Cvs-agorafobie-depressie
vrijdag 20 juli 2012 om 20:58
@Ladytruckster:
CVS kan staan voor Chronisch Vermoeidheid Syndroom óf Cyclic Vomiting Syndrome
Agorafobie staat ook bekend als pleinvrees.
@TO: Geen persoonlijke ervaring hiermee, wel van een afstandje. Heb gemerkt dat CVS(Als in: het vermoeidheid syndroom) iemands sociale leven aardig plat kan leggen.
Wat wil je precies weten? Nieuwe tips om misschien wat meer te kunnen?
CVS kan staan voor Chronisch Vermoeidheid Syndroom óf Cyclic Vomiting Syndrome
Agorafobie staat ook bekend als pleinvrees.
@TO: Geen persoonlijke ervaring hiermee, wel van een afstandje. Heb gemerkt dat CVS(Als in: het vermoeidheid syndroom) iemands sociale leven aardig plat kan leggen.
Wat wil je precies weten? Nieuwe tips om misschien wat meer te kunnen?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

zaterdag 21 juli 2012 om 01:49
Als je hoofd op volle toeren gaat, is het geen wonder dat je lijf gaat als een bejaarde slak. Energie is net geld: je kunt het maar 1 keer uitgeven. Piekeren kost bergen energie.
Als huis- tuin- en keukentip zou ik je daarom aanraden om te zoeken naar een manier om je hoofd rust te geven, zodat je meer energie overhoudt om lichamelijk in beweging te komen.
Yoga, meditatie, mindfulness, tai chi zijn voorbeelden van manieren om je energie beter te (leren) verdelen. Cursussen mindfulness zijn voor mensen die lijden aan depressies zelfs op veel plaatsen gratis te volgen; kijk op de site van de Depressie Vereniging voor adressen (onder het tabblad Behandeling, en dan naar Cursus/training).
Als huis- tuin- en keukentip zou ik je daarom aanraden om te zoeken naar een manier om je hoofd rust te geven, zodat je meer energie overhoudt om lichamelijk in beweging te komen.
Yoga, meditatie, mindfulness, tai chi zijn voorbeelden van manieren om je energie beter te (leren) verdelen. Cursussen mindfulness zijn voor mensen die lijden aan depressies zelfs op veel plaatsen gratis te volgen; kijk op de site van de Depressie Vereniging voor adressen (onder het tabblad Behandeling, en dan naar Cursus/training).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zaterdag 21 juli 2012 om 11:13
woensdag 24 oktober 2012 om 20:18
Hoi, paar dagen geleden had ik volgens mij ook gereageerd op een topic van je. Ik hebt even geloept, ik wil niet rot overkomen maar je zit volgens mij heel veel achter de pc..klopt dat?
Ik heb zelf ook CVS maar kan echt maar een minuut of 20 tot een half uur achter de pc. Dus dat zou ik als eerste minderen als ik jou was. Je zou het niet zeggen maar dat scheelt heel veel energie!!
Hoe ziet verder je dag eruit? Hoe laat sta je op..wat kan je doen?
Ik heb zelf ook CVS maar kan echt maar een minuut of 20 tot een half uur achter de pc. Dus dat zou ik als eerste minderen als ik jou was. Je zou het niet zeggen maar dat scheelt heel veel energie!!
Hoe ziet verder je dag eruit? Hoe laat sta je op..wat kan je doen?