Waarom een Ipad?

15-07-2012 22:08 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan 250 euro korting krijgen op een Ipad bij een abonnement dat ik heb afgesloten. Nu ben ik echt een leek op het gebied van Ipad en tablets etc. en vond dat ding dan nog steeds belachelijk duur eigenlijk, in vergelijking met bv een samsung galaxy tab (die er ook weer is in verschillende prijsklassen) en een blackberry playbook.

Wat maakt die Ipad nou zoveel duurder? En is ie ook echt beter/het geld waard? Ik zou 'm gewoon willen gebruiken voor 'erbij', dus beetje spelletjes, dingen opzoeken als ik voor de tv op de bank hang etc.

En wat is nou het verschil met android tablets, die al helemaal veel goedkoper zijn?
Een tablet is overigens ook handig om je internetverbinding te checken. Vroeger moest je, als je verbinding wegviel, eerst een oude laptop uit de kast halen, meezeulen, neerzetten, bekabelen, 40 minuten opstarten en dan pas wist je of het je provider was of iets anders.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb sindskort een ipad en heb veel slechte ervaring met android de games werken minder goed. Ik ben dol op mijn ipad, mijne was gratis anders had ik heb dus ook niet gekocht :D want 600 euro voor een apparaat? Nee dankje, maar android wordt ook steeds beter... Enigste nadeel, je moet alles via de store doen. Maaar... Ik heb een technische vriend, die heb jailbreakt en nu is alles gratis :D
You must be the change you want to see in the world.
Bij vodafone heb ik um gratis gekregen...
You must be the change you want to see in the world.
quote:meliiii-- schreef op 17 juli 2012 @ 10:08:

Bij vodafone heb ik um gratis gekregen...Hoe kánn dat nou?? Wedden dat je hem dik zelf betaalt? Net zoiets als de "gratis" iPad actie van Oxxio.
De "goedkoopste" iPad is die van 16 GB en die kost 71 euro, maar daar zit uiteraard een behoorlijk abonnement aan vast. Het is volgens mij een vorm van koop op afbetaling. Het lijkt op leasen, maar dan zou de iPad gedurende de lease juridisch van de winkel blijven, terwijl bij koop op afbetaling het verkochte voorwerp (iPad dus) de koper juridisch de eigenaar wordt.

Ik zie weleens "gratis" toestellen met een flink abonnement. Ik geloof dat de Blackberry ofwel 49 euro per maand kost ofwel 500-nog iets eenmalig.
World of Warcraft: Legion
Niet voor apps willen betalen...hoe kniertig ben je dan? Daar heeft een heel team van ontwikkelaars aan gewerkt, dat mag toch wat kosten. Een biertje is duurder...De laatste app die ik kocht was er een van Dikkie Dik. Mijn kind is er helemaal idolaat van. Ik zet 'm in als ik even mijn handen vrij wil om te koken. Dat is echt wel 2,99 euro waard De meeste apps kosten trouwens 79 cent. Ik gebruik mijn ipad verder voor messaging (met mensen die een iphone hebben of ook een ipad), het lezen van de nrc.next (heb ik een abonnement van), het lezen van boeken, strips en pdf's, snel mail checken, forummen, facebooken etc, Oja, en voor het koken. Je zoekt een recept op online en legt de ipad op je aanrecht. Ideaal.
quote:aventura_ schreef op 17 juli 2012 @ 20:22:

Niet voor apps willen betalen...hoe kniertig ben je dan? Daar heeft een heel team van ontwikkelaars aan gewerkt, dat mag toch wat kosten. Een biertje is duurder...De laatste app die ik kocht was er een van Dikkie Dik. Mijn kind is er helemaal idolaat van. Ik zet 'm in als ik even mijn handen vrij wil om te koken. Dat is echt wel 2,99 euro waard De meeste apps kosten trouwens 79 cent. Ik gebruik mijn ipad verder voor messaging (met mensen die een iphone hebben of ook een ipad), het lezen van de nrc.next (heb ik een abonnement van), het lezen van boeken, strips en pdf's, snel mail checken, forummen, facebooken etc, Oja, en voor het koken. Je zoekt een recept op online en legt de ipad op je aanrecht. Ideaal.Kniertig, hm, da's een leuk woord!
Een iPad werkt gewoon stukken sneller en "soepeler" dan een Android, tenminste, dat is mijn ervaring. Nooit vastlopers en zo. Echt ideaal, ik gebruik mijn computer ook nog nauwelijks. Hetbklopt da er voor Android meer gratis apps zijn dan voor de iPad, maar daarentegen zijn die wel goed en gecontroleerd door Apple. En ja, wat kosten die apps, soms 1 of 2 euro... Ik heb nog steeds een Android telefoon, maar dat wordt straks absoluut een iPhone!
.
@nobrains heb een iPhone en een iPad en deel jouw ervaringen niet. Maar misschien kan je vertellen welke sites je opent op je iPad die niet in decentrale versie openen?

PS.

Dat over de kleine iPad is slechts een gerucht en als je de Apple geruchtenmolen wat langer zou volgen dan weet raadt ongeveer driekwart nooit uitkomt

PS2

Maar om de vraag van TO te beantwoorden:,de iPad 2 16gb wifi is wat betreft mogelijkheden, scherm en snelheid vergrlijkbaar met de 10' Samsung galaxy tab2 en deze kosten ook pakweg hetzelfde. Wat vergelijk je met elkaar als je de iPad duurder vind?
Ik heb ook nooit problemen met openen van een site. Alles word netjes automatisch aangepast aan iPad-formaat. En flash mis ik niet, die sites bekijk ik dan gewoon niet. En geloof me, over een tijdje maakt niemand meer gebruik van flash want ze missen daarmee alle Apple-gebruikers. Dan denk je wel 2 keer na of je dat gaat gebruiken voor je site of iets wat ook alle Apple-gebruikers kan bereiken tja, het is en blijft een luxe-item maar hij is zo verdomd handig en simpel in gebruik. En ik ken niemand die er 1 heeft en em niet gebruikt. Iedereen is er enthousiast over.
.
Ik begrijp wel wat je zegt nobrains, maar ik deel de ervaring niet: alle sites die in safari in mijn favorieten zitten (gesynct vanuit MacBook en iMac) geven allemaal de desktopversie weer en niet de iPhone versie.
Ik zou mijn iPad echt niet willen missen! Zo'n fijn ding. Je hoeft hem niet op te starten, hij doet het gewoon direct. Handig als je even snel iets op wilt zoeken. Hij ligt altijd standaard in de buurt van onze zithoek. Hij gaat mee in bad, als we een keer volgens een recept koken dan ligt hij in de keuken. Kortom, ik vind hem super handig. En hij is erg gebruiksvriendelijk.
Eens met Aventura. De meeste apps op mijn iPad kosten niks. De meeste niet-gratis apps die ik heb gekocht kosten ¤ 0,79. Ik heb ook wel wat duurdere apps gekocht. Maar hele dure apps zal ik waarschijnlijk niet kopen.

Als je betaalt voor software op de computer en jij vindt dat normaal, zou het ook vanzelfsprekend zijn dat je ook betaalt voor apps, want dat is immers ook software. Vandaar dat ik het met Aventura eens ben.
.
quote:nobrains schreef op 26 juli 2012 @ 07:45:

Het is voorbij met Apple iPhone en iPad

Aardige grafiekjes, waarbij je oa. ziet dat iPhone totaal weggeblazen is door Android, en dat 't met iPad dezelfde kant op gaat.

Verder wordt 't steeds waarschijnlijker dat de 160 euro iPad 7 inch er komt (Net zo duur als de 7 inch Nexus 7. Komt een 10 inch Nexus.)

http://betanews.com/2012/ ... tablets-to-overtake-ipad/Hahaha... Zullen we in september/oktober, als de iPhone 5 in de winkel ligt nog even terugkomen op de totaal weggeblazen iPhone? Leuke vergelijking maak je overigens: iPhone vs. Android, een (1) telefoon vs. een OS.
Over met Apple wacht idd de 5 maar af, ben benieuwd.

En dat de iPad standaard de mobiele site opent is echt niet zo. Ik krijg nooit een mobiele site, altijd de gewone. En dan ook op iPad-formaat.
.
Maar het gaat toch om het praktische? Hoe het technisch zit zal me een worst wezen, als het maar fijn werkt en dat doet het. Ik heb nooit een probleem met de iPad en dat is het belangrijkste.
quote:Ivetje schreef op 26 juli 2012 @ 08:04:

Over met Apple wacht idd de 5 maar af, ben benieuwd.

En dat de iPad standaard de mobiele site opent is echt niet zo. Ik krijg nooit een mobiele site, altijd de gewone. En dan ook op iPad-formaat.

