Gezondheid alle pijlers

Rusteloze benen

31-07-2012 11:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankzij een medeforummer nu op de hoogte wat ik met mijn benen heb.

Ik heb dit eens om de paar maanden een aantal dagen, rusteloze benen.

Alle symptomen lijken er op :

" Het tintelende, irriterende gevoel in de kuiten of bovenbenen, voeten en armen doet zich vooral 's nachts voor of wanneer iemand even rustig gaat zitten of liggen. Wanneer iemand bijvoorbeeld voor de televisie wil gaan zitten, begint een branderige gevoel. Mensen staan dan vaak op en gaan door de kamer lopen om het nare gevoel kwijt te raken. Doet het zich 's nachts voor, dan kunnen mensen vaak niet meer in bed blijven liggen. Bij sommige mensen doen deze verschijnselen zich zelden voor, bij anderen dagelijks "

Zijn er meer mensen die dit hebben en wat doe je er tegen?

Ik zit continu te wiebelen op de stoel/bank en liggen gaat ook niet, het gevoel blijft aanwezig en het houdt me uit m,n slaap, dus zwaar vervelend!

Het enige wat enig zins verlichting geeft, is opstaan en even lopen, maar zodra ik weer zit/lig dan is het weer volop aanwezig.

Iemand tips ??

PS : Medicatie heeft geen zin voor mij, aangezien ik dit maar een paar dagen heb in de zoveel tijd..

Alvast bedankt..
Geen dank.

Houd eventueel ook rekening met een mogelijk vitamine b12 tekort, als de klachten blijven. olifant78 heeft een punt.
Rusteloze benen kunnen ook duiden op een tekort aan ijzer. Wellicht kun je ijzertabletten slikken of meer voeding met ijzer nemen?

Succes! Lijkt me erg vervelend voor je!
@ soppie

Ik houdt het in de gaten!

@ annemari3

Bedankt en dit zou het ook kunnen zijn, aangezien ik niet zoveel vlees eet. Groentes eet ik in dat opzicht voldoende.
PS : symptomen ijzer te kort.. duizeligheid en broze nagels ( uiteraard meer symptomen ). Maar deze 2 heb ik beide de laatste tijd. Anders nooit last van.
Rusteloze benen is ook echt een symptoom van een ijzertekort. Er zijn sowieso twee soorten ijzer (non-heem en heem). Het ijzer dat in vlees zit wordt veel beter opgenomen dan het ijzer dat in bijvoorbeeld groenten zit. Dus als je niet veel vlees eet, zou het best kunnen dat je lichaam te weinig ijzer opneemt. Dit zou je bijvoorbeeld eens kunnen checken op de Eetmeter van het Voedingscentrum...kijk maar wat je ermee doet.

En succes in elk geval!!
quote:annemari3 schreef op 31 juli 2012 @ 13:36:

Rusteloze benen is ook echt een symptoom van een ijzertekort. Er zijn sowieso twee soorten ijzer (non-heem en heem). Het ijzer dat in vlees zit wordt veel beter opgenomen dan het ijzer dat in bijvoorbeeld groenten zit. Dus als je niet veel vlees eet, zou het best kunnen dat je lichaam te weinig ijzer opneemt. Dit zou je bijvoorbeeld eens kunnen checken op de Eetmeter van het Voedingscentrum...kijk maar wat je ermee doet.

En succes in elk geval!!Ga ik even bekijken! Bedankt!
Spuit 11 maar inderdaad: ijzer tekort! Ik had er de laatste maanden ook weer last van, bloed laten prikken en inderdaad, ijzervoorraad is op! Dus bloedprikken maar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven