Indonesië
woensdag 25 juli 2012 om 20:07
In oktober gaan ik & mijn vriend 2 weken naar Indonesië.
Nu zijn we aan het twijfelen over waar we naartoe willen.
En daarom vraag ik jullie mening.
Moeten we Java verkennen? En niet naar Bali gaan?
Of moeten we Java verkennen maar ook naar Bali?
Ikzelf wil graag naar Bali. Maar we hebben gehoord dat Java ook de moeite is.
Wat vinden jullie?
Nu zijn we aan het twijfelen over waar we naartoe willen.
En daarom vraag ik jullie mening.
Moeten we Java verkennen? En niet naar Bali gaan?
Of moeten we Java verkennen maar ook naar Bali?
Ikzelf wil graag naar Bali. Maar we hebben gehoord dat Java ook de moeite is.
Wat vinden jullie?
woensdag 25 juli 2012 om 20:23
woensdag 25 juli 2012 om 22:34
Wij hebben 1 week Bali en 1 week Java gedaan (en 1 week Lombok). Dat was prima om te doen! We moesten natuurlijk wel keuzes maken omdat je nou eenmaal niet alles kan zien maar we hebben alsnog zoveel gezien en gedaan en ik had het niet willen missen!!
Het leuke is dat je 2 eilanden meemaakt die zo divers zijn en verschillen! Dat maakt het superleuk. Bali is erg toeristisch, Java niet.
Bedenk bij jezelf hoeveel en wat je wil zien. Wij hadden in Bali 3 (mid)dagen dat we met een chauffeur op pad gingen en alle mooie 'belangrijke' tempels gezien hadden. Maar wij vinden het ook leuk om veel te zien in korte tijd.
Tip: Retourtje vliegen van Bali naar Yogyakarta.
Wat wij hebben gedaan en tips:
Na aankomst op Bali bleven we 4 dagen in Ubud. Vanuit Ubud kan je veel zien en doen in de omgeving en verder. Daarna 3 dagen bijv. Lovina, Sanur of wat je leuk lijkt.
Dan vliegen naar Yogyakarta.
4 dagen Yogya (vonden wij meer dan zat, 3 was ook oke geweest) en van daaruit dingen bezichtigen en bijv 2-3 dagen in de omgeving. Bromo hadden we overgeslagen ivm tijdsgebrek (kost je zo 3 dagen).
Je kan terugvliegen via Jakarta of anders weer terug naar Bali. Dat zou ik dan wel 1 dag voor vertrek al doen.
Het leuke is dat je 2 eilanden meemaakt die zo divers zijn en verschillen! Dat maakt het superleuk. Bali is erg toeristisch, Java niet.
Bedenk bij jezelf hoeveel en wat je wil zien. Wij hadden in Bali 3 (mid)dagen dat we met een chauffeur op pad gingen en alle mooie 'belangrijke' tempels gezien hadden. Maar wij vinden het ook leuk om veel te zien in korte tijd.
Tip: Retourtje vliegen van Bali naar Yogyakarta.
Wat wij hebben gedaan en tips:
Na aankomst op Bali bleven we 4 dagen in Ubud. Vanuit Ubud kan je veel zien en doen in de omgeving en verder. Daarna 3 dagen bijv. Lovina, Sanur of wat je leuk lijkt.
Dan vliegen naar Yogyakarta.
4 dagen Yogya (vonden wij meer dan zat, 3 was ook oke geweest) en van daaruit dingen bezichtigen en bijv 2-3 dagen in de omgeving. Bromo hadden we overgeslagen ivm tijdsgebrek (kost je zo 3 dagen).
Je kan terugvliegen via Jakarta of anders weer terug naar Bali. Dat zou ik dan wel 1 dag voor vertrek al doen.
woensdag 25 juli 2012 om 22:38
Mij leek 2 weken ook kort en daarom gingen wij 3.5. Maarrrr na 2 weken had ik echt het gevoel al 2 maanden te zijn weggeweest en bedacht ik me dat (stel, geen tijd/geld) 2 weken niet onhaalbaar is. Tuurlijk, hoe langer hoe beter, maar soms lukt dat niet 
Java zou ik echt niet overslaan maar Bali ook niet dus ik zou het echt allebei doen!
Java zou ik echt niet overslaan maar Bali ook niet dus ik zou het echt allebei doen!
donderdag 26 juli 2012 om 09:08
donderdag 26 juli 2012 om 10:37
Zou Java zekerrrr niet overslaan!!!
Jakarta is inderdaad vies maar daar hebben wij het ook heel erg leuk gehad!!
Zou het ook zonde vinden als je alleen oost Java zou bezoeken, maar ligt natuurlijk aan de tijd die je hebt.
Als je alleen oost java zou bezoeken dan mag de Ijen vulkaan zekerrrrr niet ontbreken!!!
Jakarta is inderdaad vies maar daar hebben wij het ook heel erg leuk gehad!!
Zou het ook zonde vinden als je alleen oost Java zou bezoeken, maar ligt natuurlijk aan de tijd die je hebt.
Als je alleen oost java zou bezoeken dan mag de Ijen vulkaan zekerrrrr niet ontbreken!!!
maandag 30 juli 2012 om 13:37
maandag 30 juli 2012 om 16:57
Er zijn op bali indd geen stranden zoals op mexico bijv. Dat is echt bounty. Vond de stranden in sanur redelijk. Idd gili eilanden zijn dan weer wel heel mooi!!!
Wat er te doen is in bali?!?! Pfff zoveel!! Wij hebben daar niet meer zo ontzettend veel gedaan aangezien we moe waren van de reis.
Maar tis maar net waar je van houdt...
Wat er te doen is in bali?!?! Pfff zoveel!! Wij hebben daar niet meer zo ontzettend veel gedaan aangezien we moe waren van de reis.
Maar tis maar net waar je van houdt...
maandag 30 juli 2012 om 20:54
Ik ben er maar een dag geweest omdat wij op lombok zaten. Vond dat ook voldoende. Maar bijv hoelahoepie vond lombok niet echt geweldig toch?!
Dus smaken verschillen!!
Voor een dagexcursie hebben wij voor twee personen 40 euro betaald voor een hele dag snorkelen.
Je kan er vanuit bali naar toe maar ook vanuit lombok.
Ligt eraan met welke boot je gaat hoeveel het kost, lokale ferry naar lombok kost bijna niks maar moetje niet doen! Fastboat is duur maar beter!
Dus smaken verschillen!!
Voor een dagexcursie hebben wij voor twee personen 40 euro betaald voor een hele dag snorkelen.
Je kan er vanuit bali naar toe maar ook vanuit lombok.
Ligt eraan met welke boot je gaat hoeveel het kost, lokale ferry naar lombok kost bijna niks maar moetje niet doen! Fastboat is duur maar beter!