappig dat daar zo'n verschil in kan zitten.

Ik ging bij een even op zijn profiel kijken, hij was al 6 jaar lid, en had 99 expireren kaartjes in zijn profiel staan! 99! Dan val ik met 3 nog wel mee...

En vandaag is er een kaartje naar Taiwan aangekomen met 28 dagen. Dus ik ben weer wat rustiger over Taiwan.
It ain't me
Ik kreeg vandaag een kaartje uit Rome. Leuk hoor. Echt zo'n stad, die ik nog wil bezoeken en dan vind ik het leuk een toeristisch punt te krijgen.

En een blije hurray uit Amerika. Haar familie komt uit Nederland, dus de hurray was in het Nederlands.. nouja.. soort van. Vond ik toch heel leuk

Dus.. morgen misschien tijd voor het aanvragen van adressen. Misschien ook wel niet. Lekker nuttige zin, dit
Later is nu

@thistle-Hoera, een hurray!! Zijn je bestelde kaartjes al binnen?

@mriek83- Hier ook een spuughekel aan lege of niet leesbare profielen!

@Cocomo- 99 expired is wel heel veel! Zonde van al die postzegels en kaartjes, dat is toch wel een klein kapitaaltje bij elkaar.

@Dreamer- Is ook leuk, een poging in het Nederlands wagen.

Lijkt mij grappig om te lezen.

Hier gaat het wat rustiger op het moment.

Een aantal mwah-kaarten gekregen, een enkele hurray en zojuist drie kaarten geschreven.

USA, Dld en Ned.

De eerste twee waren mannen met een 'stuur maar wat' profiel.

De laatste een vrouw met iets meer info.

Vanmorgen nog wel 20 'Holland/stad' kaartjes gekocht voor 8 euro.(Totaal niet nodig, maar kon ze niet laten liggen )
Hier ook wat rustiger op het moment, gisteren wel een hurray gekregen en drie favs op een oudere kaart, had de ontvanger zeker net geupload. Een kaart is expired, heb een bericht gestuurd maar geen reactie, terwijl die persoon wel online is geweest.

Ik heb van de week alle kaarten gescand en geupload, viel me op dat juist de kaarten uit taiwan het mooiste zijn. Maar is ook smaakgebonden natuurlijk, ik vraag vooral om kunstkaarten en ik houd ook erg van aziatische kunst.
Grappig dat dat jouw volgorde is, Firene

Ik upload eerst en registreer dan. Kaarten die ik verzend upload ik ook. Ben ik 1x vergeten en die kaart staat dus nu niet op mijn 'wall' wel jammer, want was een leuke kaart. Verder heb je er niets aan, natuurlijk. Wanneer de zender een foto van de kaart gemaakt heeft, verwijder ik die vaak en zet er een scan voor terug. Dat ziet er vaak mooier uit, vind ik.

Bij een oude kaart, die gefavoriet wordt, ga ik er tegenwoordig van uit dat er iemand bij de ontvangen kaarten van ontvanger kijkt (omdat ze een kaartje gaan sturen naar ontvanger) en die dan ziet en leuk vindt.

Ik wilde gisterenavond adressen trekken. Niet gedaan. Wordt nu vandaag of morgen, kwam er achter dat m'n postzegels alweer op zijn :( moet toch eens kijken op online bestellen.. of niet.
Later is nu
Ik registreer eerst omdat de kaarten soms al geupload zijn. Ik kwam pas kort geleden erachter dat ik dat ook gewoon met mijn telefoon kan doen en niet per se hoef te scannen

Dus nu upload ik mijn verzonden kaarten ook, heb ik eerder niet gedaan dus ze staan niet allemaal in mijn wall helaas. 'Favorieten' jullie ook wel eens kaarten van anderen? Ik doe dat eigenlijk alleen met mijn eigen ontvangen kaarten.
Zal even een nieuw topic openen, we zitten op de 3000 zie ik.
Hier staat-ie: nieuwe topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven