Spijt van eerste date

22-07-2012 21:55 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via internet een leuke jongen leren kennen. Bleek dat we dezelfde vriendenkring hebben en vlakbij elkaar wonen. We hadden elkaars fotos gezien, en deze meneer was ECHT geintresseerd in me. Hij vond me heel mooi en zei dat hij er een goed gevoel bij had. Hij zei dan ook dingen voor later, bv samen naar die ene film gaan dat over een maandje in de bios is, of samen naar concert in november. Hij sprak me op een manier aan waardoor ik er 100% vanuit ging dat hij me wel zag zitten (ook na de eerste date) en dat het aan mij lag of het iets zou worden tussen ons of niet.

Na veel leuk contact (bellen/smsen) besloten om af te spreken. Toen we samen waren, voelde het voor mij anders, ik deed iets afstandelijk, en zei dat hij anders was dan zijn foto's. Ik vond hem niet zo leuk, had hem leuker verwacht. Hij wilde samen ergens eten, maar ik zei dat ik dat niet wilde, dan maar iets drinken zei hij paar keer en dat deden we. We waren nogal stilletjes, die leuke gesprekken die we al die tijd hadden waren er niet. Na een korte tijd stelde ik voor om te gaan. Die avond heb ik niets van me laten horen. Hierop stuurde hij een sms, hij vroeg wat ik van de date vond en hoe ik over hem dacht. Ik zei: dat ik het wel leuk vond maar voor de rest het niet weet. (wilde hem niet teleurstellen en wist het ook echt niet). Ik vroeg wat hij ervan vond, hij zei dat hij het ook leuk had maar dat hij verder geen gevoelens voor me heeft, dat hij wel iets had moeten voelen, dat een vervolg afspraak niet nodig is. Hij kwam boos over en dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ben ik nu afgewezen? of kreeg ik zo'n reactie van hem door mijn gedrag? (Het zou me natuurlijk niets moeten schelen, maar ik heb spijt Spijt dat ik me zo gedroeg en hem kwijt ben, we spreken elkaar nu niet).
Hij voelt zich op zijn pik getrapt door jou reactie en doet dan ook opeens alsof hij verder niks meer wil..

Typisch een man die niet tegen zijn verlies kan
Niet mee zitten, voorheen kende je hem ook niet en toen leefde je ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik begrijp wel dat als de date zo moeizaam verliep hij weing zin heeft opnieuw af te spreken. Een date moet leuk zijn, toch?
blijkbaar vielen jullie allebei in het echt nogal tegen
Ik snap het probleem niet zo. Hij viel tegen, je vond hem toch niet zo leuk. Waarom zou je het contact dan aan willen houden? Jij vond het niet zo leuk, hij ook niet, kan gebeuren, klaar. Of had jij liever hém afgewezen dan andersom en is dat nu het probleem?
Je was niet echt aardig tegen hem geloof ik.. doordat ie er anders uitzag dan je had verwacht. Beetje kortzichtig klinkt het wel.

Dus ik had ook gepast voor een tweede date.
Het klikt of het klikt niet. Jullie klikken, niet, hebben niet geklikt, en zullen in de toekomst ook niet klikken.

Kortom niet mee zitten, op naar de volgende.
Ja en?
tis je trots die gekrenkt is, dat gaat wel weer over.
yup hij heeft er geen zin meer in en dat komt door jouw gedrag; je was afstandelijk, wilde niet gaan eten en ging snel weg en liet niks meer horen. Ja hij is op zn pik getrapt. Ik weet niet of hij ook alleen in vriendschap is geinteresseerd, daar kun je alleen achterkomen als je hem opbelt
Zoals ik uit jouw omschrijving kan opmaken heb jij je heel erg afstandelijk gedragen en hem totaal van je afgestoten. Nogal logisch dus dat hij nu zo reageert. Ik snap niet zo goed waarom je nu spijt hebt? Waarom deed je dan zo lullig? En als je hem echt toch wel heel erg leuk vindt maar je zo hebt gedragen in een vlaag van verstandsverbijstering; dan zul je nu echt enorm je best moeten doen bij hem om het goed te gaan maken. Houd wel rekening met een afwijzing van zijn kant.
Spijt is wat een koe schijt.

Je kunt er toch niets meer aan veranderen, die eerste date is geweest. Even zuchten en weer doorgaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pearle schreef op 22 juli 2012 @ 21:57:

Hij voelt zich op zijn pik getrapt door jou reactie en doet dan ook opeens alsof hij verder niks meer wil..

