eerste afspraak psycholoog: eigen brief mee?

29-07-2012 22:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb morgen voor het eerst een afspraak bij een studentpsycholoog (heb nogal last van onzekerheid en wat andere dingen) en ik heb voor mezelf even allemaal opgeschreven wat me precies dwarszit. Het is nu best wel een goed en duidelijk verhaal geworden.

Is het een goed idee om dit mee te nemen morgen en door haar te laten lezen? Hebben jullie dit weleens gedaan, zo'n brief meegenomen? Of is dat raar?
Ik denk dat het een goed idee is om die brief mee te nemen. Het gaat er morgen immers om dat er dingen besproken gaan worden waar jij mee zit, en als jij vindt dat uit die brief duidelijk naar voren komt waar je mee zit dan kan die brief heel behulpzaam zijn.
Gewoon meenemen, alleen maar handig juist. Je kan hem eventueel ook zelf voorlezen, kan je er her en der nog wat uitleg bij geven.
Ik mail mijn therapeut vaak iets waar ik in de 2 weken na ons gesprek mee bezig ben geweest. Das makkelijker om op door te gaan in het gesprek wat slechts maar uurtje duurt.

En op papier ben ik iig eerlijker/opener en daardoor ook in de gesprekken.

Doe wat helpt voor jou. Je komt daar voor jezelf!
dank voor jullie reacties! Ik heb het gevoel dat ik het op papier allemaal veel vollediger en beter kan uitleggen. Tijdens gesprekken (bv die ik met de huisarts had) vergeet ik vaak weer bepaalde dingen of kan ik het niet goed verwoorden
ik heb juist nog voor mijn 1e gesprek, de psycholoog gemaild met mijn klachten en angsten. Want je eerste intro-gesprek is een uurtje en die tijd is zo voorbij.

Dus toen ik daar eenmaal was, hebben we mijn email kort doorgenomen, en gepraat over wat mijn doelen zouden zijn.
Ik zou het zeker doen, ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt mij toch beperkt, in zo'n kennismakingsgesprek je hele verhaal doen. Vaak lees ik ook OP's en denk ik; als je dit nu gewoon uitprint en meeneemt naar je psych, weet je dat het duidelijk is waarvoor je komt!
Ik zou de brief wel meenemen, maar de kans is groot dat de psych gewoon het verhaal uit jouw mond wil horen. Omdat je manier van vertellen ook iets zegt over hoe je erin staat. Die brief kun je dan wel achter de hand houden of evt. achterlaten aan het einde van het gesprek.

Ik zou me kunnen voorstellen dat een psych er niet zo op zit te wachten om vooraf al een hoop tekst te lezen. Praktisch gezien: hij / zij heeft natuurlijk een bepaalde tijd om aan jou te besteden en dat extra leeswerk vooraf zou je dan bijna als extra consult kunnen zien (qua tijd die hij / zij erin moet steken).

Maargoed, vraag het de psych morgen. Neem je brief mee en dan merk je wel hoe het gaat. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven