ouders betalen voor korting?
zaterdag 21 juli 2012 om 19:16
mijn moeder werkt bij een elektronicawinkel, daar krijgt zij 20% korting (max aankopen 5000 euro per jaar). Nu hebben wij via haar iets gekocht van ca 1000 euro en dus 200 euro korting gekregen. Nu wil zij de korting delen, dat wil zeggen dat wij haar 100 euro betalen, dan hebben we 'allebei' wat aan de korting gehad.
Is het niet een beetje vreemd om zo op die manier je eigen dochter te laten betalen voor de korting die zij gratis krijgt? Wij hebben ook vaker voor haar (en overige familieleden) iets via ons bedrijf met korting gekocht, maar hier nooit geld of wat dan ook voor gevraagd.
Nu heb ik dit ook zo gezegd tegen mijn moeder, in eerste instantie zegt ze dat zo ook haar korting opraakt en we zo toch allebei profijt hebben, en later stuurt ze: ja nou als jij dat raar vind, dan laat maar hoor.
Wat moet ik hier nou mee?
Is het niet een beetje vreemd om zo op die manier je eigen dochter te laten betalen voor de korting die zij gratis krijgt? Wij hebben ook vaker voor haar (en overige familieleden) iets via ons bedrijf met korting gekocht, maar hier nooit geld of wat dan ook voor gevraagd.
Nu heb ik dit ook zo gezegd tegen mijn moeder, in eerste instantie zegt ze dat zo ook haar korting opraakt en we zo toch allebei profijt hebben, en later stuurt ze: ja nou als jij dat raar vind, dan laat maar hoor.
Wat moet ik hier nou mee?
zaterdag 21 juli 2012 om 19:21
zaterdag 21 juli 2012 om 19:33
Ik neem aan dat de korting is bedoeld voor aankopen voor persoonlijk gebruik (en evt voor haar naasten) en niet als verdien optie voor het personeel zodat zij (de helft van 20% korting op 5000) 500 euro kan verdienen door haar korting te gelde te maken.
Dus nee, dat jij de korting zou moeten delen is niet logisch.
Dus nee, dat jij de korting zou moeten delen is niet logisch.
zaterdag 21 juli 2012 om 19:39
zaterdag 21 juli 2012 om 19:42
zaterdag 21 juli 2012 om 19:43
zaterdag 21 juli 2012 om 19:46
Raar zeg. Is ze van plan om het komende half jaar alsnog voor ¤ 4000,- spullen te kopen en loopt ze dan haar korting mis?
Dat had ze dan van te voren moeten bedenken. En aan moeten geven dat jullie de korting 50-50 zouden doen.
Maar zoiets bij je dochter willen...
Dat had ze dan van te voren moeten bedenken. En aan moeten geven dat jullie de korting 50-50 zouden doen.
Maar zoiets bij je dochter willen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 21 juli 2012 om 19:50
quote:FullHouse schreef op 21 juli 2012 @ 19:39:
Wat bedoelt je moeder met dat haar korting op raakt? Mag ze maar een bepaald bedrag per jaar als korting krijgen ofzo? Als dat zo is (en ze is met deze aankoop al flink door haar korting heen) kan ik me de opmerking van je moeder wel enigszins voorstellen.5000 euro is de max staat in de OP. Tenzij moeder nu iets niet met korting kan kopen doordat TO de korting heeft verbruikt, vind ik het onzin dat ze zou moeten betalen
Wat bedoelt je moeder met dat haar korting op raakt? Mag ze maar een bepaald bedrag per jaar als korting krijgen ofzo? Als dat zo is (en ze is met deze aankoop al flink door haar korting heen) kan ik me de opmerking van je moeder wel enigszins voorstellen.5000 euro is de max staat in de OP. Tenzij moeder nu iets niet met korting kan kopen doordat TO de korting heeft verbruikt, vind ik het onzin dat ze zou moeten betalen
zaterdag 21 juli 2012 om 20:08
Ja natuurlijk is dat raar. Als ze krap bij kas zit of zo had ze deze constructie op zijn minst even met je kunnen overleggen, ik kan me zo voorstellen dat ik dan in jouw plaats zelfs even zo vrolijk die 200 piek aan haar had overgemaakt. Maar zo zonder aankondiging, nee dat vind ik raar. Of je nou haar dochter bent of niet.
zaterdag 21 juli 2012 om 20:55