Typisch een man die niet tegen zijn verlies kan

Dit is natuurlijk de zaken omdraaien.

TO stelt zich teleurgesteld en afstandelijk op, zegt bijna niets, draait om de hete brij heen, trekt lange tanden bij het voorstel van een nieuwe afspraak, dan vraagt hij uiteindelijk op de man af wat ze nou vindt, zegt ze het nog steeds niet te weten, toch niet zo gek dat die jongen op een bepaald moment denkt van Laat dan maar, Truus? Ik bedoel, voor hem was het óok zijn eerste date hoor. Mannen schijnen ook gevoel te hebben.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Jammer, op naar de volgende en dan niet afstandelijk doen maar eerlijk zijn!
Ik heb spijt dat ik me zo gedroeg het voelt alsof ik de date heb verpest, want er was eerst zeker een klik, en ja achteraf nu we geen contact hebben denk ik aan hem.

Hij vroeg toen of ik nog als 'vrienden' wilde doorgaan, ik zei van wel. Maar we hebben sinds die afspraak elkaar niet gesproken.

Als ik had geweten dat hij eigenlijk wel wilde maar dus door mijn gedrag zo reageerde, dan zou ik het misschien goed kunnen maken, maar door de gedachte dat dat niet zo is durf ik hem niet aan te spreken..
Je vond hem toch niet zo leuk als je dacht? Ik zie geen reden om dan spijt te hebben.

Ik zou, als ik een man was, me behoorlijk in de zeik genomen voelen als iemand mij zo afwijst en vervolgens terug krabbelt. Ik hou niet van aantrekken-afstoten en denk dat dit voor deze jongen ook geldt.
Hij viel tegen tijdens de date en nu denk je aan hem? Weet je zeker dat je niet je eigen ego wil strelen en gepikeerd bent dat hij je heeft "afgewezen"?
Ik denk dat je al druk bezig was te vallen voor het "beeld" wat je van hem had, voordat je de beste jongen een kans gaf zichzelf überhaupt te presenteren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Je vindt hem zelf ook niet leuk. Waar maak je je druk om?
Vrouwen zijn altijd doodsbang om afgewezen te worden. Daarom stellen ze zich zo op en daarom laten ze het initiatief altijd aan de man.

Waar of niet? :-)
quote:spitsmuisje schreef op 22 juli 2012 @ 22:44:

Hij viel tegen tijdens de date en nu denk je aan hem? Weet je zeker dat je niet je eigen ego wil strelen en gepikeerd bent dat hij je heeft "afgewezen"?Dat wilde ik ook al zeggen. Je vond hem toch niet leuk? En nu hij jou niet leuk vind heb jij spijt dat jij niet leuker deed?
Afgewezen worden is nooit leuk, ook al vind je hem zelf niks aan. Degene die het eerst zegt "ik wil niet verder met jou" heeft gewonnen. Helaas kon TO niet de eerste zijn dus heeft ze een blauwtje gelopen.
it's a big club and you ain't in it
goeie afloop dit toch?

jij vond hem niet leuk, hij misschien daardoor jou niet, hij is er klaar mee. wel zo prettig, gaat ie vast niet stalken.
wij slapen nooit.
Gewonnen, gewonnen...

Dit is geen wedstrijd. Aan een afwijzing moet je altijd schijt hebben. Helemaal als je hem ook niet leuk vindt.

Niks aan de hand dus.
Tijdens de date voelde het voor mij anders:

toch raar dat je hem spreekt en het heel goed klikt en die persoon ineens voor je zit.

Ik deed afstandelijk: ik had hem anders verwacht, je hebt er een bepaalde beeld bij en dat kwam niet echt overeen met de werkelijkheid.

Ik wist het niet, ik twijfelde, en zei dit op een vriendelijke manier- hij wist het blijkbaar wel gelijk na de date, kwam boos over en zei

pats dat hij niet wilde.

Ben ik nu afgewezen? Dan is het klaar, kan en wil ik niets aan veranderen.

Was het idd een reactie op mijn actie? Dan kan ik het misschien nog goed maken.

Dat ik het goed wil maken heeft niets met m'n ego te maken,

tuurlijk is een afwijzing niet leuk, maar het heeft er mee te maken dat ik achteraf merk dat ik hem wel leuk vind. Ik heb te snel en fout gehandeld.

Is hier nog iets aan te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven