Dongel van KPN - prepaid

19-07-2012 18:29 18 berichten
Afgelopen maandag heb ik voor 20 euro een dongel gekocht. Dit omdat we thuis al een tijd geen internet hebben (gedoe met KPN) en het ook onduidelijk is wanneer het weer zal werken.

Dongel was bedoeld als noodoplossing, voor de dingen die niet in de bieb kunnen worden geregeld (bijv omdat je moet bellen en tegelijk iets opzoeken)

De dongel kostte 20 euro en er zat 15 euro 'tegoed' bij. Het is me gelukt het ding aan te sluiten, verbinding was traag maar ok, er was verbinding. Het tegoed van het ding zelf was zeer snel op (binnen een kwartier volgens mij) en ik heb nog 10 euro opgewaardeerd en dat was ook met 10 min weg. Vervolgens heb ik de dongel in de hoek gesmeten.

Nu mijn vraag... wie heeft er ook wel eens met een prepaid dongel gewerkt? Hoe kan dit? Had ik iets anders moeten doen?

Voor mij is iets wat 30 euro kost en waar je een half uur belabberd internet mee hebt, een ondeugdelijk product, ik zou t ook graag weer terugbrengen maar heb er een hard hoofd in of KPN er ook zo over denkt.
Je had je beter moeten laten voorlichten:

Opwaarderen doe je met

¤ 10,-, dan krijg je 62,5 MB, of met ¤ 20,-, dan krijg je 125 MB + gratis 75 MB extra.

En 62 mb is echt niks, dat vliegt er inderdaad doorheen!

Je kan ook abbonnementen nemen, voor 35 euro heb je 5 GB maar ook daar vlieg je makkelijk zo doorheen.

Conclusie, Dongel is haske duur en niet doen!

Als je onbeperkt internet op je gsm hebt, kun je je gsm ook gebruiken als modem voor je laptop... Handig en veel goedkoper...
Hoeveel MB-tegoed had je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dongel abonnement van KPN voor erbij, het is onbeperkt internet waar je ook gaat in NL voor 22,50 per maand. Het wordt trager naarmate je meer gebruikt maar je komt niet voor onverwachte kosten te staan en je kunt het overal mee naar toe nemen.
Ik heb gister een abb afgesloten bij vodafoon. 1e twee maande 15,95 voor 1gb. Ik zeg hem na de tweedeaand weer op. Wil hem alleen op vakantie gebruiken. Mij werd prepaid sterk afgeraden door de verkoper.
Ok ik had dus niet prepaid moeten nemen.... het was echt een noodoplossing om vanuit huis iets te kunnen regelen met belastingdienst. Had gedacht dat je voor een tientje toch wel een dagdeel zou kunnen internetten maar dat was dus heeeeeeeeeeel optimitisch.

Jammer, zonde van mijn geld

Ik heb nog geen smartphone. Wil er wel een nemen, maar wil dat op mijn gemak even uitzoeken en op internet wat ervaringen lezen.

Wel bedankt voor de reacties, nu weet ik wel dat dit 'normaal' is en dat ik niet op een verkeerd knopje gedrukt heb oid.
Abonnement zou ik nog kunnen overwegen, idd ook t principe dat per maand opzegbaar is.

Als ik nou heel hard klaag over deze miskoop kan ik misschien beetje onderhandelen.

Degenen die dat gebruiken, zijn die daar tevreden over? (kpn dus)
Moonlight, ik heb die Dongel al drie jaar. Ben er in die zin erg tevreden over dat ik het onbeperkt waar dan ook in NL kan gebruiken.

Er zullen inmiddels ongetwijfeld goedkopere deals zijn omdat er providers zijn bijgekomen.
Ik heb er met mijn broer even naar gekeken. Omdat mijn laptop al zo lang niet meer online was geweest (ruim een maand) is het mogelijk dat er een soort 'boost' informatieuitwisseling plaatsvond zodra ik m weer aansloot. Dat ik daarom zo snel door die MB's heen was.

Aangezien er thuis nog steeds geen internet is en ik langzaamaan gek word, ben ik nu van plan een mobiel abonnement (normaal voor tablet) te nemen dat per maand opzegbaar is.

Mogelijk zit ik dan even met dubbele kosten straks, maar al die euro's in de bieb lopen inmiddels ook aardig op.
Is er nergens in de buurt een free wifi plek dan?
Nee, ik woon buiten de bebouwde kom dus niet echt in de buurt. Minimaal 2 / 3 km. Maar het gaat ook gewoon om dingetjes als even een adres opzoeken, even dit, even dat, een half uurtje chatten....

Dingen die je thuis wilt kunnen doen.

Er is nu bericht dat het begin volgende week weer werkt... ik wacht het nog heel even af.
Eh... ik hoop trouwens dat ze begin deze week bedoelen.
Weer tegenstrijdige berichten over de vaste i-net verbinding.

Ze zeggen het voor vrijdag aan te sluiten. Maar het is al de zoveelste belofte.

Ik zit te denken, als ik via internet een mobiel abonnement neem... wanneer heb ik het dan? Moeten ze iets opsturen per post (een simkaart)?

Er is een aanbieding die volgens mij niet in de KPNwinkel geldt maar alleen via internet.
Met de dongel op viva zou kk dan iig zoveel mogelijk de mobiele versie gebruiken.

Ik zou namelijk redeneren dat ik met een mobiel ook de maand wel doorkom (met 1 gb) maar dan is dit wel plaatjesloos en zeker youtubeloos.
Het Viva forum is papaja.
Dat werd me idd ook aangeraden.

Zit nu steeds in het huis van mijn ouders, ontloop het probleem een beetje.

Het zou met spoed aangesloten worden voor vrijdag.... dus ze hebben alleen morgen nog.

Anders neem ik mobiel abonnement, niet meer prepaid dan maar een soort tablet-proefabonnement.
Goh wat ziet dat er primitief uit als je met je laptop die mobiel site bekijkt.

Werkt dat met andere sites eigenlijk ook zo? Nu.nl en dat soort dingen? Dat je daar voor mobiel een andere versie voor hebt?

-geen verstand van zulke dingen-
Maar is er geen andere mogelijkheid dan KPN? Is nogal achterlijk natuurlijk om een abonnement te nemen omdat kpn je vaste aansluiting niet kan leveren.
Hahaha maar wel lekker reclamvrij

Ja, veel hebben een mobiele versie.

http://mobiel.nu.nl/pda/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven