Paris!!

29-07-2012 21:23 19 berichten
ik ben van plan om met mijn vriend in augustus misschien weer es een paar daagjes naar Parijs te gaan. weet iemand wat daar de wat goedkopere, niet hele toeristische wijken zijn? quartier Latin is er in ieder geval een, maar daar was ik de vorige x al en ik hou van afwisseling

weet niet of er meer parijs kenners zijn, ik las net op een of andere vage site dat het eten in Parijs alleen maar belachelijk duur is, oplichterij enz.

is dit niet enkel in de toeristische buurten, want ik was de laatste x juist enorm verbaast dat je voor 20 e een prima diner krijgt.....
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen is het eten in parijs zeker niet duurder en wel veel beter dan hier. Maar je moet natuurlijk niet aan de champs elysees gaan zitten.
.
En ook niet op het terras van Montmartre, waar we bijna 20 euro voor 2 bier kwijt waren...
Ik ga aankomende vrijdag! Heb er veel zin in
Maar een ijsje bij haagen dasz op se champs elysee is wel heel leuk en lekker
In augustus zijn de leuke buurtrestaurantjes vooral dicht. Augustus = vakantiemaand.

Maar kijk eens in de Petit Lebey of een andere recente gids en bel om te reserveren. In de restaurants wordt steeds vaker Engels gesproken.
ja dat weet ik, in Parijs spreken ze een aardig woordje Engels,

echter spreek ik ook wel Frans (niet vloeiend, maar de basis kan ik wel, ik kan me aardig redden...

Ik vind het gebied rond de Champs Elysees helemaal niks, alleen maar toeristisch dus daar zal ik zeker niet gaan zitten.

weet niet of jullie de film French Kiss ooit gezien hebben (met Meg Ryan) maar dat hotel, George cinq zit daar in 1 van die zijstraatjes. hele erge koude kak, van die portiers bij de deur enz. hihihi

en verder de wijken? vorige keer zat ik in Quartier Latin, waar meer locals waren dan toeristen en dat vond ik erg leuk...

Ik zit ineens te denken dat meer wijken in die buurt zo zullen zijn.

in de buurt van het toeristische gedoe zal het idd. veel duurder zijn...

ik heb er ook veel zin in!!
Ik zoek altijd gewoon op booking.com en dan kijk ik naar de score en een goede prijs. In welke wijk vind ik persoonlijk wat minder belangrijk, want met de metro ben je overal zo ik check wel altijd of er een metro-station vlakbij is.
ik heb via de vriendin van mn vader een adres van mensen die

een studio verhuren. niet erg goedkoop maar ook weer niet heel duur, 85 E per nacht, niet per persoon maar voor twee dus.

ik hoop dat dat lukt want dit is natuurlijk ideaal! en anders ga ik wel ff kijken naar een last minute...

wijk maakt idd. niet zo erg veel uit (al lijkt vlakbij de Moulin Rouge me niet erg handig ), al is quartier Latin wel een leuke wijk en ook niet zo duur...
Bonjour! Inderdaad is de Quartier Latin erg leuk maar best toeristisch naar mijn smaak.... Ikzelf ben fan van het gebied rond het Parc Butte Chaumont, Belleville ed. Het is een volkse wijk waar steeds meer 'artistiekelingen' wonen - daardoor een hele leuke mix.

In de buurt van de Moulin Rouge kun je ook terecht (die buurt heet Montmartre - bij de Sacre Coeur) maar ook alweer steeds toeristischer.

Voor goedkopere overnachtingen kom je al snel in de buitenwijken terecht wat trouwens niet verkeerd is aangezien de metro je overal naartoe brengt en taxi's goedkoper zijn dan in NL....

Ik wens je in ieder geval heeeeel veel plezier!
Wij zaten de laatste keer vlakbij moulin rouge en was best leuk. Nergens last van. 'S avonds langs die tentjes met blote vrouwen haha!

En wij hebben een keer in hotel du roule gezeten en was heel fijn. Je kon lopend naar de champ's elyssee en het lag een beetje buiten de drukte en hectiek van de stad. Wel met uitzicht op de eiffeltoren
yesss dat appartement is gelukt, vind ik echt geweldig!

veel praktischer dan een hotel.

Over de Moulin Rouge, ik snap iets niet helemaal, dat ligt namelijk aan de rand van de hoerenbuurt. echter, Montmarte is nou niet echt een hoerenbuurt weet iemand hoe dat zit?

he ik ben helemaal blij en heb er heel veel zin in!
Volgens mij is het een bepaald stukje van montmartre dat een hoerenbuurt is maar ook die is best leuk dus haha!

En manlief is gewoon 3 uur bezig geweest om achter de naam van hotel du roule te komen heb er ook de hele dag mijn hoofd over gebroken, maar het is gelukt!
quote:Missphoebe schreef op 30 juli 2012 @ 20:09:

yesss dat appartement is gelukt, vind ik echt geweldig!

veel praktischer dan een hotel.

Over de Moulin Rouge, ik snap iets niet helemaal, dat ligt namelijk aan de rand van de hoerenbuurt. echter, Montmarte is nou niet echt een hoerenbuurt weet iemand hoe dat zit?

he ik ben helemaal blij en heb er heel veel zin in!De hoerenbuurt (Pigalle) met de Moulin Rouge ligt aan de voet van Montmartre. Voor Place du Tetre (het pleintje met de schilders) en de Sacre Coeur moet je omhoog, de berg op. Dat kan met trappen, met een soort kabelbaan of met een busje (de Montmartrebus). Die bus vertrekt vanaf Pigalle en kost een normaal metrokaartje (net zoals de kabelbaan).
.
Wij zaten in La Defense. Weinig toeristen verder, en op zich niet erg boeiend omdat het nou eenmaal de kantorenwijk is. Met de metro was je zo in het centrum en vanuit mijn hotelkamer kon ik de Eiffeltoren zien. Met de metro was je zo in het centrum, dus de ligging maakte me ook vrij weinig uit.

Edit; Ik zie dat je al een appartement hebt, leuk! Veel plezier in Parijs in ieder geval!
Aah ik zou ook graag weer naar Parijs willen, al is het alleen maar om weer naar het prachtige Musee d'Orsay te gaan En qua eten.. eerlijk gezegd heb ik daar slechte ervaringen mee in Parijs. Het lekkerste heb ik gegeten in een chinees restaurant :P
quote:ninika schreef op 01 augustus 2012 @ 11:49:

Aah ik zou ook graag weer naar Parijs willen, al is het alleen maar om weer naar het prachtige Musee d'Orsay te gaan En qua eten.. eerlijk gezegd heb ik daar slechte ervaringen mee in Parijs. Het lekkerste heb ik gegeten in een chinees restaurant :P

Huh? Hoe is dat in vredesnaam mogelijk??

Ik verheugd me altijd het meest op het eten als ik naar Parijs ga.

Ben gek op brasserie-eten.
.
Ik zou inderdaad wat eten betreft heel kritisch zijn.. Een goeie tip is Chartier bij Grands Boulevards. In een oude stationshal hebben ze hier een beetje studentikoos restaurant; je bestelling wordt op het tafelkleed gekrabbeld. Let wel op, want vanaf 7 uur staat hier wel een rij. Eten hier is ook helemaal niet duur.

Ik vind Chinatown in het 13e ook altijd leuk om te eten, omdat het veel minder toeristisch is dan het Londense/New Yorkse Chinatown. Maar goed, je gaat wel overal een bepaalde mate van toerisme vinden; daar is het Parijs voor!
Ja Chartier is ook altijd mijn standaardtip, maar die had ik deze week al losgelaten in een ander Parijstopic, en ik wilde er niet weer over beginnen .

Het eten is daar trouwens niet van bijzondere kwaliteit (gewoon ok) maar voor die prijs in die entourage is het onovertroffen.

Verder is de lunch de beste tijd om goed en goedkoop te eten. Gewoon overal het menu (van de dag) bekijken en bij anderen op hun bord kijken. De beste lunchzaken lopen tegen 12.15 uur heel snel vol met locals, daar kun je ook op letten.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven