Entertainment alle pijlers

50 shades of grey

28-05-2012 17:51 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.

Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
OK idd slecht geschreven, veel te veel herhalingen maar ik kan ze niet wegleggen.

Het verhaal (de diepere laag) pakt me, zorgt dat ik emotie voel, boos, verdrietig, humor, blijheid..............toch knap bij zo n slecht geschreven boek hahahahaaha

Tis absoluut geen literatuur maar het zijn wel boeken die me bij gaan blijven en die ik niet weg kan leggen dus in die zin kan ik me voorstellen dat ze flink verkocht worden en dat veel mensen erover spreken...............
Ik heb me tot nu toe alleen nog vermaakt met filmpjes op youtube die het boek belachelijk maken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dat klinkt leuk, Tonkje Ga ik ook eens naar kijken.
Ik heb in 1 week tijd, alle 3 de boeken gelezen.

Niet de beste boeken, maar er zat wel iets in, waardoor ik toch verder wilde lezen. Op een gegeven moment werd ik ook wel een beetje zat van dat geneuk en ge'ah' als ze naar elkaar kijken en dat ge'wees niet boos op mij' en 'ja, ik ben van jou'

Maar goed... Ik zou het niet snel aanraden aan iemand. Ik vond Twilight een stuk beter in ieder geval
Ook alle drie de delen in een hele korte tijd gelezen. Zeker niet geweldig geschreven, maar op de een of andere manier kon ik de boeken ook niet wegleggen, eigenlijk hetzelfde commentaar als flowernien.
Ik las gisteren (in deel 3) dat stomme Ana zich beseft dat haar, man is afgetraind. Dat had ze nog niet eerder door Bijzonder.
quote:bloske schreef op 29 juli 2012 @ 14:21:

Ik heb in 1 week tijd, alle 3 de boeken gelezen.

Niet de beste boeken, maar er zat wel iets in, waardoor ik toch verder wilde lezen. Op een gegeven moment werd ik ook wel een beetje zat van dat geneuk en ge'ah' als ze naar elkaar kijken en dat ge'wees niet boos op mij' en 'ja, ik ben van jou'

Maar goed... Ik zou het niet snel aanraden aan iemand. Ik vond Twilight een stuk beter in ieder geval

Hahahaha, hier ben ik het helemaal mee eens!! Precies hetzelfde gevoel, niet weg kunnen leggen maar op een gegeven moment zo zat zijn van dat spelletje sekx/boos/weglopen/goedmaakseks/onzekerheid. Dat gaat maar door en gaat maar door. Dacht op een gegeven moment: verzin ns wat anders!! Maar toch blijven lezen.

Twilight nog niet gelezen, misschien moet ik dat toch eens gaan doen.
quote:vanille79 schreef op 28 juli 2012 @ 22:14:

Heeft iemand een link voor mij zodat ik de boeken kan lezen op mijn iPad?

Nee, dit is hier niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik moet jullie iets bekennen....

Komt ie:

*Ik heb deel 2 ook gehaald*
En? Is deel twee het waard? Ik vond deel 1 wel leuk.. Maar zo freakin ongeloofwaardig met al dat geklaarkom..
2 is het beste deel, vond ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben nu bezig met deel 1 , wel spannend in de zin van geil , maar een beetje lang dradig , dus ik ven nog niet over uit of ik deel 2 en 3 ga lezen , maar voor nu is het ok
Dat ge-mevrouw en meneer stopt niet hè? Er is geen sprake meer van een master/slave relatie, maar ze blijven zo eikelen.
quote:Lizzl schreef op 30 juli 2012 @ 00:55:

Dat ge-mevrouw en meneer stopt niet hè? Er is geen sprake meer van een master/slave relatie, maar ze blijven zo eikelen.

Als ik heel eerlijk ben meneren en mevrouwen lief en ik ook zo tegen elkaar

Niet de hele dag hoor, maar ik hoor het mezelf ook regelmatig zeggen
Ik vind het irritant. Zowel om te lezen als ook om te horen.
Heb ze jammer genoeg alle 3 uit, heeft iemand nog een tip voor nog meer boeken in dit genre?
quote:flowernien schreef op 30 juli 2012 @ 09:07:

Heb ze jammer genoeg alle 3 uit, heeft iemand nog een tip voor nog meer boeken in dit genre?De bouquetreeks.
Ik raak steeds meer anti-Ana en zou haar allang hebben gewurgd. Niet als onderdeel van het seksen, maar gewoon om van haar af te zijn. Ik moedig hem ook aan om het te doen, maar hij doet het nog steeds niet...
quote:Lizzl schreef op 30 juli 2012 @ 10:34:

Ik raak steeds meer anti-Ana en zou haar allang hebben gewurgd. Niet als onderdeel van het seksen, maar gewoon om van haar af te zijn. Ik moedig hem ook aan om het te doen, maar hij doet het nog steeds niet...
quote:flowernien schreef op 30 juli 2012 @ 09:07:

Heb ze jammer genoeg alle 3 uit, heeft iemand nog een tip voor nog meer boeken in dit genre?

Dan zou ik je Passiespel aanraden geschreven door Isa Maron.

Ik ben nog bezig in het eerste boek, geen literatuur inderdaad maar het leest wel lekker weg. Op een paar ergenissen na, zoals de innerlijke godin die om de drie regels wordt genoemd en de wel erg naïve kijk op de wereld van Anastasia.
En ook in deel 2 zijn de Holy Shits weer niet van de lucht!

Wel vind ik het iets boeiender worden nu. Zou het dan toch....??!
Flowernien, in de Grazia stond een artikel over 50 Shades en soortgelijke boeken.

Deze werden als tip gegeven;

Isabelle Dams - De ontboezeming

Sylvia Day - Bared to you

Eef Lanoye - Sterrenogen

Victoria Fox - Temptation Island

Marie Darrieussecq - Dichtbij de bergen, vlakbij de zee.

Sommige zijn nog niet in het Nederlands verschenen.

Ook kan ik je de Twilight boeken aanraden, beetje hetzelfde verhaal (meisje valt voor zgn foute man). Zonder alle seks dan, en stuk beter geschreven.
Qua boeken een zeer snobistische vriendin raadt mij deze boeken aan.... ik denk dat ik maar even pass.....

Oh ik heb ze niet gelezen maar Gena Showalter schrijft romantische boeken met volwaardige zelfstandige vrouwen en heftige seksscenes... misshien een idee. Raad je de underworldserie aan. Die is vooral wat ruwer.
Pagina 218... Ze vliegen op een hoogte van ongeveer tienduizend kilometer

Het staat er echt! Ze gaan van Seattle naar Aspen via de buitenste laag van de dampkring :-)

Mijn onbewuste kijkt over haar bril en trekt een wenkbrauw op... Hoezo makkelijk doen als het moeilijk kan? Oh, mijn vijftig tinten... Wat ben je toch ingewikkeld en bazig! Shit! Hij kijkt me aan met die ene blik... Oh! Ik voel het... daar!

Ik kan het ook
'Angelina Jolie aast op Fifty Shades Of Grey'

LONDEN - Angelina Jolie is er naar verluidt op gebrand de rol van Anastasia Steele te vertolken in de verfilming van de bestseller Fifty Shades Of Grey.

De actrice las het boek van E.L. James onlangs en raakte er volledig van in de ban. Dat meldt de Daily Mirror.

Haar mede-castleden op de set van Maleficent wezen Angelina onlangs op het boek waarna ze het zelf kocht. Volgens een kennis was Angie op slag verliefd.

.

"Alle meiden op de set spraken constant over Fifty Shades Of Grey en over het feit dat het wordt verfilmd. Nadat ze Angelina hadden overtuigd een exemplaar te kopen, las ze het in een adem uit. Ze wil de rol van Anastasia dolgraag spelen."

Het boek vertelt het fictieve verhaal van een jonge studente (Anastasia Steele) die valt voor de charmes van een zakenman (Christian Grey). De twee starten een seksueel avontuur waarin ze experimenteren met onder meer bondage, submissie en sadomasochisme.

Trilogie

Fifty Shades Of Grey is het eerste deel van een trilogie en wordt gevolgd door Fifty Shades Darker en Fifty Shades Freed. De serie verkocht wereldwijd al ruim 31 miljoen exemplaren en werd onlangs de snelstverkopende paperback aller tijden. Het vorige record stond op naam van de Harry Potter-reeks.

Jolie is echter niet de enige gegadigde voor de rol. Ook Emma Watson, Katie Cassidy en Scarlett Johansson zouden in beeld zijn voor de vrouwelijke hoofdrol.

vind haar nu niet de meest geloofwaardige persoon voor die rol.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven