Haken help

22-07-2012 20:57 22 berichten
Haai allemaal,

Ben gisteren begonnen met haken.

Erg leuk en het lukt ook aardig maar...

De steken worden steeds strakker, het werk trekt helemaal krom en ik snap niet wat ik fout doe.

Ik heb nu naalddikte 2 en dat zpagetti spul
Naalddikte 2 met zpagetti??? Dat kan niet kloppen, daar heb je toch nr 10 voor nodig?

Het kan zijn dat je het te strak aantrekt trouwens en dat het daardoor scheef trekt. Het mag best wat losjes, zeker met zpagetti.
Alle reacties Link kopieren
Advies 1: de steken niet te strak aantrekken, maar mooie losse teken haken, dan krijg je een mooi lapje.

Advies 2: voor zpagetti heb je geen gewone haaknaald nodig, maar zo'n hele dikke. 2 is echt heel dun. Ik zou er nu dus mee stoppen en pas verder gaan als je een goede naald/ ander garen hebt.
Sorry naalddikte 12 bedoel ik
ok, dat klinkt al een stuk logischer .

dan blijft over: losjes haken !

ik ben laatst ook begonnen met haken (spoedcursus gehad van mijn schoonmoeder) Wat ben jij aan het maken?
Ben net begonnen en ben maar aan een aasje begonnen, haha eerst maar eens kijken of ik dat fatsoenlijk voor elkaar krijg en jij?

Mss binnenkort een workshopje volgen ofzo
Youtube, zat voorbeeldfilmpjes. Je moet de slag te pakken krijgen en in het begin kost dat even tijd. Overigens is het haken met dat zware spul niet het makkelijkst om te starten. Lijkt grote stappen snel klaar, maar is lastiger.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er loopt hier trouwens een haaktopic, iemand zel wel even een linkje opgooien.
bedoel je tasje TO?

Ha, Fame, zo heb ik opnieuw leren breien, met you-tube! superhandig die tutorials. Ook voor afhechten, opzetten, nieuwe bol beginnen en dat soort fratsen waar meestal de paniek toesloeg en het knutselwerk voor altijd in een doos verdween.

Ik haak momenteel een hoesje voor om een vaas. Dat is hip, volgens de VT wonen, vandaar...
Ik aardbeien. Ga een groentekraam beginnen.
Haha ik bedoel tasje idd, stomme woordverbeteraar op die iPad, nou net voor de 5de keer mijn hele haakwerk weer uit elkaar gehaald en. Nu maar eens losjes beginnen, ik kreeg de draad gewoon bijna niet over de naald.

Leuk een groentekraam OJa en die hoesjes voor vazen, ook leuk heb ze wel eens gezien maar dat lijkt me nog te moeilijk.
moeilijk? mwa, ligt aan de vaas. Die van mij is een rechte cilinder. Dus een rechttoe-rechtaan rechthoekig lapje is voldoende. Alleen even aan elkaar zetten straks.

Ik heb ook gespiekt op de I-pad want ik liep vast in driedubbele stokjes. Klaasman vindt het maar niks, ik "ver-trut" zijn I-pad, zegt-ie, met het Viva forum, haaksites en zalando
quote:tante.Klaas schreef op 22 juli 2012 @ 21:44:

moeilijk? mwa, ligt aan de vaas. Die van mij is een rechte cilinder. Dus een rechttoe-rechtaan rechthoekig lapje is voldoende. Alleen even aan elkaar zetten straks.

Ik heb ook gespiekt op de I-pad want ik liep vast in driedubbele stokjes. Klaasman vindt het maar niks, ik "ver-trut" zijn I-pad, zegt-ie, met het Viva forum, haaksites en zalando Oh, doe je die niet rondhaken op de amigurumi-manier? Scheelt in elkaar zetten.
ik ben een absolute beginner dus ik ga voor de quick and easy approach. Amigurumi is echt voor gevorderden toch? Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dat dan werkt? Ik ben wel ergens een plaatje tegengekomen van een eerste rijtje steken die je gewoon in een lus moet draaien en dan haak je vanzelf rond. Maar toen ze begonnen over steken meerderen raakte ik (letterlijk) de draad kwijt.

Is er trouwens ook niet een amigurumi topic hier ergens?
Weet niet, maar amigurumi is niet anders dan gewoon haken (ook het meerderen en minderen) alleen haak je rond waardoor je toeren mooi doorlopen. Maar youtube will be uour best friend.
quote:tante.Klaas schreef op 22 juli 2012 @ 21:44:

Ik heb ook gespiekt op de I-pad want ik liep vast in driedubbele stokjes. Klaasman vindt het maar niks, ik "ver-trut" zijn I-pad, zegt-ie, met het Viva forum, haaksites en zalando
OJa ik snap wat je bedoelt haha.

Meerderen minderen etc, euh ik kan alleen lossen en halve vasten
meerderen en minderen is mij tot nu toe alleen nog maar per ongeluk gebeurd mamajs.

blijven oefenen - doe ik ook
Haha ja bij mij ook per ongeluk, t lukt nu wel, nu ik het wat losser doe, maar ti's nog steeds niet helemaal recht door het per ongeluk minderen zeg maar, maar idd gewoon door blijven oefenen.
Dat het krom trekt kan ook komen als je per ongeluk steken mindert. Als je in de eerste toer bv met 40 stokjes of vasten begint en een paar toeren verder er nog maar 35 hebt. Dat gebeurt als je in een toer ergens een steek overslaat. Af en toe even tellen of je nog hetzelfde aantal steken per toer hebt. Veel plezier!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
En als je per ongeluk hebt geminderd, kun je dan ook weer meerderen zodat je weer op hetzelfde aantal steken zit?
Wie is wat aan het haken? Deel 2! in dit topic kan je alle haakvragen etc. wel stellen. Hier komen bijna alle haaksters van het forum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven