Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
quote:lughnasadh schreef op 21 juli 2012 @ 15:35:

Charrel heeft ze volgens mij toch net niet helemaal op een rijtje hoor.

Hahaha, dat was precies mijn gedachte toen hij zei dat Charlene nu heus al wel snapt dat één plus één twee is, en twee plus één drie

Tuurlijk jongen.
Ik bedoel inderdaad werken zodat ze woonruimte kunnen huren. Als ik me niet vergis, is zij in 2009 zwanger geraakt, en hebben ze dus al zo'n 3 jaar de tijd gehad om te werken en te sparen voor een eigen woonruimte.

Volgens mij was de opa 'not amused' dat zoonlief en schoondochter besloten hadden om nog een kleintje te krijgen..zonder erbij stil te staan wat dat voor de woonsituatie betekent.

Maar goed, we zien lang niet alles, en misschien vinden de ouders het hartstikke gezellig (?!)
Valt mij op dat de vader van isabel regelmatig het accentje van de moeder overneemt. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Die kreunerige zeurstem van die moeder van silvijn kan ik echt niet meer horen. Bovendien kan ik dat slappe corrigeren niet aanzien. Zat mezelf op te vreten dat die vent tientallen keren kweelt: nee silvijn, níííet gooien hoor, want ..... Zonder het af te pakken oid.

Vind die 'rijken' en de 'jongeren' het leukst. Vind hen ook het meest consequent in opvoeding.
ps: wat een lief koppie trekt die jonge meid : 'het zijn borsten'. Haha!
Met Jamie en Silvijn is het natuurlijk wel expres zo gemonteerd... Ik ben er zeker van dat ze dat bij die andere kinderen ook zo hadden kunnen doen en dat het dan bij hen ook had geleken alsof ze altijd alleen maar 'nee' te horen krijgen. Al is het ene kind misschien wel sowieso wat braver dan het andere, Silvijn leek wel echt een voorliefde te hebben voor het gooien van speelgoed... Maar dat Jamie zijn autootje niet eens op tafel mag zetten, verbaasde me dan weer wel...

Ik weet niet waar Charrel en Diana (op het geboortekaartje stond wel gewoon Diana in plaats van Dijana...?) wonen, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat drie jaar een te korte periode is om een huurhuisje te vinden, in veel steden zijn de wachttijden echt nog wel langer (aangenomen dat ze zich pas hebben ingeschreven toen Diana zwanger bleek). Maar wel een beetje dom om bewust weer zwanger te worden en pas maanden later gaan nadenken over of dat wel past... Nou ja, dat kind is inmiddels geboren dus ze zullen er wel wat op gevonden hebben.
Arme Jamy mag niet eens een doos duplo omgooien (nee, nee, nee, nee, nee...) En dan wil hij de bak weg "leggen" en gooit hem iets te hard richting zijn vader... Nee, even gewoon neer zetten. Kind wordt helemaal gefrustreerd van ouders die op zijn lip zitten. Hij heeft al helemaal geen zin meer om met duplo te spelen.

De moeder van Do is heel bang voor de relatie met haar dochter. Daarom wijst ze haar moeder ook zo af. Omdat haar moeder zelf een heel slecht contact heeft met haar moeder. Ze gaat best geforceerd om met haar eigen dochter. Is nu al bang voor de afwijzing. Jammer. Nog even hard aan jezelf werken mam.
Ja, arme Jamie, ik vraag me zo onderhand af wat die jongen wel mag van zijn ouders. Hij mag nog geen blaadje van een plant aanraken, zijn vrachtauto niet op tafel zetten, geen drinken op het gras morsen. Als je niet wil dat alle Duplo over de grond gaat, kun je het ook in een kleinere doos aanbieden. Ze verwachten wel heel wat van hem als het blokje voor blokje eruit moet halen.

Van de ouders van Silvijn vind ik dat ze het dreumesgedrag van hun zoon en hun reactie daarop heel eerlijk gefilmd hebben. Van Do, Isabelle en Charlene hebben we daar nauwelijks iets van gezien. De ouders van Do hebben er natuurlijk wel op gereflecteerd. ;-p
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Het valt me op dat jongentjes, fysiek, echt drukker zijn dan meisjes. Of het moet bewust zo gemonteerd zijn, maar dat zou me echt tegenvallen van de ncrv. Ik ben er blij mee dat het juist geen sbs 6 pulp is.

Die tientallen gele memo velletjes op de slaapkamerkastdeuren van dat jonge stel, haha. Ik kan me voorstellen dat die jonge vader al die geheugensteuntjes wel nodig heeft, met zijn intelligentieniveau. Wat een achterlijk dom gesprek zeg, over klassen overslaan. Ik zat me plaatsvervangend te schamen. Het was wel allemaal erg krap daarboven. Wat heeft dat dochtertje trouwens prachtig ogen zeg, de ogen van moeders. Ze gaat leuk om met haar kind. Ik snap niet wat ze in hem ziet.

Heel mooi om te zien dat het even duurde voordat Isabel haar pasgeboren zusje echt zag. Moeder zag het ook zo mooi. Prachtig filmmateriaal. Namen passen leuk bij elkaar: Isabel en Juliette. En ook vond ik het erg leuk om te zien dat er nog steeds vrouwen zijn die voor een thuisbevalling kiezen. Niks primitief, juist geweldig dat wij in Nederland nog altijd deze keuze kunnen maken, mits alles goed gaat natuurlijk.

Inderdaad heel vreemd om je jonge kind mee te nemen naar de notaris. Ik denk dat ze dat expres hadden gedaan omdat die hypotheek een belangrijke stap in hun leven is (wat ook zo is natuurlijk). Zonder hun zoon was het onzin geweest om daar te filmen en uit te zenden. Maar als ouder zijnde had ik toch wel al die steentjes opgeraapt. Vond het niet netjes dat ze zo wegliepen. Maar ja, van moeder mag alles. Dat straalt ze ook helemaal uit, ze vindt het allemaal wel best. Onsmakelijke toestand om op de stoep een flesje melk klaar te maken. Sowieso een slecht plan om met zulke jonge kinderen de hele dag in een pretpark, of wat het ook was, rond te zeulen. Worden ze alleen maar lastig van. En ze hebben er ook niks aan. Ga lekker een uurtje naar het park/speeltuin om de hoek.

De moeder van Do vertelde, heel dapper van haar om dit voor de camera te doen, over het feit dat geen/minimaal contact heeft met haar moeder. Ik kan me herinneren dat oma in het vorige seizoen op moest passen toen ze een weekendje weggingen. Gedoe met de plek van afgekolfde flesjes melk in de koelkast van opa en oma. Wat is er intussen mis gegaan? Do ziet er trouwens altijd erg leuk uit, snoezige kleertjes. Pa en ma kunnen het ook betalen, maar dan nog, ze hebben een leuke smaak.

De ellenlange "gesprekjes" dat Silvijn niet mag gooien met speelgoed. Heeft totaal geen zin op die leeftijd, daar zijn ze nog niet aan toe. En dat die vader zei dat gooien met speelgoed niet mag want dat kan "au" doen viel me tegen van een wetenschapper. Praat normaal. Ik vind Silvijn wel een lekker boefie, hoop dat het goed komt met zijn oogje.

En dan nog Jamie...wat zouden die ouders, met name moeder, er toch zelf van vinden als ze zich zo terug zien op tv...

Het lijkt wel of Jamie een last voor ze is i.p.v. een verrijking.
Ik denk steeds dat de moeder van Mirac een soort van depressief is. Na de geboorte van hun jongste heeft ze het heel moeilijk gehad. Borstontsteking terwijl die man eigenlijk niet zonder haar kon functioneren. Ze is misschien wel weer veel te snel op gestaan, noodgedwongen. En dan de drukte van 2 kinderen die denk ik erg weinig structuur hebben gekregen en daardoor extra veel energie zuigen.

Ze kijkt niet heel blij die moeder. Sneu.
Ik vond het wel raar dat Mirac niet gecorrigeerd werd door zijn ouders toen ze bij de hypotheekman/notaris waren. Ik snap dat zo'n kind niet de hele tijd braaf op een stoel zit maar dit ging wel erg ver. Het halve kantoor lag onder de steentjes. Ik had toch op een eerder moment al gezegd dat hij daar van af moet blijven. Die vader vind ik al helemaal een rare vent en die moeder is ook maar een muts hoor met haar 'ik ben heel makkelijk'. Voedt gewoon je kind op (en probeer te voorkomen dat het over 15 jaar zo'n verwend jochie is wat continu loopt te treiteren).
denk trouwens ook dat het een cultuurverschil is. Je ziet in sommige landen dat kinderen gewoon heel veel ruimte krijgen.

Kan zijn dat in Turkijke de notaris het ook heel normaal zou vinden. (ik noem ook maar iets hoor)

Lijkt mij knap vervelend trouwens.
Wat heeft Silvijn dan met zijn ogen? Daar is hier al vaker naar gerefereerd.
En up,

kijkt er nog iemand met dit mooie weer?
Jeetje ouders van jamie ook voor een 2e? Terwijl ze voor mijn gevoel een eerste al niet leuk vinden.
hmm maar als Mirac pas nederlands op school gaat leren... Het is wel handig om dan ook de dingen op school te kunnen snappen toch. Misschien wel handig om inderdaad vast meer een mix te doen dus en turks en nederlands met hem praten.
Ja ik.
Jaja ik kijk dus ook maar misschien dat lisenka en pel ook wel gewoon erg zo zijn neergezet... In de wereld van tv weten ze ook goed hoe ze een bepaald beeld moeten creëren.
Ik kijk mee. Vandaag voor het eerst!
Ziet er luxe uit! Waar ze uit eten zijn (ouders van Isabelle met Isabelle en Juliette).
Mss kan mirac beter al naar bijv peuterspeelzaal of naar een gastouder voor de nederlandse input
Vind het ook een behoorlijk chique tent voor met een peuter
Mirac begint dan dus met een taalachterstand van bijna 4 jaar. Nederlands leert ie maar op school....

Ze kunnen toch op z'n minst proberen om hem Nederlands te leren.
Ja german, daar zat ik ook aan te denken. Sowieso niet verkeerd om met allemaal andere kinderen te spelen, delen etc. En dan krijgt hij meteen het Nederlands mee.
Ik denk dat ik voor die gelegenheid oppas had geregeld.

Ben best wel een voorstander van kinderen meeenemen, moeten ze ook leren, maar begin dan iets laagdrempeliger.
Wij wonen in dld, en spreken thuis ook alleen Nederlands, maar ik ben toch blij dat mijn kind bij de go alvast duits leert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven