Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe truc bij pinautomaat.

21-07-2012 11:16 9 berichten
APELDOORN - Officieel is de nieuwste skimtruc geen skimtruc, maar een handigheidje. Wie geen geld krijgt uit de pinautomaat moet oren en ogen flink openhouden: misschien is er een dief actief.

De Apeldoornse politie waarschuwde al eerder via twitter: hou je pinpas in de gaten. Bij skimming wordt de magneetstrip van de pinpas gelezen, en als dan de pincode afgekeken wordt, is er snel met een valse pas geld gepind. Maar de nieuwste manier is anders: er wordt een soort plakstrip in de geldlade geplakt, waardoor het gepinde geld blijft hangen.

De gedupeerde pinner loopt vertwijfeld weg en de dief slaat z'n slag door het vastgeplakte geld uit de lade te peuteren.

Het zijn over het algemeen Oosteuropese bendes die actief zijn in de pinpasfraude. In maart werd in Apeldoorn nog een fraudeur op heterdaad aangehouden die een plakstrip, een zogenaamde 'mousetrap' had geplaatst.

Het advies is in de buurt te blijven van de automaat als er geen geld uitkomt, en de geldlade in het oog te houden terwijl je contact op neemt met de bank.

Als een automaat er vreemd uitziet is het verstandig ergens anders te pinnen. Landelijk verdwijnt er per jaar bijna veertig miljoen euro door skimmende bendes. Over het algemeen worden de magneetstrips gekopieerd

http://www.destentor.nl/r ... medium=embed&utm_content=

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Deze truc is al heel oud, niks nieuws. Is zelfs nog van vóór het skimmen. Niet zo gek dat ze deze truc weer uit de kast pakken nu skimmen steeds moeilijker wordt.
Wálgelijke, wálgelijke mensen die zoiets verzinnen.
Ik kende deze nog niet. Zal m onthouden. Of het geld gewoon kapot trekken. Hebben ze er ook niks aan. ik ook niet maar dat zou ik dan minder erg vinden dan dat dieven er met mijn zuurverdiende centen vandoor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ratteke, kapotgetrokken geld kan je inleveren bij de bank, mits er geen 'stukjes van de puzzel' ontbreken. Mijn hond heeft eens een briefje van 50 gulden versnipperd, heb het in een boterhamzakje gedaan en bij de bank ingeleverd, heeft een maand of 3 geduurd en toen stond het geld weer op mijn rekening! Of er ook stukjes via de endeldarm op het grasveld zijn beland weet ik niet...
Bedankt voor de waarschuwing!
This is not kosher!
Ik betaal veel per pin tegenwoordig. Maar ik vind het wel knap. Ik zou een slechte oplichter/dief zijn.
it's a big club and you ain't in it
Maar de gelduitgiftegleuf is toch zo smal dat daar niets tussen gefrut kan worden aan plakband? Of kom ik nou altijd net bij heel afwijkende automaten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is idd al een oude truc van voor het skimmen. Wordt mousetrap genoemd. Verdachten zijn altijd in de buurt dus als er geen geld uit komt gewoon bij de automaat blijven en het nummer bellen dat op de automaat staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven