Minesweeper; soms gokken toch?
donderdag 2 augustus 2012 om 05:47
Ik speel het spelletje Minesweeper (Mijnenveger in het nederlands denk ik). Uiteraard is je eerste klik een gok. Maar er kan op een gegeven moment toch een moment komen dat je toch moet gokken? Dat je het logischerwijs niet meer kunt weten?
Volgens mij heb ik ooit iemand horen zeggen dat je bij dit spelletje nooit hoeft te gokken (eerste klik uitgezonderd uiteraard).
Volgens mij heb ik ooit iemand horen zeggen dat je bij dit spelletje nooit hoeft te gokken (eerste klik uitgezonderd uiteraard).
donderdag 2 augustus 2012 om 06:34
donderdag 2 augustus 2012 om 08:29
donderdag 2 augustus 2012 om 09:38
Het nummer op het vakje geeft aan hoeveel bommetjes er aan dat vakje grenzen. De meeste vakjes kun je inderdaad dus zo weg spelen door te tellen en te beredeneren. En naarmate je het vaker speelt word je daar inderdaad steeds beter en sneller in.
Maar toch kom ik soms nog in een situatie waarin ik voor mijn gevoel moet gokken (heb dan bijvoorbeeld echt nog maar 2 vakjes over). Of ik kijk gewoon niet goed...
Maar toch kom ik soms nog in een situatie waarin ik voor mijn gevoel moet gokken (heb dan bijvoorbeeld echt nog maar 2 vakjes over). Of ik kijk gewoon niet goed...
donderdag 2 augustus 2012 om 10:59
Van Wikipedia: 'Some implementations of Minesweeper will set up the board by never placing a mine on the first square revealed, or by arranging the board so that the solution does not require guessing.'
Blijkbaar is het dus ook afhankelijk van de versie die je speelt. Soms is gokken niet nodig, soms wel.
Bij 'mijn' versie heb ik in ieder geval nog nooit een bom onder het eerste vakje getroffen, en is gokken soms nodig.
Blijkbaar is het dus ook afhankelijk van de versie die je speelt. Soms is gokken niet nodig, soms wel.
Bij 'mijn' versie heb ik in ieder geval nog nooit een bom onder het eerste vakje getroffen, en is gokken soms nodig.