droge huid.
donderdag 26 juli 2012 om 14:29
Ik heb erg last van een droge huid, daarbij verbrand ik ook snel, omdat ik een lichte huid heb. Het is vooral op mijn gezicht, meestal valt het in de zomer wel mee, maar vaak krijg ik op mijn gezicht zomaar van die plekjes/wondje op mijn gezicht en soms blaasje. Heb 2 keer eczeem gehad rond mijn mond, wat mij vet irriteerde..
Ik gebruik daarbij wel een creme en vaak ook wel verschillende,
Op dit moment gebruik ik nivea soft, en ook rozenwater om het schoon te maken mijn gezicht..maar het lijkt alsof het niet altijd helpt,
Heeft iemand nog tips welke creme echt goed is voor een droge huid of wat ik kan doen bij een droge huid? Water drinken doe ik overigens wel vaak.
Ik gebruik daarbij wel een creme en vaak ook wel verschillende,
Op dit moment gebruik ik nivea soft, en ook rozenwater om het schoon te maken mijn gezicht..maar het lijkt alsof het niet altijd helpt,
Heeft iemand nog tips welke creme echt goed is voor een droge huid of wat ik kan doen bij een droge huid? Water drinken doe ik overigens wel vaak.
donderdag 26 juli 2012 om 14:43
Link naar meerdere sites met tips over een droge en gevoelige huid.
http://www.gezondheidsnet ... -helpt-bij-een-droge-huid
http://www.huidinfo.nl/drogehuid.htm
http://www.gezondheidsple ... ngen/1087/droge-huid.html
http://www.gezondheidsnet ... -helpt-bij-een-droge-huid
http://www.huidinfo.nl/drogehuid.htm
http://www.gezondheidsple ... ngen/1087/droge-huid.html
donderdag 26 juli 2012 om 14:44
Hallo ,
Hier nog 1tje met een extreme droge huid.
Heb van allerlei zalfjes, cremes al geprobeerd, maar niets helpt.
Nu logeer ik een week in m,n ouders huis, want moet op de hond passen en nu ben ik daar een creme tegen gekomen en echt, mijn huid in m,n gezicht en lichaam, zijn net zo super glad.
Het is de L'oreal nutrilift , anti uitdroging.
Nu heb ik deze gisteren ook maar gehaald, want kan natuurlijk niet eindeloos gebruik maken van die van m,n moeder
Alleen minpuntje, deze L''oreal is 9 euro. Ik zelf vind dat erg duur, maar het werkt.. ( bij mij dan )
Hier nog 1tje met een extreme droge huid.
Heb van allerlei zalfjes, cremes al geprobeerd, maar niets helpt.
Nu logeer ik een week in m,n ouders huis, want moet op de hond passen en nu ben ik daar een creme tegen gekomen en echt, mijn huid in m,n gezicht en lichaam, zijn net zo super glad.
Het is de L'oreal nutrilift , anti uitdroging.
Nu heb ik deze gisteren ook maar gehaald, want kan natuurlijk niet eindeloos gebruik maken van die van m,n moeder
Alleen minpuntje, deze L''oreal is 9 euro. Ik zelf vind dat erg duur, maar het werkt.. ( bij mij dan )
donderdag 26 juli 2012 om 14:47
Wat bij mij goed helpt is aloe vera, gewoon 't plantje, maar luie ik heeft gewoon een tube van de drogist! Tube kostte 7 euro dacht ik, maar ik doe er echt maaanden mee! Ik zweer erbij
Pas iig op met alcohol en geurstoffen in cremes, die kunnen je huid ook extra uitdrogen!
Eventueel douchen met doucheolie helpt ook in mijn geval!
Pas iig op met alcohol en geurstoffen in cremes, die kunnen je huid ook extra uitdrogen!
Eventueel douchen met doucheolie helpt ook in mijn geval!
donderdag 26 juli 2012 om 14:54
Tijdens mijn zwangerschap heb ik nu last van een extreem droge huid, vooral in mijn gezicht. Laatst hier de tip gekregen om pure coconut te gebruiken en dat werkt geweldig. Een avondje goed insmeren en ik heb dagen nergens last van. Te koop bij de Tuinen en soms ook bij de Action, waar het de helft goedkoper is, 2,50 per pot ongeveer.
donderdag 26 juli 2012 om 14:59
Ik heb een extreem droge huid en voor mijn gezicht gebruik ik HDH (helpt droge huid). Voor de rest van mijn lijf gebruik ik vaseline intense rescue.
Onder de douche gebruik ik Nivea doucheolie en voor mijn haar decubal (hoofdhuid is zo droog dat ik anders de hele dag wel kan krabben)
Als ik onder de douche vandaan kom en mij afdroog, voel ik mijn gezicht trekken en als ik niet meteen smeer doet het pijn.
De prijs van de HDH valt overigens erg mee, 250 ml kost net geen 8 euro en je doet er lang mee.
Onder de douche gebruik ik Nivea doucheolie en voor mijn haar decubal (hoofdhuid is zo droog dat ik anders de hele dag wel kan krabben)
Als ik onder de douche vandaan kom en mij afdroog, voel ik mijn gezicht trekken en als ik niet meteen smeer doet het pijn.
De prijs van de HDH valt overigens erg mee, 250 ml kost net geen 8 euro en je doet er lang mee.
donderdag 26 juli 2012 om 18:23
quote:patchouli_ schreef op 26 juli 2012 @ 14:54:
Tijdens mijn zwangerschap heb ik nu last van een extreem droge huid, vooral in mijn gezicht. Laatst hier de tip gekregen om pure coconut te gebruiken en dat werkt geweldig. Een avondje goed insmeren en ik heb dagen nergens last van. Te koop bij de Tuinen en soms ook bij de Action, waar het de helft goedkoper is, 2,50 per pot ongeveer.van mij
Tijdens mijn zwangerschap heb ik nu last van een extreem droge huid, vooral in mijn gezicht. Laatst hier de tip gekregen om pure coconut te gebruiken en dat werkt geweldig. Een avondje goed insmeren en ik heb dagen nergens last van. Te koop bij de Tuinen en soms ook bij de Action, waar het de helft goedkoper is, 2,50 per pot ongeveer.van mij
donderdag 26 juli 2012 om 18:25
Kokosolie! Natuurlijker kan niet. Ik gebruik het nu zelf, ook handig om make-up af te halen. Mijn zoontje heeft ook snel een droge eczeemhuid en ipv de standaard hormooncreme ben ik toen kokosolie gaan smeren. Werkt als een tiet
. Ik koop t bij de tuinen, goedkoper dan reformhuis. (het is trouwens de onbewerkte, die je ook kan gebruiken voor koken. Oo en elke week een navtje in mijn haar....heerlijk!
donderdag 26 juli 2012 om 18:54
quote:kaarsje91 schreef op 26 juli 2012 @ 14:47:
Wat bij mij goed helpt is aloe vera, gewoon 't plantje, maar luie ik heeft gewoon een tube van de drogist! Tube kostte 7 euro dacht ik, maar ik doe er echt maaanden mee! Ik zweer erbij
Eventueel douchen met doucheolie helpt ook in mijn geval!welke drogist?
Eventueel douchen met doucheolie helpt ook in mijn geval!welke drogist?
donderdag 26 juli 2012 om 20:21
je bedoelt in mijn haar?
Je hebt maar weinig nodig (het wordt vloeibaar bij 25 graden, in je handen smelt het). Ik smeer het vooral in de lengten/punten. Net als je conditioner bijv. Dan ga ik slapen, douche de volgende ochtend en was het eruit. Zo simpel is het.
Ik gebruik het ook als gezichtscreme en als bodylotion (als ik zin heb in smeren). Ik ben fan omdat het puur is, geen rare stoffen erin. Tis niet heel goedkoop, de pot hierboven kost 14 euro (maar je doet er lang mee). Laatst waren ze in de aanbieding voor 9 euro en heb ik er gelijk 2 gekocht. De aanbiedingen komen regelmatig terug bij de tuinen
Je hebt maar weinig nodig (het wordt vloeibaar bij 25 graden, in je handen smelt het). Ik smeer het vooral in de lengten/punten. Net als je conditioner bijv. Dan ga ik slapen, douche de volgende ochtend en was het eruit. Zo simpel is het.
Ik gebruik het ook als gezichtscreme en als bodylotion (als ik zin heb in smeren). Ik ben fan omdat het puur is, geen rare stoffen erin. Tis niet heel goedkoop, de pot hierboven kost 14 euro (maar je doet er lang mee). Laatst waren ze in de aanbieding voor 9 euro en heb ik er gelijk 2 gekocht. De aanbiedingen komen regelmatig terug bij de tuinen