Ik kan dat bevestigen, dat is inderdaad niet zo. Ik ben echter niet dol op de Viva-app, want deze heeft minder mogelijkheden dan Google Chrome app, met daarin het Viva-forum geopend.

Ik ben erg blij met mijn iPad. Ik lig er soms mee in bed (letterlijk natuurlijk), gewoon even fora doorlezen en korte berichten schrijven. Voor langere berichten is de iPad minder geschikt en zit ik liever achter mijn laptop.

Het is bijna hetzelfde als wat ik vroeger deed. Nog even lezen in bed en dan gaan slapen, of als ik gestommel op de trap hoor en niet door mijn ouders op nog lezen wil worden betrapt. Ik leg de iPad weg, alsof het een boek is, gewoon op het nachtkastje.

Volgende dag, als ik wakker word, pak ik mijn iPad en kan kijken of er op fora nieuwe berichten bijgekomen zijn. Gewoon schitterend en ontzettend handzaam!

In de trein ook handzaam maar als je krap zit in het aantal megabytes van mobiel internet, is het gebruik van de iPad wel enigszins af te raden. Ik heb het nog niet als digitaal atlas geprobeerd. Er zit een GPS-ontvanger en een kaart in. Ik kan nooit de weg kwijtraken, wel wat megabytes.
quote:nobrains schreef op 26 juli 2012 @ 07:45:

Het is voorbij met Apple iPhone en iPad

Aardige grafiekjes, waarbij je oa. ziet dat iPhone totaal weggeblazen is door Android, en dat 't met iPad dezelfde kant op gaat.

Verder wordt 't steeds waarschijnlijker dat de 160 euro iPad 7 inch er komt (Net zo duur als de 7 inch Nexus 7. Komt een 10 inch Nexus.)

http://betanews.com/2012/ ... tablets-to-overtake-ipad/

Ehm... nobrains (!)... jij bent toch degene die als eerste zin zet 'Het is voorbij met iPhone en iPad' op basis van die grafiekjes? En dan moet ik goed lezen? Okayyy.

Ik ben - beroepshalve - prima ingelezen in het iOS/Android verhaal, daarom maak ik, voor de niet Appelaars, even duidelijk dat het om Apples en peren gaat, dat mooie artikeltje dat je aanhaalt.
quote:nobrains schreef op 26 juli 2012 @ 08:34:

@Capricorn

Leuk, als je reageert, maar hoop dat je verder je eerst inleest.

Het was niet ik, wat je aanhaalde, maar het genoemde grafiekje

En dat was weer begrijpelijk om het zo op te zetten, omdat niet-Appelaars iOS niet kennen, en 't ook maar om eén telefoontje gaat, genoemde, bekend als een Apple-frutsel, tegenover een zee aan merken en mobieltjes, van de plandeet der Androiden

@Ivetje

Wat ik zei was technisch geformuleerd, wat jij zei praktisch, jouw erváring.

Die kant van de iPad ken ik ook goed. Ik heb hier misschien al iets van een jaar veel geschreven hoe je met wat dan ook voor mobieltje wat dan ook kan doen, mbt. browsers (en ook Flash, Silverlight, HTML5).

Ook veel mbt. de iPad.

Niet zozeer 't lelijke eendje, maar 't mooie, maar wat overal buiten valt.

Maar...je hebt nu al iOS 6 beta, en voor OSX Safari 6. Kijken hoe 't nu wordt

Je doet net alsof het heel vreemd zou zijn als de iPhone en iPad ineens weer 'uit' zouden zijn. Maa zo gaat het toch al jaren! Het ene moment heeft iedereen een Nokia 3310, dan komt er ergens weer een nieuw mooi telefoontje uit en rennen we met z'n alle naar Samsung o.i.d.

Dat zal nu vanzelf ook wel weer komen. Er komt vanzelf weer een product wat leuker, mooier, beter (enz.) is dan de iPhone, en dan stappen we allemaal weer van Apple af.
.
quote:nobrains schreef op 26 juli 2012 @ 10:41:

Capricorn, je pakt op wat je wilt, misinterpreteert, versmalt en verbreedt, dan nog wat inkleuren, en verbaal gephotoshopt, communicatief gemanipuleerd krijg ik 't terug.

Met zo'n verhaal kan je ook zonder mij, wat dan ook voor bron komen, over wat je maar wilt. Eventueel dat je bij de groentenboer was en nu kunt "beredeneren" dat de aarde toch plat is.

*leef je uit*Ik hoop dat je zelf begrijpt wat je schrijft, want mij ben je kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven