Gezondheid alle pijlers

Rusteloze benen

31-07-2012 11:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankzij een medeforummer nu op de hoogte wat ik met mijn benen heb.

Ik heb dit eens om de paar maanden een aantal dagen, rusteloze benen.

Alle symptomen lijken er op :

" Het tintelende, irriterende gevoel in de kuiten of bovenbenen, voeten en armen doet zich vooral 's nachts voor of wanneer iemand even rustig gaat zitten of liggen. Wanneer iemand bijvoorbeeld voor de televisie wil gaan zitten, begint een branderige gevoel. Mensen staan dan vaak op en gaan door de kamer lopen om het nare gevoel kwijt te raken. Doet het zich 's nachts voor, dan kunnen mensen vaak niet meer in bed blijven liggen. Bij sommige mensen doen deze verschijnselen zich zelden voor, bij anderen dagelijks "

Zijn er meer mensen die dit hebben en wat doe je er tegen?

Ik zit continu te wiebelen op de stoel/bank en liggen gaat ook niet, het gevoel blijft aanwezig en het houdt me uit m,n slaap, dus zwaar vervelend!

Het enige wat enig zins verlichting geeft, is opstaan en even lopen, maar zodra ik weer zit/lig dan is het weer volop aanwezig.

Iemand tips ??

PS : Medicatie heeft geen zin voor mij, aangezien ik dit maar een paar dagen heb in de zoveel tijd..

Alvast bedankt..
Ik heb het vaak 's avonds zodra ik languit op de bank ga zitten of in bed lig. Heb nog niks ontdekt wat echt helpt.

Afleiding en negeren is nog het beste.

Sterkte ermee, het is heul irritant!
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 31 juli 2012 @ 11:57:

Ik heb het vaak 's avonds zodra ik languit op de bank ga zitten of in bed lig. Heb nog niks ontdekt wat echt helpt.

Afleiding en negeren is nog het beste.

Sterkte ermee, het is heul irritant!

Poeeeh ik word er helemaal gek van.. heb het ook overdag en s'avonds word het nog erger.

Ik ga zo meteen maar even onder de douche staan en dit afwisselen met koud en warm water, wie weet helpt het.

Bedankt voor je reactie.. en hopelijk komen er hier nog meer tips aan bod.
Mijn vriend heeft het ook, maar hij houd daarmee mij uit mijn slaap bij momenten (gelukkig niet altijd), zelf slaapt hij erdoor. Geen idee wat je ertegen moet doen, sorry.
Bij het kruidvat kun je iets van À vogel kopen voor rusteloze benen ik weet niet of het werkt maar het wordt wel vaak gekocht. Kost wel wat geloof iets van 13,95

Succes !
Hoi Wolkje,

Echt zwaar irritant ja.

Ik heb er zelf ook regelmatig last van en mijn moeder en oma ook. Zit bij ons in de familie dus....

Wat helpt:

Slapen met je benen omhoog (hopelijk heb je een verstelbare bodem, anders iets eronder leggen)

Oud huismiddeltje: een stuk zeep onder je matras ter hoogte van je benen. (ja, heus!)

En tenslotte: stoppen met gebruik van cafeïne.... (in koffie, cola en thee). Dat vind ik altijd de lastigste, maar het helpt wel!!!

Als je het een keer in de zoveel tijd een par dagen hebt, hangt het waarschijnlijk samen met je menstruatiecyclus. Dat zou je eens bij kunnen houden een poosje. Dan volstaat het stoppen met cafeïne misschien ook wel alleen in die periode.

Groetjes!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Ik heb het als ik in bed ga liggen. Dan ga ik er altijd uit, naar de wc, ff tv kijken en als ik dan later weer in bed ga liggen is het over. Ik heb het niet elke avond hoor, eens in de paar maanden, gelukkig maar!
Ik heb het ook, al jaren. Bij mij wordt het erger als het warm is of als ik veel vocht vasthou.

Vorige week toevallig bij de dokter geweest en ik heb bloed laten prikken. Er wordt gecontroleerd op ferritine en hb, omdat ik 3 jaar geleden in mijn zwangerschap een heel laag ferritinegehalte heb en dat kan een oorzaak zijn. Vrijdag krijg ik de uitslag. Is het laag, dan moet ik ijzertabletten gaan nemen en over 3 maanden weer vloed laten prikken.

Magnesium schijnt ook een goed effect te hebben. Stuk zeep, geen cafeine etc hebben mij nooit geholpen, heb ik allemaal tijdens mijn zwangerschap geprobeerd, ik was toen aardig wanhopig, omdat ik max 3-4 uur per nacht sliep hierdoor.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Allen bedankt voor het reageren..

Met de voeten omhoog savonds als ik ga slapen, ga ik even proberen en zal ook eens kijken naar die a.vogel creme.

Maar ik zat even te denken.. zou een simpele paracetamol niet helpen aangezien het toch iets is met zenuwen of spieren?

Plus, niet lachen, maar werd er zo net zo gek van, dus heb zitten smeren met vicks op m,n bovenbeen, goh wat voelt dat heerlijk aan hahaha!
Ik kan je magnesium aanraden. Twee pillen voor het slapen gaan en al maanden klachtenvrij. Ik had het heel erg. Het is de vochthuishouding in je spieren die verstoord is en dat gaat krampen. Ook na een avond stappen had ik altijd veel pijn. Alcohol onttrekt vocht.
quote:Soppie300 schreef op 31 juli 2012 @ 12:26:

Ik kan je magnesium aanraden. Twee pillen voor het slapen gaan en al maanden klachtenvrij. Ik had het heel erg. Het is de vochthuishouding in je spieren die verstoord is en dat gaat krampen. Ook na een avond stappen had ik altijd veel pijn. Alcohol onttrekt vocht.

Oke dat klinkt goed. Maar had jij het dan dagelijks of net als ik eens in de zoveel tijd en dan een paar dagen lang?

Kan ik die tabletten gewoon bij drogist halen en enig idee hoeveel milligram ?
quote:Juultje schreef op 31 juli 2012 @ 12:18:

Ik heb het ook, al jaren. Bij mij wordt het erger als het warm is of als ik veel vocht vasthou.

Vorige week toevallig bij de dokter geweest en ik heb bloed laten prikken. Er wordt gecontroleerd op ferritine en hb, omdat ik 3 jaar geleden in mijn zwangerschap een heel laag ferritinegehalte heb en dat kan een oorzaak zijn. Vrijdag krijg ik de uitslag. Is het laag, dan moet ik ijzertabletten gaan nemen en over 3 maanden weer vloed laten prikken.

Magnesium schijnt ook een goed effect te hebben. Stuk zeep, geen cafeine etc hebben mij nooit geholpen, heb ik allemaal tijdens mijn zwangerschap geprobeerd, ik was toen aardig wanhopig, omdat ik max 3-4 uur per nacht sliep hierdoor.Succes vrijdag.. hoop dat het meer duidelijkheid schept en dat je ook een oplossing vind!
Ja magnesium, bedankt Soppie ik kon niet op de naam komen. Maar magnesium gebruikt mijn zus ook altijd en het helpt haar goed zegt ze
Dat laatste. Soms na veel lopen, maar ook vaak compleet onverklaarbaar. Ik had de laatste keer ook pijn na de sauna. Ook weer dat vocht verhaal. Ik weet hoe.pijnlijk het is! Twee familieleden van me hebben verstand van lichamelijke processen en die raadden het me aan

Ik heb pillen via hun, een speciale samenstelling, en die.van kruidvat. Merk weinig verschil. Vergeet ze wel eens en soms kom ik ermwe weg, maar niet altijd!! Neem ze wel dagelijks dus. Potje is drie euro geloof ik, maar je doet er lang mee. Van dat andere potje is de dosering hoger, kan ik nog nazoeken als je wil. Ik ben er ontzettend blij mee want je slaapt erg slecht met zulke krampen en ligt constant te trappelen.
quote:mika65 schreef op 31 juli 2012 @ 12:33:

Ja magnesium, bedankt Soppie ik kon niet op de naam komen. Maar magnesium gebruikt mijn zus ook altijd en het helpt haar goed zegt ze

Dan ga ik dat ook halen..ook al heb ik dit niet altijd, maar het is wel prettig om dit dan in huis te hebben, mocht ik weer vd dagen hebben.

Voor als nog geeft de VICKS nu toch echt een kleine verlichting maar voor hoelang...
Ja mika65, ik heb het geld er graag voor over. Nu nog maar heeel afentoe een dagje pijn, vroeger echt wekelijks
quote:Soppie300 schreef op 31 juli 2012 @ 12:38:

Dat laatste. Soms na veel lopen, maar ook vaak compleet onverklaarbaar. Ik had de laatste keer ook pijn na de sauna. Ook weer dat vocht verhaal. Ik weet hoe.pijnlijk het is! Twee familieleden van me hebben verstand van lichamelijke processen en die raadden het me aan

Ik heb pillen via hun, een speciale samenstelling, en die.van kruidvat. Merk weinig verschil. Vergeet ze wel eens en soms kom ik ermwe weg, maar niet altijd!! Neem ze wel dagelijks dus. Potje is drie euro geloof ik, maar je doet er lang mee. Van dat andere potje is de dosering hoger, kan ik nog nazoeken als je wil. Ik ben er ontzettend blij mee want je slaapt erg slecht met zulke krampen en ligt constant te trappelen.Ja klopt, zoooooo vervelend he! Als je wil mag je wel even kijken hoeveel daarin zit.. en mag ik dit zomaar slikken zonder overleg met de dokter? ( Zal wel aangezien je het gewoon bij een drogist kunt halen)
Ja hoor. Het is veilig, maar mocht je weer eens bij.de dokter zijn kun je het melden. Dan weten ze dat als je ooit testen ergens voor krijgt. Zolang je er baat bij hebt, zullen ze het niet erg vinden en schadelijk is het soiwesp niet. Het is wel een vrouwen probleem, maar dat is niet gek. Onze doorbloeding is vam nature slechter in de benen. Sporten is trouwens ook belangrijk, lang stil zitten is niet bevorderend. Maar ja, das logisch toch?
Ja dat is ook logisch Soppie :-)

Iig heel erg bedankt voor de tips! iedereen trouwens !!

Ga het magnesium straks of morgen even halen.

Ik voel het nu trouwens ook in 1 bovenarm. Heb gelezen dat dat gevoel ook daar naar toe kan uitstralen pffff...

Toch ga ik zo wel even liggen met de benen omhoog.
quote:Soppie300 schreef op 31 juli 2012 @ 12:39:

Ja mika65, ik heb het geld er graag voor over. Nu nog maar heeel afentoe een dagje pijn, vroeger echt wekelijksOmdat ik het maar een paar keer per jaar heb ga ik er geen magnesium voor slikken
mika65,

Nee, dat is het ook niet waard. Maar als je er nachten lang slecht van gaat slapen, dan weer wel. Dat is ook persoonlijk, ieder lichaam is anders. Maar je kan je voorstellen als je elke nacht ligt te trappelen als een paard, je dan niet fris wakker kunt worden. En dan is de cirkel rond.

wolkje08,

magnesium-lactaat 350mg staat er op het potje. ook hiervan neem ik er twee. Ik wissel beide potjes af. Grappig, het goedkope potje van de kruidvat, staat 375 mg op. Die dosering is dus nog ietsjes hoger ook! Ik denk dat je er zeker baat bij zult hebben. Ik merk soms kleine terugvallen na sporten, maar echt niet in verhouding met de krampen vroeger. Heel veel succes.

Damn, wat een hoop typefouten maak ik op mijn mobiel, sorry daarvoor.
Niet alle reacties doorgelezen, en misschien is het dus al genoemd, maar wist je dat dit een typisch verschijnsel is bij vitamine B12 tekort? Dus even naar de huisarts om bloed te laten prikken en je weet meer!
quote:wolkje08 schreef op 31 juli 2012 @ 12:33:

[...]

Succes vrijdag.. hoop dat het meer duidelijkheid schept en dat je ook een oplossing vind!

Dank je, zal wel laten weten wat de uitkomst is en of de eventuele oplossing helpt.

Soms helpt paracetamol of ibuprofen ook wel bij mij. En op mijn buik slapen gek genoeg.
Een vriendin van mij slikt er Magnesium 724 mg voor, krijgt ze van de ha voorgeschreven.
Ik slik zelf al een vitamine B complex en zo te lezen zit daar ook B12 bij in.

En ik ga morgen dan langs de kruidvat Soppie en haal me die magnesium tabletten even. :-)

Heb ik het iig in huis, mocht ik weer van die dagen hebben.

Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven