Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik herken het, heb het vroeger ook gehad. Was toen een borstontsteking en is met een kuur weer over gegaan. Sterkte, want het is inderdaad pijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter?

Het klinkt als een borstontsteking, dat heeft vergelijkbare symptomen. Niet schadelijke huis-tuin en keukenmiddeltjes zijn een gekneusd koolblad er omheen, of een kwarkcompres.
Herkenbaar! Ik heb het als kind gehad, met een sneetje is het opgelost.
Nou jolief, zoals jij het zegt klinkt het wel heel simpel...

Sterkte ermee!
Ja sorry, ik dacht ik reageer even snel.

Ik had toen een ontsteking en ze hebben er een klein sneetje ingemaakt.

Maar vandaag de dag zal het wel op te lossen zijn met antibiotica denk ik.
Klinkt inderdaad als een ontsteking. Kan vreselijk pijnlijk zijn...

Succes!
Nog nooit gehoord bij snee bij borstontsteking. Bij abces dan weer wel.

Toch even naar een arts daar TO. Van borstontsteking kan je goed ziek zijn.
O naar een arts hier dus want je bent alweer terug
Je zag het, je bent je een hoedje geschrokken en het eerste en enige wat je kon bedenken was (herhaaldelijk) een calippo (te) kopen om het te koelen? Linea recta door naar de eerste hulp was geen optie?
Dat kan ik me dan weer voorstellen als je op weg bent naar huis, dan doe je dat toch liever thuis dan ergens in een ander land lijkt me.
quote:Tomatensoep schreef op 28 juli 2012 @ 10:28:

Dat kan ik me dan weer voorstellen als je op weg bent naar huis, dan doe je dat toch liever thuis dan ergens in een ander land lijkt me.Volgens mij (zover ik lees) waren ze ook op weg naar huis. Maar een pijnlijke, warme, rode, opgezette borst (waar je je een hoedje van schrikt) is wat het is en als dat betekent naar een ziekenhuis over de grens, dat moet dat mijn inziens maar.
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 10:24:

Je zag het, je bent je een hoedje geschrokken en het eerste en enige wat je kon bedenken was (herhaaldelijk) een calippo (te) kopen om het te koelen? Linea recta door naar de eerste hulp was geen optie?Gaat het hier om een levensbedreigende situatie dan? Koelen is een prima actie bij een ontsteking en paracetamol ook.
Ja zoek maar eens eerste hulp langs de Franse tolweg bijvoorbeeld.
quote:Star schreef op 28 juli 2012 @ 10:36:

Ja zoek maar eens eerste hulp langs de Franse tolweg bijvoorbeeld.En dan in de lokale taal uitleggen dat je er bent voor een pijnlijke, rode borst...
quote:Star schreef op 28 juli 2012 @ 10:36:

Ja zoek maar eens eerste hulp langs de Franse tolweg bijvoorbeeld.Als je herhaaldelijk calipppo's kunt vinden langs de Franse tolweg, dan zou een ziekenhuis niet al te moeilijk moeten zijn.
quote:yezka schreef op 28 juli 2012 @ 10:38:

[...]En dan in de lokale taal uitleggen dat je er bent voor een pijnlijke, rode borst...Als je je een hoedje schrikt als je alleen er al naar kijkt, dan zijn woorden nog niet meer nodig?
ANWB alarmcentrale?
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 10:45:

ANWB alarmcentrale?

Als het gecombineerd wordt met hoge koorts en verminderd bewustzijn, is dat een prima idee!

Maar ik denk echt dat TO prima gehandeld heeft en dat ze nu hier in Nederland contact op kan nemen met de HAP.

Je kunt je ook een hoedje schrikken zonder in paniek te raken en je kind bloot te stellen aan artsen die haar taal niet spreken en aan haar borsten gaan zitten.
quote:yezka schreef op 28 juli 2012 @ 10:53:Je kunt je ook een hoedje schrikken zonder in paniek te raken en je kind bloot te stellen aan artsen die haar taal niet spreken en aan haar borsten gaan zitten.Zou het beter zijn als er een Nederlandse dokter aan haar borsten gaat zitten? Wat een onzin. Je bent er toch als ouder bij. En een buitenlandse arts spreekt doorgaans heus wel een paar woorden Engels en wie weet spreekt TO wel Frans of Russisch of Chinees. We kunnen wel allemaal bijzaken gaan noemen maar als ik het zo lees, heeft de dochter van TO onnodig lang met een zeer pijnlijke borst rondgelopen en vind ik dat TO iets doortastender had mogen zijn. Over de grens niet naar de dokter? Prima, calippo tegen de borst. Maar zodra in eigen land, stad of dorp; linea recta door naar HAP of eerste hulp. Daar zijn ze voor (in dit soort gevallen).
En, wat zeiden ze bij de HAP?
Volstrekt logisch dat je zolang het niet levensbedreigend is gewoon naar Nederland terug gaat.

Maar om dan eerst op viva te posten en dan de hap te bellen ontgaat mij compleet...........
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 10:45:

ANWB alarmcentrale?

Meen je dit nou echt serieus?? Wat denk jij dat zij gaan doen dan? Uitrukken met een trauma-helikopter? Redelijk hysterisch advies lijkt me.

TO: goed gehandeld. Koelen en paracetamol zoals Yezka zegt is prima. Zeer waarschijnlijk inderdaad een borstontsteking. Even naar laten kijken bij de HAP. Ze schrijven waarschijnlijk antibiotica voor. Laat je dochter even regelmatig haar temperatuur opmeten, om te kijken of ze geen 'piekende' koorts krijgt (maar dat zullen ze je op de HAP ook mogelijk wel vertellen).

Succes en beterschap voor je dochter.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 11:13:

Volstrekt logisch dat je zolang het niet levensbedreigend is gewoon naar Nederland terug gaat.

Maar om dan eerst op viva te posten en dan de hap te bellen ontgaat mij compleet...........Ja, daar heb jij dan wel weer gelijk in. Multitaskende TO?
Paloma, overdrijf jij altijd zo? Ze waren onderweg naar huis. Tegen de tijd dat je daar een ziekenhuis hebt gevonden, met handen en voeten alles hebt proberen uit te leggen en dan nog snappen ze er niks, er wordt uit beleefdheid gekeken en dan krijgt ze wat voor geschreven, appotheej opzoeken die natuurlijk ne er gens te vinden is. Ondertussen was je al bijna thuis.

Bij een levensbedreigende situatie bel je idd, maar nu vind ik dat to goed gehandeld heeft.

Die zoekenhuizen in het.buitenland snappen er vaak niks van door de taalbarriere. Ik spreek uit ervaring. Volgens het ziekenhuis in italie was er niks aan de hand, in nederland bleek een gescheurde meniscus, driekwart jaar op krukken en een operatie. Nou dat heeft mij heel wat gekocht.

Ik zal iig niet snel meer naar een buitenlands ziekenhuis gaan alleen indien echt echt nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven