Gezondheid alle pijlers

Cvs-agorafobie-depressie

20-07-2012 19:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie is hier bekend mee?
Als je nou eerst eens uitlegde wat het allemaal is........scheelt ons googlen.....

Want het kan voor jou wel allemaal heel bekend zijn,maar voor mij is het arabisch.
@Ladytruckster:

CVS kan staan voor Chronisch Vermoeidheid Syndroom óf Cyclic Vomiting Syndrome

Agorafobie staat ook bekend als pleinvrees.

@TO: Geen persoonlijke ervaring hiermee, wel van een afstandje. Heb gemerkt dat CVS(Als in: het vermoeidheid syndroom) iemands sociale leven aardig plat kan leggen.

Wat wil je precies weten? Nieuwe tips om misschien wat meer te kunnen?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ja maybe gouden tip ofzo tis gewoon verdomd irri. En het legt helaas bijna hele leven plat..
Krijg je hulp van buitenaf, lilyrose? Therapie, medicatie? Want daar kom je zonder hulp (in de vorm van therapie en eventueel ondersteunende medicatie) echt niet van af.
yep ;) hoopte op nog paar huis-tuin-en -keuken tips
Als je hoofd op volle toeren gaat, is het geen wonder dat je lijf gaat als een bejaarde slak. Energie is net geld: je kunt het maar 1 keer uitgeven. Piekeren kost bergen energie.

Als huis- tuin- en keukentip zou ik je daarom aanraden om te zoeken naar een manier om je hoofd rust te geven, zodat je meer energie overhoudt om lichamelijk in beweging te komen.

Yoga, meditatie, mindfulness, tai chi zijn voorbeelden van manieren om je energie beter te (leren) verdelen. Cursussen mindfulness zijn voor mensen die lijden aan depressies zelfs op veel plaatsen gratis te volgen; kijk op de site van de Depressie Vereniging voor adressen (onder het tabblad Behandeling, en dan naar Cursus/training).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dwing jezelf tot:

Veel wandelen

Elke dag iets leuks doen

Genieten van kleine dingen

Op vaste tijden je nest uit.
Wat zou je willen met de rest van je leven?

Het lijkt mij heel naar om het tot je 80ste door te brengen als een half dode kamerplant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi,

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Heb je de agorafobie een beetje in de hand?
Hoi, paar dagen geleden had ik volgens mij ook gereageerd op een topic van je. Ik hebt even geloept, ik wil niet rot overkomen maar je zit volgens mij heel veel achter de pc..klopt dat?

Ik heb zelf ook CVS maar kan echt maar een minuut of 20 tot een half uur achter de pc. Dus dat zou ik als eerste minderen als ik jou was. Je zou het niet zeggen maar dat scheelt heel veel energie!!

Hoe ziet verder je dag eruit? Hoe laat sta je op..wat kan je doen?
O, ik zie net dat dit een ouder topic van je is...

Maar dan geld het misschien nog steeds ? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven