50 shades of grey
maandag 28 mei 2012 om 17:51
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
zaterdag 21 juli 2012 om 08:29
Ik heb gisteren deel 1 uitgelezen.
Even een vraag aan jullie hoor, maar hebben jullie ook een innerlijke seksgodin die om de haverklap driedubbele fikflaks maakt?
Ik word er onzeker van, de mijne doet dat namelijk niet, sterker no volgens mij heb ik er geen.
Of zou die van A. gewoon ADHD hebben?
Om eerlijk te zeggen vind ik het gemiddelde verhaaltje in de Playboy/Penthouse spannender om te lezen dan dit geneuzel
Maar deel 2, en 3 liggen hier ook klaar
Heb de stille hoop dat het misschien toch nog wat wordt.
Even een vraag aan jullie hoor, maar hebben jullie ook een innerlijke seksgodin die om de haverklap driedubbele fikflaks maakt?
Ik word er onzeker van, de mijne doet dat namelijk niet, sterker no volgens mij heb ik er geen.
Om eerlijk te zeggen vind ik het gemiddelde verhaaltje in de Playboy/Penthouse spannender om te lezen dan dit geneuzel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

zaterdag 21 juli 2012 om 09:56
quote:ambrosia9 schreef op 20 juli 2012 @ 23:25:
Gisteravond heel laat deel drie uitgelezen, die verrassend spannend was!
Hoe staat het er bij jullie voor?
Wat ben je toch lief dat je dat komt vragen.
Hier is boek twee nog niet uit maar ik bewaar het voor de vakantie denk ik.
Jij hebt ze alledrie uit. Meid, chapeau en een zoen!
Gisteravond heel laat deel drie uitgelezen, die verrassend spannend was!
Hoe staat het er bij jullie voor?
Jij hebt ze alledrie uit. Meid, chapeau en een zoen!

zaterdag 21 juli 2012 om 10:01
quote:Summerdance schreef op 21 juli 2012 @ 08:29:
Zo amechtig als die van A. is mijn innerlijke godin ook niet hoor. Ik had haar ook al lang een kopje kleiner gemaakt als ze zich zó aan zou stellen. Mijn Gód wat een hijgerig gedoe de hele tijd.
Ja Zomerdansje, dat heb ik dus ook, dat ik vind dat ik wel door móet lezen, omdat ik de boel allemaal zelf aangeschaft heb. Lezen zál ik het.
En Ambrosia geeft me weer hoop op verbetering.
Zo amechtig als die van A. is mijn innerlijke godin ook niet hoor. Ik had haar ook al lang een kopje kleiner gemaakt als ze zich zó aan zou stellen. Mijn Gód wat een hijgerig gedoe de hele tijd.
Ja Zomerdansje, dat heb ik dus ook, dat ik vind dat ik wel door móet lezen, omdat ik de boel allemaal zelf aangeschaft heb. Lezen zál ik het.
En Ambrosia geeft me weer hoop op verbetering.
zaterdag 21 juli 2012 om 10:25
quote:eleonora schreef op 21 juli 2012 @ 09:56:
[...]
Jij hebt ze alledrie uit. Meid, chapeau en een zoen!Dat ben ik dus ook van plan, vond deel 1 wel leuk, maar echt na 200 pagina's deel 2 heb ik het echt wel gehad, maar ik zal het een van de weken wel eens oppakken.
[...]
Jij hebt ze alledrie uit. Meid, chapeau en een zoen!Dat ben ik dus ook van plan, vond deel 1 wel leuk, maar echt na 200 pagina's deel 2 heb ik het echt wel gehad, maar ik zal het een van de weken wel eens oppakken.
zaterdag 21 juli 2012 om 12:47
Ik heb deel 1 voor de helft uit en vind het boek ge-wel-dig.
Echt, zelden een boek gelezen dat zoveel emoties bij me oproept als dit boek. Ergernis, ongeloof, schuddebuiken van het lachen (die innerlijke godin!!!!!), terug naar ergernis en ongeloof, dan weer brullen van het lachen --->wauw.
Ik heb 2 collegavriendinnen die voortdurend lopen te roepen dat hun innerlijke godin vindt dat we moeten gaan lunchen of zeggen dat onze baas hen tot waanzin drijft als hij op zijn lip bijt, dus het boek is ook nog eens een soort van interactief, want je kunt het zo leuk in je dagelijks leven vlechten. Heerlijk. Al voel ik me wel een beetje een viezerik nu, als ik mijn kinderen opdraag hun bord leeg te eten.
(kortom: wat een RUKboek!)
Echt, zelden een boek gelezen dat zoveel emoties bij me oproept als dit boek. Ergernis, ongeloof, schuddebuiken van het lachen (die innerlijke godin!!!!!), terug naar ergernis en ongeloof, dan weer brullen van het lachen --->wauw.
Ik heb 2 collegavriendinnen die voortdurend lopen te roepen dat hun innerlijke godin vindt dat we moeten gaan lunchen of zeggen dat onze baas hen tot waanzin drijft als hij op zijn lip bijt, dus het boek is ook nog eens een soort van interactief, want je kunt het zo leuk in je dagelijks leven vlechten. Heerlijk. Al voel ik me wel een beetje een viezerik nu, als ik mijn kinderen opdraag hun bord leeg te eten.
zaterdag 21 juli 2012 om 12:47
zaterdag 21 juli 2012 om 18:04
Ik heb vandaag deel 3 uitgelezen, en ik vond dat ook de beste van de 3. Die wordt op een gegeven moment echt nog een beetje spannend. En wat minder sex erin. Wat ook wel een verademing is. Ik ben nu begonnen aan een "gewone" thriller. Ik denk compleet sexloos Even bijkomen.
Ik ben benieuwd naar de film ;-P
Ik ben benieuwd naar de film ;-P

zaterdag 21 juli 2012 om 18:18
quote:missinnuenda schreef op 21 juli 2012 @ 12:47:
Had ik ook. Daarom ben ik het hier gaan delen. Ik móest het kwijt allemaal!
Had ik ook. Daarom ben ik het hier gaan delen. Ik móest het kwijt allemaal!

zondag 22 juli 2012 om 11:38
@Leo, Ik zeg trouwens niet dat deel drie een goed boek is, maar het is beter is dan het eerste deel!
Haha ik heb mijn innerlijke godin gekneveld en wel in de bezemkast gezet!
Heb de boeken nu aan mijn zusje geleend, die is bijna door deel twee heen, zelfde reactie, lach met rot, ze geeft steeds commentaar via whatsapp.
Haha ik heb mijn innerlijke godin gekneveld en wel in de bezemkast gezet!
Heb de boeken nu aan mijn zusje geleend, die is bijna door deel twee heen, zelfde reactie, lach met rot, ze geeft steeds commentaar via whatsapp.
zondag 22 juli 2012 om 12:45

zondag 22 juli 2012 om 15:10
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2012 @ 12:53:
Eens Leo, want ik was echt bezorgd om de impact van deze foute man die als romantische held werd gezien en ik maakte me er veel te druk om. Dat is nu gelukkig weg en ik moet er nu gewoon om lachen. Waar het forum al niet goed voor kan zijnn .
Dat heb ik vaker, ook op een ander forum, gelezen: dat mensen bang zouden zijn dat deze Grey als een romantische held zou worden gezien, en Ana als een zielig en onzeker meisje. Ik ben nu op driekwart van deel 2 (het leest snel, als je de sexscenes overslaat) en ik zie de ongelijkwaardigheid waarover hier maar ook elders gepraat wordt, heel anders. Ja, het is een zeeeeer ongelijkwaardige relatie maar in die relatie is Ana wat mij betreft de sterkste. Grey vind ik een klein, onzeker en infantiel mannetje.
Romantisch vind ik het overigens nergens, maar ik vind ongelijkwaardige relaties, in whatever shape or form, dan ook nooit romantisch of aantrekkelijk.
Eens Leo, want ik was echt bezorgd om de impact van deze foute man die als romantische held werd gezien en ik maakte me er veel te druk om. Dat is nu gelukkig weg en ik moet er nu gewoon om lachen. Waar het forum al niet goed voor kan zijnn .
Dat heb ik vaker, ook op een ander forum, gelezen: dat mensen bang zouden zijn dat deze Grey als een romantische held zou worden gezien, en Ana als een zielig en onzeker meisje. Ik ben nu op driekwart van deel 2 (het leest snel, als je de sexscenes overslaat) en ik zie de ongelijkwaardigheid waarover hier maar ook elders gepraat wordt, heel anders. Ja, het is een zeeeeer ongelijkwaardige relatie maar in die relatie is Ana wat mij betreft de sterkste. Grey vind ik een klein, onzeker en infantiel mannetje.
Romantisch vind ik het overigens nergens, maar ik vind ongelijkwaardige relaties, in whatever shape or form, dan ook nooit romantisch of aantrekkelijk.