Laks....pffff
dinsdag 31 juli 2012 om 20:47
Hoe kunnen mensen zo laks met anderen omgaan? Een maand geleden heeft een goede vriendin mij gevraagd of ik mee ga als zij haar tattoo laat zetten. Leek mij wel leuk, heb zelf geen tattoo's dus interessant dacht ik. Dus ik heb een halve vrije dag genomen omdat ik het anders net niet zou redden qua tijdsbestek. Morgen de dag van de tattoo en ik vraag haar hoe laat ik bij haar moet zijn. Schrijft ze het volgende: je mag er niet bij zijn vanwege hygiëne. Had ik denk ik vergeten te zeggen? Sorry, want ik werk wel langer door en red het dan nog op tijd. Nu ben ik echt even "flabbergasted"! Lekker zo'n vriendschap !
Sorry weet niet goed wat ik hiermee wil? Maar moest dit ff van me afschrijven? Hebben meer mensen dit?
(sorry voor mijn taalfouten etc. Heb dislexy en ben fonetisch)
Sorry weet niet goed wat ik hiermee wil? Maar moest dit ff van me afschrijven? Hebben meer mensen dit?
(sorry voor mijn taalfouten etc. Heb dislexy en ben fonetisch)
dinsdag 31 juli 2012 om 22:34
dinsdag 31 juli 2012 om 22:46
@ tomatensoep
@ Murdoch
Fonetisch =
(zoals 't mij in kindertaal is uitgelegd)
Zoals je een woord hoort zo schrijf je het.
Voorbeeld, ik schreef "vis" met de letter F (fis). Je hoort niet dat het met een V of F geschreven moet worden.
Hopelijk zo een beetje duidelijk?
In de loop der jaren leer je veel maar toch beter in Engelse taal dan Nederlands.
@ Murdoch
Fonetisch =
(zoals 't mij in kindertaal is uitgelegd)
Zoals je een woord hoort zo schrijf je het.
Voorbeeld, ik schreef "vis" met de letter F (fis). Je hoort niet dat het met een V of F geschreven moet worden.
Hopelijk zo een beetje duidelijk?
In de loop der jaren leer je veel maar toch beter in Engelse taal dan Nederlands.
dinsdag 31 juli 2012 om 23:34
quote:Nathalie28 schreef op 31 juli 2012 @ 22:46:
In de loop der jaren leer je veel maar toch beter in Engelse taal dan Nederlands.Ik had ook nog niet eerder iemand zichzelf als 'fonetisch' zien omschrijven, maar ik snapte wel wat je bedoelt! Ik vind het alleen grappig dat je dan beter bent in Engels dan in Nederlands, want Engels heeft naar mijn mening het tegenovergestelde van een fonetische spelling - niets is zoals je denkt dat het moet! Komt doordat het zo'n mengelmoes van talen (Vikingse talen, Frans, etc.) is. Kijk maar naar through, though, tough. Allemaal bijna hetzelfde geschreven en helemaal anders uitgesproken
In de loop der jaren leer je veel maar toch beter in Engelse taal dan Nederlands.Ik had ook nog niet eerder iemand zichzelf als 'fonetisch' zien omschrijven, maar ik snapte wel wat je bedoelt! Ik vind het alleen grappig dat je dan beter bent in Engels dan in Nederlands, want Engels heeft naar mijn mening het tegenovergestelde van een fonetische spelling - niets is zoals je denkt dat het moet! Komt doordat het zo'n mengelmoes van talen (Vikingse talen, Frans, etc.) is. Kijk maar naar through, though, tough. Allemaal bijna hetzelfde geschreven en helemaal anders uitgesproken