Waar recht op?
vrijdag 27 juli 2012 om 22:26
Kijk eens op www.toeslagen.nl daar staat precies op waar je recht op hebt
vrijdag 27 juli 2012 om 22:37
Vraag ook eens de gids/folder voor minima aan bij jouw gemeente. Waarschijnlijk heb je ook korting bij sportverenigingen, bibliotheek en buurthuis of een tegmoetkoming. Denk ook aan kwijtschelding voor de gemeentebelastingen. En heb je al gedacht aan het mantelzorgcompliment? Dat is een bedrag voor mensen in jouw omgeving die je veel helpen en/of veel voor je regelen.
Mijn zus zit nu ruim 10 jaar in de Wajong, vanwege een psychische achtergrond, en kreeg dit soort info via haar sociaal maatschappelijk werker. Deze mensen zijn speciaal om jou te helpen met dit soort zaken. Hier is ook een instantie voor fysiek gehandicapte mensen, om allerlei noodzakelijke aanpassingen te regelen. In sommige steden heb je speciale stadspassen voor minima met korting op uitstapjes, openbaar vervoer en dergelijke.
Veel succes!
Mijn zus zit nu ruim 10 jaar in de Wajong, vanwege een psychische achtergrond, en kreeg dit soort info via haar sociaal maatschappelijk werker. Deze mensen zijn speciaal om jou te helpen met dit soort zaken. Hier is ook een instantie voor fysiek gehandicapte mensen, om allerlei noodzakelijke aanpassingen te regelen. In sommige steden heb je speciale stadspassen voor minima met korting op uitstapjes, openbaar vervoer en dergelijke.
Veel succes!
vrijdag 27 juli 2012 om 22:50
vrijdag 27 juli 2012 om 23:16
Moeilijk voor ons om te zeggen. Ik verwijs altijd naar www.berekenuwrecht.nl
en om eens te gaan praten met de soc dienst , per gemeente zijn de voorwaarden voor toeslagen evrschillend
en om eens te gaan praten met de soc dienst , per gemeente zijn de voorwaarden voor toeslagen evrschillend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 27 juli 2012 om 23:54
quote:frizzy schreef op 27 juli 2012 @ 23:34:
Bijzondere bijstand is nog niet genoemd zie ik.Nee maar kom je vanzelf tegen voa berekenuwrecht of soc dient. Bijzondere bijstand wordt pas verleend als alle voorafgaande voorzieningen al gebruikt zijn. Geen aanvullende verzekering dan ook geen extra ziektekosten , om maar n voorbeeld te noemen(in onze gemeente tenminste)
Bijzondere bijstand is nog niet genoemd zie ik.Nee maar kom je vanzelf tegen voa berekenuwrecht of soc dient. Bijzondere bijstand wordt pas verleend als alle voorafgaande voorzieningen al gebruikt zijn. Geen aanvullende verzekering dan ook geen extra ziektekosten , om maar n voorbeeld te noemen(in onze gemeente tenminste)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 28 juli 2012 om 14:33
Ook op de site van het UWV zelf kun je hier informatie over vinden: http://www.uwv.nl/wajong/ ... lling_op_mijn_wajong.aspx