kitten in bos

21-07-2012 21:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag in een bungalowpark midden in het bos en er kwam een kleine kitten van ongeveer 3 maanden aanlopen. Heb hem wat eten gegeven en hij had vreselijke honger. Hij zag er verder best goed uit maar ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n beestje hebt al zo klein naar buiten laat gaan? Hij was heel lief en aanhangelijk en hij bleef maar achter mij aanlopen. Ben uiteindelijk weggegaan maar ben bang dat hij er morgen weer is. Wat kan ik doen? Misschien is hij van iemand (ik heb gezocht naar mensen maar er was niemand te bekennen daar)?? Wat zouden jullie doen?
naar een asiel/dierenarts brengen. die kunnen kijken of de kitten een chip heeft en zo ja, van wie hij is
Even op de site van amiveda kijken of iemand deze kitten als vermist heeft opgegeven. Anders even langs bij een asiel/dierenarts om te checken of het beestje gechipt is. Het lijkt me niet echt normaal dat zo'n jong katje zomaar buiten loopt nee. Dus hij is ófwel ontsnapt ófwel gedumpt denk ik.
Aarghhh wat zielig. Heb je het kleine beestje helemaal alleen achter gelaten? Ik zou dat niet kunnen. Het zal waarschijnlijk wel een zwervertje zijn. Had ie geen teken en vlooien?
Ja en?
ik ken veel mensen die hun dier niet gechipt hebben. normaal zou je verwachten dat hij er vies of verwaarloosd uit zou zien maar hij zag er prima uit. vandaar mijn twijfels.
Ik zou rondvragen in de omgeving, misschien heeft iemand een nestje gehad of heeft de kleine rakker de benen genomen...

Mijn ouders wonen op een buiten weg, bij boerderijen etc.

12 jaar geleden kwam daar ook een heel klein kitten aanlopen die van een van de boerderijen kwam, niemand die iets om die kitten gaf: boerderij katten worden niet altijd met liefde behandeld.

Uiteindelijk het beestje gehouden maar het was wel verbazingwekkend dat zo'n klein beestje zó ver lopen kon zonder ondervoedt te raken of aangereden te worden.
hij had geen teken of wormen
het is daar helemaal uitgestorven. Ik kan het aan niemand navragen.
Had het beestje meegenomen en desnoods de dierenambulance gebeld om het katje op te laten halen. Zo'n kleintje laat je toch niet alleen achter in een afgelegen bos?!
Komt wel goed, schatje!
Als ie er morgen nog is en er niemand is waar je het aan kan vragen, zou ik hem inderdaad meenemen en doen wat penelopeia zegt: even navraag doen bij amivedi, of bij het asiel. Een kitten alleen is niet de bedoeling namelijk. Kittens kunnen overigens erg ver lopen hoor, onderschat dat niet.
Stel je voor dat hij wel van iemand is dan kan ik hem toch niet zomaar met de dierenambulance meegeven?

Hij heeft genoeg eten van mij gehad en het vriest niet. Er staan allemaal huisjes op het park dus het is niet alleen maar bos. Omdat hij er goed uitzag, niet mager, geen vieze oogjes, mooi vachtje, geen teken of wormen denk ik dat het geen zwerfkatje is maar goed ik weet het niet zeker.
Dierenambulance bellen
quote:justmyluck schreef op 21 juli 2012 @ 21:36:

Als ie er morgen nog is en er niemand is waar je het aan kan vragen, zou ik hem inderdaad meenemen en doen wat penelopeia zegt: even navraag doen bij amivedi, of bij het asiel. Een kitten alleen is niet de bedoeling namelijk. Kittens kunnen overigens erg ver lopen hoor, onderschat dat niet.Ga ik doen. Als hij er morgen weer is neem ik hem mee en bel ik de dierenambulance.
Klinkt als een gedumpt kitten hoor! Mensen hadden een nestje, kittens op marktplaats gezet, eentje blijft over. Mensen willen op vakantie...

Was het een zwart kitten?

Ik zou er morgen weer heen gaan en het kitten naar het asiel brengen. Daar checken ze of bij een chip heeft en houden hem twee weken apart. Zodat een eventuele eigenaar nog kan komen.
Ja, hij was zwart? Hoezo dan?
Hij was zooo leuk maar ik heb al 2 katten en een 3e ziet mijn vriend echt niet zitten.
quote:missdory schreef op 21 juli 2012 @ 21:37:

Omdat hij er goed uitzag, niet mager, geen vieze oogjes, mooi vachtje, geen teken of wormen denk ik dat het geen zwerfkatje is maar goed ik weet het niet zeker.

Hij is erg jong om daar rond te lopen.. als niemand van het park hem kent en er is niets in de omgeving, zou ik zeker de dierenambulance inschakelen.

3 maanden... ik heb nu kittens (htk en gepland, bij voorbaat sorry). Maar vóór 3 maanden gaan ze zeker nog niet weg. Het is echt wel heel jong om alleen te lopen, of al naar buiten te mogen, ik ben bang dat hij/zij dan ontsnapt of verdwaald is van het 'nieuwe' huis.

edit: in het beste geval dan, hij/zij kan ook een zwerver zijn, of net gedumpt, of een wilde moeder hebben die er nu toch genoeg van had. Of nog meer redenen, die allemaal voor hetzelfde advies zorgen: bel de dierenambulance. Maar goed, dat was je al van plan
Ik ga kijken of hij er morgen weer is. Als het echt een zwerver is dan is hij er morgen vast weer omdat ik hem eten en drinken heb gegeven. Als hij er is dan neem ik hem mee naar huis en bel de dierenambulance. Ik maak wel een foto en hang wat briefjes op in het park met zijn foto dus mocht hij een baasje hebben dan kan hij in het asiel worden opgehaald :-)
Zwarte kittens zijn niet zo gewild als andere kleuren en blijven daarom vaker 'over'. Je ziet daarom vaak best veel zwarte kittens in het asiel.

Heb je ook zelf de mogelijkheid hem naar het asiel te brengen?
Ik kan hem inderdaad wel naar het asiel brengen maar moet ik daarvoor geen kosten betalen?
quote:Lyt schreef op 21 juli 2012 @ 22:06:

Zwarte kittens zijn niet zo gewild als andere kleuren en blijven daarom vaker 'over'.
offtopic:
dat dacht ik ook! Mijn kortharige zwartjes bleken echter veel geliefder dan mijn halflangharige rode rakkers. Weet nog steeds niet hoe dat komt.
quote:missdory schreef op 21 juli 2012 @ 22:08:

Ik kan hem inderdaad wel naar het asiel brengen maar moet ik daarvoor geen kosten betalen?Nee, het is een "zwerfdier", geen "afstandsdier"
Als hij vanwege vakantie gedumpt is, is het logisch dat hij er goed uitziet. Dus het zou toch best kunnen (helaas).

Zwarte dieren (katten én honden) blijven over het algemeen langer over en belanden vaker dan anderen kleuren in een asiel. In de USA waar nog gaskamers in gebruik zijn in ca. de helft van de staten, zijn het vaak de zwarte dieren die in de shelters zitten.
Missdory, nee, als je aan geeft dat het een zwerver is hoef je uiteraard niks te betalen.

Annae, apart is dat hè! Wij hadden een paar jaar geleden hele bijzondere katten in het asiel waar je op marktplaats echt honderden euro's voor zou kunnen krijgen. Apart dat die dan worden gedumpt.
Vraag de medewerkers van het park eens of er wilde/verwilderde katten zitten op het park. Wij wonen in de buurt van een groot vakantiepark en sommige mensen nemen hun kater/poes mee op vakantie. Daar ontsnappen er een aantal van en die krijgen nestjes. Er zitten daar gewoon altijd verwilderde katten. De kittens zijn vaak nog wel redelijk tam omdat gasten ze aanhalen en voeren. Sommige mensen verzorgen ze zelfs met vlooienspul etc. Hier in de buurt gaat altijd het gerucht dat een paar keer per jaar op de katten gejaagd wordt om het een beetje onder controle te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven