Leuke plaatsjes Frankrijk (goede camping?)

19-07-2012 12:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ga begin augustus met mijn vriend een lang weekend kamperen.

We willen het liefst een kustplaatsje in Frankrijk, maar weten niet zo goed welke. Ik hoop dat iemand hier tips/goede ervaringen heeft . Tips over steden/dorpen die niet bij de kust liggen zijn ook welkom!

We zullen met de auto gaan (donderdag rond 19:00 vertrekken, hopelijk vrijdag vroeg in de middag aankomen), en we gaan maar tot maandag, dus we willen niet al te zuidelijk. Het noordwesten is prima (mits het er een beetje mooi weer is). We gaan met een tent, dus een (lekker goedkope) camping met niet al te slechte douches en wc's zou fijn zijn.

We willen graag;

1. een niet ál te toeristisch plekje, maar ook niet te klein.

2. een "schattig" plaatsje met leuke eettentjes, marktjes etc.

3. een plaatsje waar je ook goed kunt zwemmen. Het liefst in de zee dus, maar een mooi meer is ook okay.

Ja, ja , ja we willen voor een duppie op de eerste rij .. Maar we zijn ook nog studenten haha. Is het trouwens verstandig om voor die nacht rijden toch nog een bed and breakfast o.i.d. reserveren? Overigens is het mijn eerste keer kamperen.. Wat een relatietest haha .

Bedankt !

ps: En ja, ik erger me ook aan alle verkleinwoordjes die in deze OP zijn geslopen. Oops & sorry .
Kom net terug van camping La Cote de Nacre in Saint Aubin sur Mer, Normandië. Weer was @#$%, maar prima camping, goed te berijden en was hartsikke luxe en schoon, ondanks dat hij volop bezet was. En overal bloemen, rook heerlijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niet toeristisch kan je vergeten aan de Franse kust zeker als je in het hoogseizoen gaat rond zwarte zaterdag. Mooi weer is een kwestie van geluk hebben. Ik denk dat ik zelf zou gaan voor Nord-Pas-de-Calais of Normandië als ik maar een weekend had. Ook gezien de extreme drukte dan. Daar ben je binnen een paar uur. En er is strand, zee, natuur en cultuur. Of je ook daadwerkelijk in de zee kan zwemmen is de vraag, warm zal het niet zijn.

Als je verder weg gaat zou ik inderdaad wel reserveren als je wilt overnachten...
Fame, daar ben ik ook geweest dit jaar en ik vond het een vakantiefabriek. Bovendien zat het in mei al helemaal vol, laat staan het eerste weekend van augustus.

Omgeving is wel super! En qua weer hebben we geluk gehad.
Bedankt voor de reacties dames .. Kust is niet perse een must. Hebben jullie tips voor het binnenland dan?
Ik denk dat je beter kunt bekijken welke campings nog vrij zijn. In augustus hopen dat je nog op de allerleukste camping terecht kan komen, is wat naiefig.

In de buurt van honfleur zit een hele leuke camping. Ben alleen wel even helemaal kwijt hoe hij heet. Maar honfleur is prachtig, genoeg te dodn in de omgeving ook.
Wat Dannas zegt: kijk wat er nog vrij is. Dat zal al een hele tour zijn. Misschien is een camping municipal wat?
Zou gewoon op de bonnefooi gaan en, zoals al geopperd is, een Camping Municipal kiezen. altijd wel ergens plaats en vaak de mooiste plekjes.
Richting Normandië. Augustus is wel de drukste vakantiemaand. Overigens is een klein hotelletje inclusief ontbijt meestal goedkoper dan kamperen.
verba volant, scripta manent.
quote:giuliettacapuletti schreef op 19 juli 2012 @ 13:19:

Fame, daar ben ik ook geweest dit jaar en ik vond het een vakantiefabriek. Bovendien zat het in mei al helemaal vol, laat staan het eerste weekend van augustus.

Omgeving is wel super! En qua weer hebben we geluk gehad.Gek, ik heb half juni pas geboekt . Vond het ruime plaatsen enzo. (Maar ik heb driekwart van d etijd in m'n tent doorgebracht. Helaas niet gezwommen, en dat zwembad leek me zo lekker!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze hadden bij de ingang een bord gehangen met 'vol.' Misschien was het toen wel vakantie voor de Fransen want het zat helemaal vol ermee.

Ik zat trouwens in een stacaravan. Dat is alweer anders dan een eigen plek. Die waren mooi ja wat ik er zo van zag, keurig sanitair ook. Maar door de drukte werd ik een beetje gek. Zoveel asociale vakantievierders daar. En elke avond van dat foute instant vermaak. Het voelde als 'Jouw Vakantie, Mijn Vakantie.'
Honfleur, Deauville en Trouville vind ik allemaal héérlijke Normandische kustplaatsen.

Wij gingen (voor we een kind hadden) altijd in de zomer op de bonnefooi en op campings was altijd nog plek voor een tweepersoons tentje. In mijn ervaring zijn Normandië en Bretagne nooit echt barstensvol met toeristen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven