Moppertopic Kerst

23-12-2025 23:24 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie je ook op tegen de feestdagen? Je bent verdrietig, depressief of hebt het gewoon moeilijk. Of gewoon opzien tegen de kersthysterie in de supermarkt, maar er ook verbaasd om zijn. Of op ziet tegen alle verplichtingen? Hoe je de Kerst financieel en/ of emotioneel doorstaat. Als je je deze Kerst kwetsbaarder voelt dan anders.

Laten we er een topic van maken waarbij we mogen mopperen over de gewone, irritante, Kerstdingen, maar we elkaar ook door de Kerst heen slepen.

Mopper, klaag, schrijf wat je opvalt, schrijf van je af etc.
TO trapt af.

Ik kijk best wel op tegen de Kerstdagen. Heb een ernstige depressie en moeilijke maanden gehad. Ook pas begin januari weer afspraak met psychiater.

Een aantal afspraken staan, maar er erg tegenop zien. Snel overprikkeld zijn, de gedwongen gezelligheid. “Niemand mag met Kerst alleen zijn” :hamer:

Ben wel blij met de kerstboom. Een mooi, groot, lichtpunt in mijn kamer. Meestal laat ik het ook lang staan, de 1e week van januari nog. Ook de lichtjes die mensen in hun tuin hebben, vind ik leuk en sfeervol.
Je kan altijd nog zeggen dat je je niet zo lekker voelt en niet gaan.

Vrij luchtig gemopper van mijn kant: ik ga aan de gourmet en ook nog fondue. Beide niet echt fan van, volgend jaar maar weer een uitgebreid diner.
Ik vrees weer dat mijn moeder in de zeur-modus zit :P maar goed, we gaan het meemaken. Morgenavond en overmorgen ben ik met de kids bij haar :P
Voor iedereen een groene tuin
Als jij dat wilt mag je lekker alleen zijn, toch! Ik kies ervoor dit jaar. Ben ziek, heel moe, ook snel last van overprikkeling. Heb de familie opgebeld en uitgelegd dat ik daarom geen plannen maak dit jaar en waarschijnlijk helemaal niks doe. Iedereen begripvol gelukkig. Vriend en kind hebben beide dagen wel leuke plannen elders. En ik kijk er eigenlijk wel naar uit om in stilte alleen thuis te zijn. Al zal ik me op de dag zelf vast ook even zielig en eenzaam voelen, want als ik fit ben vind ik kerst wel heel leuk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven