Gezondheid alle pijlers

Hoe zit dat nu juist met een joint?

24-05-2007 09:26 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je hoort van alles en nog wat, ik word er al bijna gek van. Hoe zit dat nu juist, hoe 'gevaarlijk' is een joint? Mijn vriend rookt af en toe (meestal thuis) een joint. Zeg maar bijna iedere avond ééntje, waar hij een ganse avond mee doet, hij rookt die niet in 1x op. Meestal wordt die dan nog gedeeld met een vriend, dus echt een volledige joint oproken gebeurd al niet zo veel. Hij heeft er in feite geen 'last' van, en ik ook niet. Ik zie niks aan hem, hij is niet anders dan anders, zou misschien wel vlugger in slaap vallen, maar dat heeft hij als hij echt moe is ook, dus ja. Moet ik me daar nu zorgen om maken? Ik vind het niet leuk dat hij het doet, gewoon omwille van de vele dingen die errond gezegd worden. Daardoor heb ik schrik dat 'hij toch niet goed bezig is'. Zonder dat kan het me eigenlijk niet veel schelen, want zoals ik al zei, ik heb totaal geen problemen met of last van hem als hij eentje gerookt heeft...
Hoe zit het met een joint?????

Men zij vroeger op school dat je beter een joint kon roken dan thee of koffie of een gewonen sigaret.

Daar ben ik het nooit mee eens geweest. Tegenwoordig is het spul zo sterk dat je korte termijn geheugen gaat kapot. Net als met drank sterven er hersencellen. Dus die rommel is niet goed zoals het in nederland gebruikt wordt.
Ok, sorry maar ik ben het toch met heel veel reacties niet eens. Wiens vriend drinkt s avonds een biertje voor de tv?? Dat is behoorlijk algemeen geaccepteerd, terwijl het toch een feit is dat alcohol harddrugs is. (jahaa echt waar, kijk maar na). Mijn vriend heeft een goeie baan en hij blowt af en toe s avonds en in het weekend, hij drinkt niet en hij gebruikt verder niks. Ik vind het heel ok. Hij zit lekker in z'n vel, is gezond, gelukkig enz. enz. Ik zou het wel erg vinden als hij zou drinken. Ik rook en drink niet en ik gebruik ook geen drugs, drink zelfs geen koffie! Het gevaar van wiet is dat mensen die zich niet ok voelen en down zijn het veel gaan gebruiken. Dan is het een vlucht uit de realiteit en dan raak je idd verslaafd. Mijn vriend kan heel makkelijk een paar maanden van de wiet afblijven en het dan weer een keertje doen. Niet omdat hij het perse moet maar omdat hij lekker op de bank zit te ontspannen met zn vrienden en er zin in heeft. Als hij heeft geblowt veranderd hij niet, ik ben nu al zo lang bij hem en het enige verschil is dat hij wat sneller in slaap valt. Daarom stapt hij dan ook nooit in de auto als hij wat heeft gerookt. Dus mensen, ja het is verslavend maar het hangt ook van de persoon zelf af. Liever een jointje dan een biertje!!
ooh ja wiet is softdrugs even voor de duidelijkheid, alcohol harddrugs.
quote wikipedia:

Ook alcohol wordt onder de harddrugs gerekend, alleen is het een legaal product en algemeen getolereerd. Nederland telt ongeveer 350.000 alcoholisten

en België 300.000; ter vergelijking: het aantal opiaatverslaafden in

Nederland wordt geschat op ongeveer 25.000, nog geen tiende daarvan.

Alcohol wordt alleen getolereerd, ook al is het een hard drug, omdat

het maatschappelijk geaccepteerd is.
quote:

Ok, sorry maar ik ben het toch met heel veel reacties niet eens. Wiens vriend drinkt s avonds een biertje voor de tv?? Dat is behoorlijk algemeen geaccepteerd, terwijl het toch een feit is dat alcohol harddrugs is. (jahaa echt waar, kijk maar na). Mijn vriend heeft een goeie baan en hij blowt af en toe s avonds en in het weekend, hij drinkt niet en hij gebruikt verder niks. Ik vind het heel ok. Hij zit lekker in z'n vel, is gezond, gelukkig enz. enz. Ik zou het wel erg vinden als hij zou drinken. Ik rook en drink niet en ik gebruik ook geen drugs, drink zelfs geen koffie! Het gevaar van wiet is dat mensen die zich niet ok voelen en down zijn het veel gaan gebruiken. Dan is het een vlucht uit de realiteit en dan raak je idd verslaafd. Mijn vriend kan heel makkelijk een paar maanden van de wiet afblijven en het dan weer een keertje doen. Niet omdat hij het perse moet maar omdat hij lekker op de bank zit te ontspannen met zn vrienden en er zin in heeft. Als hij heeft geblowt veranderd hij niet, ik ben nu al zo lang bij hem en het enige verschil is dat hij wat sneller in slaap valt. Daarom stapt hij dan ook nooit in de auto als hij wat heeft gerookt. Dus mensen, ja het is verslavend maar het hangt ook van de persoon zelf af. Liever een jointje dan een biertje!!

Hoelang zijn jullie dan al samen ambrosia? Wonen jullie ook al lang samen? En hoe zit dat als jullie kinderen willen?
We wonen samen zijn al 5 jaar samen, heel happy. Zodra we over kinderen gaan nadenken stopt hij helemaal. En dan kan je zeggen, doet hij toch niet, maar doet hij wel. Hij is voor mij gestopt met roken en als hij dus af en toe blowt doet hij dat niet voor mijn neus maar buiten of idd bij een vriend van em. Hij denkt heel serieus na over kinderen en hij is altijd heel fel tegen mensen die roken terwijl ze een kindje verwachten, zowel moeder als vader. Dus ik maak me er totaal geen zorgen over. Liever dat hij af en toe blowt dan dat hij elke week bier zuipt zoals zoveel mannen dat doen!
Ik weet trouwens niet wat voor werk jullie doen maar als jij s avonds blowt, dus niet op je werk heeft je baas daar niks mee te maken. Is ook geen gegronde reden om je te ontslaan. Of mag hij je dan ook ontslaan als je elke avond een glas wijn drinkt, of een biertje neemt??
quote:

Ik weet trouwens niet wat voor werk jullie doen maar als jij s avonds blowt, dus niet op je werk heeft je baas daar niks mee te maken. Is ook geen gegronde reden om je te ontslaan. Of mag hij je dan ook ontslaan als je elke avond een glas wijn drinkt, of een biertje neemt??

Mn vriend werkt op de trein, en mag niks van sporen van 'drugs' in zijn lichaam hebben. Ik blow niet, heb er dus ook geen last van :D goe dat jullie gelukkig zijn samen, ik ga het er toch eens over hebben met mijn vriend morgenavond, hoe hij dit alles ziet, toekomstgericht dan...
@Fien, tja het hangt idd wel van de baan af. Dat is zo. Als mijn vriend het iedere dag zou doen en niet zou kunnen stoppen zou ik er wel een probleem van maken. Dit is dus in het geval van TO. Als ik zwanger ben ga ik sowieso niet in ruimtes zitten waar mensen roken, ik moet er niet aan denken dat je met zoiets doms je kindje beschadigd. Ik ken iemand die blowt en toen ze zwanger wat ging haar vriend gewoon door, waar zij bij was. Had ze zelf net zo goed door kunnen gaan! Zo egoistisch is dat! Maar ik ben gewoon blij dat mijn vriend er zo over denkt.
@Fien

Hoelang duurt t eigenlijk voordat die drugs uit je bloed is? Dat duurt toch maar een paar uurtjes?
@fien

Dit is dus in het geval van TO. EEEH wat dom zeg, jij bent TO. Ok dan zou ik in jouw geval dus wel goed met je vriend praten over hoe hij dat ziet in de toekomst. Hoe denkt hij over kinderen krijgen enz. (mag hij dan ook binnen enzo roken?)
@Fien

Zolang je vriend niet deprie is en er mee kan stoppen wanneer hij wil (laat em eens een week niet roken, kijken of hij dat makkelijk kan) zou ik me er niet te druk over maken. Wel goeie afspraken maken voor t geval je ooit een keertje zwanger wordt bijv. Zoals ik al zei, liever een jointje dan een biertje en dat meen ik echt.
trouwens, als er kindjes komen slapen, gaat mijn vriend buiten roken, ook als er vrienden van hem komen. Nooit zullen ze dan in huis roken.
quote:

@Fien

Hoelang duurt t eigenlijk voordat die drugs uit je bloed is? Dat duurt toch maar een paar uurtjes?

Een joint blijft een paar dagen in je bloed 'hangen' hoor, mijn vriend heeft een hele tijd voordat hij met zijn werk begon en dus ook een bloedcontrole kreeg, niet meer gerookt. Ik geloof dat dat 3 maanden was. Ik weet ook dat hij ooit eens een jaartje gestopt is, waarom hij terug begonnen is, dat zal wel aan zijn vrienden liggen denk ik...
Zolang t tot geen verdere problemen op z'n werk, met jou, vrienden en familie leidt zou ik er niet heel erg mee zitten. Praat gewoon met hem, dat werkt denk ik het beste. Wil jij dat hij stopt of maakt het jou niet uit maar zit je te dubben over de maatschappelijke aanvaarding? Dus of mensen in jullie omgeving een probleem hebben hiermee?
quote:

@fien

Dit is dus in het geval van TO. EEEH wat dom zeg, jij bent TO. Ok dan zou ik in jouw geval dus wel goed met je vriend praten over hoe hij dat ziet in de toekomst. Hoe denkt hij over kinderen krijgen enz. (mag hij dan ook binnen enzo roken?)

Geen probleem

Hij heeft me al gezegd te zullen stoppen als er kindjes zijn.

Hij rookt sowieso binnen, we gaan samen wonen in zijn huisje. Ik kan hem natuurlijk altijd vragen om in de keuken te gaan roken, daar zal hij ook niet echt relaxed zitten (anders rookt hij 'ontspannen' voor de tv), en zal hij het misschien ook minder vlug doen omdat het zo 'gezellig' niet is... tenzij er vrienden zijn natuurlijk, dan roken ze meestal in de keuken...
@fien

Als hij buiten of in de keuken moet roken zal hij het sowieso al veel minder snel doen. Maar maak je niet druk, als het geen problemen vormt waarom zou jij er dan een probleem van maken. Gewoon goed praten en afspraken maken.
quote:

Zolang t tot geen verdere problemen op z'n werk, met jou, vrienden en familie leidt zou ik er niet heel erg mee zitten. Praat gewoon met hem, dat werkt denk ik het beste. Wil jij dat hij stopt of maakt het jou niet uit maar zit je te dubben over de maatschappelijke aanvaarding? Dus of mensen in jullie omgeving een probleem hebben hiermee?

Ik heb er niet echt problemen mee. Het is inderdaad meer dubben over de maatschappelijke aanvaarding en of er eventueel problemen kunnen ontstaan later. Vooral dat laatste heb ik enorm veel schrik van. Heb al een paar stukgelopen relaties gehad en ik heb er echt geen zin meer in, hoop nu echt iemand gevonden te hebben voor het leven, iemand waarmee ik oud kan worden. Maar niet ten koste van... snap je. Als hij bij een vriend geweest is en toch wel veel gerookt heeft, als je het dan aan zijn ogen ziet, vind ik het wel beu. Omdat ik dan ook niet weet hoe hij zich voelt. Begrijpt hij nog alles wat ik zeg of zit hij gewoon in een roes, niet meer 'op deze planeet'? Maar in de 4 maanden dat we samen zijn heb ik hem 1x zo gezien. Hij zegt dat dat bijna nooit voorvalt, dat het zo 'hevig' is. En ik geloof hem. Hij is op andere (soms wel minder leuke) dingen wel eerlijk, waarom zou hij daar dan over liegen?
quote:Ik heb er niet echt problemen mee. Het is inderdaad meer dubben over de maatschappelijke aanvaarding en of er eventueel problemen kunnen ontstaan later. Vooral dat laatste heb ik enorm veel schrik van. Heb al een paar stukgelopen relaties gehad en ik heb er echt geen zin meer in, hoop nu echt iemand gevonden te hebben voor het leven, iemand waarmee ik oud kan worden. Maar niet ten koste van... snap je. Als hij bij een vriend geweest is en toch wel veel gerookt heeft, als je het dan aan zijn ogen ziet, vind ik het wel beu. Omdat ik dan ook niet weet hoe hij zich voelt. Begrijpt hij nog alles wat ik zeg of zit hij gewoon in een roes, niet meer 'op deze planeet'? Maar in de 4 maanden dat we samen zijn heb ik hem 1x zo gezien. Hij zegt dat dat bijna nooit voorvalt, dat het zo 'hevig' is. En ik geloof hem. Hij is op andere (soms wel minder leuke) dingen wel eerlijk, waarom zou hij daar dan over liegen?Als jullie goeie afspraken hebben hoeft je relatie hier niet op stuk te lopen tenzij het onoverkomelijk wordt dat jij wil dat hij stopt en hij wil niet stoppen. Over die roes, ik geloof niet dat hij je dan niet meer hoort en begrijpt. Hij begrijpt en hoort je harstikke goed hoor! HIj zal wel wat duffer zijn dan normaal en niet zo snel meer reageren maar je hoeft niet bang te zijn dat hij echt helemaal van de wereld is.Maar jullie zijn ook nog niet zo lang samen. Hoe langer je samen bent met iemand hoe beter je kan zien hoe diegene zich voelt ook als hij stoned is. Dus als je happy bent met hem, geniet ervan!
Ik ben enorm happy met hem, ben echt een lucky girl. Hij is niet gewoon om samen te wonen (heeft er bewust voor gekozen om van zijn leven te profiteren en zegt nu klaar te zijn voor een vaste relatie) en het was de eerste maanden serieus wennen voor hem om iedere dag iemand bij hem te hebben. Hij doet enorm veel moeite voor mij. Iedere avond staat mijn eten klaar als ik thuis kom, zelfs al heeft hij weinig tijd en moet hij 's avonds werken, of als ik zeg dat het niet hoeft, toch staat er altijd iets klaar. Hij heeft zijn huisje al zo ingericht dat er spulletjes van mij kunnen staan, zodat ik me thuis voel. Het is een ruwe bolster, maar met een gouden hart, echt waar. Het is de eerste keer dat ik een vriend heb bij wie ik echt het gevoel heb dat hij me enorm graag ziet. Hij zal me niet veel zeggen dat hij me graag ziet, houdt daar niet zo van. Zijn moto is: geen woorden maar daden. En dat is ook zo. Ik zie hem doodgraag. Zou er dan ook enorm veel verdriet van hebben mocht onze relatie daardoor kapot gaan. Ik weet dat hij enorm veel voor me over heeft, maar ken hem natuurlijk nog niet goed genoeg om te weten hoever hij daarin wilt gaan. Ik denk dat het goed komt, zal hem gewoon wat tijd moeten geven...
Heey Fien, klinkt als een goeie relatie. Zo te horen niks om je druk over te maken hoor!
quote:

Heey Fien, klinkt als een goeie relatie. Zo te horen niks om je druk over te maken hoor!

Ja hoor, en ze wordt steeds beter en beter :D

Heb jij dan nooit geen schrik eventueel voor later? Wat als je vriend het dan toch niet kan opbrengen om te stoppen mocht je zwanger zijn of een kindje hebben? Laat je het dan toe om af en toe nog eentje te roken (buiten dan wel natuurlijk) of moet hij er helemaal mee stoppen? Bij mijn vriend is het met ups en downs, hij heeft periodes dat hij er om de 4 dagen eentje rookt, andere periodes dat hij iedere dag eentje rookt. Volgens dat hij er zin en tijd voor heeft...
Nee ik heb totaal geen angst dat hij er niet mee kan stoppen. Omdat ik zie dat hij er nu ook totaal geen moeite mee heeft om het niet te doen. Als we bij die vriend zijn en hij gaat blowen op het balkon loopt mij vriend lang niet altijd mee, soms heeft hij ook echt geen zin. Bovendien hoef ik het hem niet te verbieden, hij vindt dat je samen verantwoordelijk bent voor je kindje. Dus als de moeder heel erg moet letten op wat ze eet en drinkt enz. mag de vader daar ook wel wat aan doen. Wat bij mijn vriend wel zo is, is dat hij sowieso wil gaan stoppen, met of zonder kindje.
Ga het er morgenavond toch eens serieus over hebben, wil weten hoe hij de toekomst ziet. Hij heeft zich al enorm aangepast naar mij toe, ik ben er ergens wel gerust in dat dat ook geen probleem zal zijn.
Dat je uit Belgie komt doet toch niet ter zake Fien? Ik heb vroeger wel voorlichting gehad over drugs op school en mijn nu 15 jarige dochter heeft het ook al gehad. Maar of je voorlichting hebt gehad of niet, iedereen weet toch hoe slecht drugs zijn? Toevallig ken ik ook nog iemand die zwaar verslaafd is geweest aan de cocaine. Diegene is ook begonnen met een joint en het ging van kwaad tot erger. (hij is inmiddels afgekickt, maar dat proces heeft een jaar of 5 geduurd....) Waarmee ik overigens niet wil beweren dat iedereen 'erger' gaat hoor! Ik denk als je je eigen verstand gebruikt en het 1 en ander leest over soft drugs, dat je daaruit wel de conclusie kunt trekken dat het gewoon niet goed is voor je lijf en je geest.

Iedereen zal daar zijn eigen mening over hebben en vooral degenen die 'verslaafd zijn' aan het roken van jointjes zullen natuurlijk beweren dat het niet zo is. Een roker (sigaretten/shag) zal ook nooit van zichzelf zeggen dat hij verslaafd is en het roken zelf wordt altijd gebagatelliseerd. (heb zelf 25 jaar gerookt, ik weet er alles van)

Als je vriend 30 is dan zal jouw leeftijd daar in de buurt zijn, volwassen genoeg zou ik zeggen en toe aan een eigen leven opbouwen, eventueel met kindjes. Nogmaals: ik zou geen jointjes rokende vriend willen als vader van mijn kinderen.......

Als ik dit plaats dan heb ik nog niks gelezen van jouw gesprek met je vriend, alleen jouw reactie op mijn vorige schrijfsel.

Succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven