Blowende partner

01-08-2012 21:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik en mijn partner zijn al heel wat jaartjes samen. We hebben ook een kind.

Na enkele maanden verkering vertelde hij me dat hij wel eens blowde. Ik heb daar nooit problemen van gemaakt.

Totdat hij het een paar jaar terug als vlucht ging gebruiken na een overlijden van een familielid en het recreatief blowen veranderde in een verslaving.

Inmiddels is het - volgens hem - weer terug op recreatief niveau. En het is idd ook stukken minder. Maar nu ben ik degene die er niet meer zo luchtig over denkt. Ergens ben ik bang dat het weer fout gaat als hij weer een tegenslag krijgt.

Daarbij heb ik het vermoeden dat hij toch wat te veel blowt. Hij doet het echter vaak als ik al op bed lig.

Een gesprek erover aangaan wil hij niet. Hij vindt dat het zijn ding is en dat ik niet precies hoef te weten wanneer, hoeveel etc. En hij zegt dat hij dat niet vertelt omdat ik er niet tegen kan en er hysterisch op reageer. En idd word ik vaak boos, maar dat is omdat ik gewoon bang ben dat het weer fout gaat én omdat hij er niet open over is. Ik wil met hem afspraken maken over zijn gebruik, maar dat weigert hij.

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft er ook een blowende partner? Weten jullie precies hoeveel hij / zij gebruikt? Hoe geef je je eigen grenzen aan?
As we speak, staat mijn man ook buiten te blowen. Jouw verhaal is mijn verhaal! Vreemd gewoon om te lezen, zo herkenbaar. Het speelt al vanaf het begin van onze relatie en ik heb er vele ruzies over gehad. Ik heb nu echter een punt bereikt dat ik me er bij neer leg. Je bereikt er namelijks niks mee. Zolang je man niet wil stoppen gaat het niet gebeuren. Bij mijn man is het de ene periode meer dan de andere. En ik relativeer nu meer. Vriendinnen van mij hebben mannen die elke dag 3 biertjes drinken. Is net zo irritant en slecht. Mijn man functioneert verder ook prima. Maar diep in mijn hart wil ik ook dat hij er mee stopt. Ik ben in ieder geval blij dat hij er open en eerlijk over is want dat is ook niet altijd zo geweest....
ik denk dat hij te veel blowt.

Meestal doet hij het pas als ik slaapt, dus weet nooit zo goed in welke toestand hij gaat slapen.

Hij neemt wel zijn verantwoordelijkheid qua werk en kind en ook wel naar mij. Maar ik mag niet aan zijn blowen komen.

Hij heeft enkele heel trouwe vrienden, maar het is niet zo dat ze elkaar wekelijks opzoeken. Dus echt een druk sociaal leven heeft hij niet. Maar ik heb dat ook niet zo; we zijn beiden graag thuis.
Ik vrees dat het geen verantwoordelijkheid nemen ook voor een groot deel te maken heeft met man-zijn. Is een veelvoorkomend mankement bij die sexe. Ik heb jaren geblowd, altijd een goeie baan gehad en ook thuis altijd de karrren getrokken en de verantwoordelijkheden gedragen.
.
Hij is er niet open en eerlijk over.... dat is de helft van het probleem. Liegen, verstoppen e.d.
Impala, hoeveel blowde je als ik vragen mag?

Had dat veel invloed? Ik bedoel, stel je dat idd met een kind naar de dokter moet met de auto na het blowen, zou dat dan een probleem zijn?
Koekwausje, dat deed mijn man vroeger ook omdat hij geen zin had in hysterische reacties en ruzie. Als hij door krijgt dat jullie er normaal over kunnen praten dan kan dat misschien veranderen. Maar dan moet jij ook proberen rustig te blijven. Praat er over een goed moment over, niet als hij net wat gekocht heeft of op het punt staat maar als het gezellig is....
quote:koekwausje schreef op 01 augustus 2012 @ 22:15:

omdat hij het - nu hij vakantie heeft en dus thuis is - soms ook overdag met rode ogen en zo rondloopt. Dan is hij boodschappen wezen doen en dan komt hij zo terug. En vervolgens ontkennen.

Of naar de drogist gaan en dan naast shampoo ook terugkomen met joints en die vervolgens stiekem ergens neerleggen in de hoop dat ik het niet gezien heb dat hij joints heeft gekocht.

ik denk dat het blowen niet het probleem is maar het liegen,, het stiekem doen. Hij WEET dat jij er niet blij mee bent, en vervolgens gaat ie het stiekem doen, dat is toch geen oplossing!

Je zou liever willen dat hij zegt: ik ga minderen omdat ik wil dat we samen minder ruzie hebben, ik vind mijn gezin belangrijk!

ik heb jaren samengewoond met iemand die gokverslaafd was, al was het in zijn ogen maar gewoon een spelletje kaarten met vrienden. Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, ons huis verkocht. Niet omdat hij wel eens een gokje wilde wagen. Maar omdat ie bleef liegen over hoelang hij gepokerd had, hoeveel geld er verloren was, hoe laat hij thuisgekomen was etc.

En hij (net zoals jouw vriend) het bagataliseren, ik ben niet verslaafd, want ik kan zooo stoppen hoor. het is maar een spelletje. en het is veel minder dan een paar maanden geleden (en dus moet ik het maar goed vinden??) We spreken hier over uitschieters van 400 euro per week he, en dan nog zeggen dat het wel meevalt!

Ik zou hem een ultimatum geven. Minderen:: en dan precies afspreken hoeveel, wanneer hij kan blowen en STOPPEN met liegen. Als hij zich niet aan jullie afspraken kan houden dan vindt hij zijn joint belangrijker dan jou en jullie kind. En dan hoop ik dat je sterk genoeg bent om zelf je concuisie te trekken.

Je ziet er tegenop om alleenstaand moeder te worden, begijp ik helemaal. Maar wil jij op deze manier nog de komende 60 (??) jaar met hem samenleven (weet niet heu oud je bent maar ik ga er vanuit dat je wel 90 gaat worden)
koekwaus ik blowde dagelijks. En dan is autorijden geen probleem. Als je geregeld blowt wordt je niet meer zo erg stoned. Heel anders dan wanneer je sporadisch rookt.

Er zijn trouwen ook onderzoeken naar autorijden en cannabis, heeft weinig effect.
.
Ook hier een blowende partner. Toen hij nog in de randstad woonde had ik er geen zicht op. Wist dat hij het deed, maar verder niet hoe en wat. Tijdens de verbouwing van ons huisje heeft hij niet geblowd omdat hij wij tijdelijk bij andere in woonde.

Toen we samen woonde gebeurde het beetje bij beetje steeds vaker. Ik was er helemaal klaar mee. Lag dan passief op de bank, viel er ook in slaap en ging dan midden in de nacht een keer naar bed. Met hem gesprek aangegaan. hij kon of alleen in het weekend blowen. of ik was weg en dan verkochten we de hut maar. ik trok zo'n relatie niet.

Uiteindelijk houd hij zich zeer netjes aan deze afspraak en is het 2-3 in de maand. En alleen in het weekend
en het liegen: ik wilde er niet over liegen, maar dat was wel eens moeilijk omdat mijn vriend negatief stond tov blowen (uit principe, niet omdat ik dan dingen naliet ofzo). Het kost best doorzettingsvermogen om openlijk te blijven blowen als je partner erover zeurt. Dan heeft t namelijk geen ontspannen effect meer
.
owja en openheid en eerlijkheid hierover vind ik heel belangrijk. Dit snapt hij nu en dat doet hij nu. Ook als hij naar de shop gaat verteld hij van he, ben even naar de shop ben over 45 min terug.

Wij wonen nu in het zuiden en hier is geen shop op iedere hoek alleen in de steden. Dit weerhoud hem ook om te halen. Vervelend joh
Impala, wat maakte dat je deed stoppen of minderen?

Het is idd het gelieg en zo dat me woest maakt.
maar ik moet wel zeggen dat ik geen grote toeters wegblies op een avond.

Gewoon een klein dun stickie in een klein vloeitje. Ik deed ca vier dagen met een tientje.
.
Goed punt van koekie1980, het inderdaad het liegen, dat is waar het om draaid.

Lijkt me wel moeilijk om echt een limiet af te spreken. Ik zeg altijd: je vrouw en kinderen mogen er niet onder leiden, de kids mogen er niks van meekrijgen en het moet met mate blijven. Ga je bv twee weken op vakantie, dan moet hij ook zonder kunnen. Niet kost wat kost maar moeten blowen.

Dagelijks wijntjes drinken is net zoiets en dat gebeurd waar kinderen bij zijn. Dat kan met blowen dus echt niet. Uitgesloten. Maar alleen voor het slapen gaan om een beetje tot rust te komen.... Is wel oke toch?

Is het ook een soort controledrang van jou misschien? Bij mij wel een beetje...
ik ben met dagelijks blowen gestopt omdat ik ook gestopt ben met roken, na een hevige longontsteking. Sigaretten rook ik helemaal niet meer, maar soms nog wel wat wiet. Die dan opeens heel hard aankomt.
.
Op vakantie kan hij zonder.

Maar hij rookt wel meer dan jij doet Impala.

Alleen voor het slapen gaan is wel ok zolang het er 1tje is en niet meerdere. En overdag vind ik uit den boze omdat er een kleine rondloopt. Hij doet het wel niet in haar bijzijn, maar hij had van de week overdag wel rode ogen, suf zijn, drinken omstoten... e.d. En maar ontkennen....
Voor mij is het echt not done dat mijn man stoned is overdag bij de kids. Dat zou ik niet accepteren. Voor alles een tijd en plek. Maar hoeveel blowed hij dan?
Misschien toch een keer een echt serieus gesprek aangaan hierover?
Ja, dat wil hij dus niet zeggen. Daar doet hij stiekem over.~

Laatst kieperde ik een keer de prullenbak om omdat ik iets kwijt was en vond ik - verstopt in ander afval - 5 hulzen. De bak was een bijna een week niet geleegd. Dus 1 joint per dag gemiddeld denk ik. En nu het vakantie is denk ik meer.

Ik ga nu slapen. Dankjewel voor het meedenken alvast
Het is mede een probleem dat hij er niet over wil praten.
Ik heb een relatie gehad met een man die veel blowde. Toen we elkaar leerde kennen stopte hij ermee, maar later begon hij weer. Met hem was het zo dat hij niet gewoon af en toe een jointje kon roken, als hij wiet kocht dan moest het ook gewoon achter elkaar opgerookt worden. Ik ben een tijdje geduldig geweest, maar uiteindelijk was ik er gewoon klaar mee. We konden nergens heen gaan zonder dat hij eerst langs de coffeeshop moest. En hij werd zo´n ander mens als hij blowde.. veel minder spontaan, veel meer in zichzelf gekeerd, laat opstaan, niet fit, vergeetachtig, pessimistischer.. ik kon er echt nier tegen.
Als hij overdag blowt, zeker met een kindje vind ik echt niet kunnen. Hij heeft dus geen verantwoording. Is hij wel blij met zijn leven? Dat hij gaat blowen terwijl hij vader is overdag? En dat hij weet dat jij het gewoon niet leuk vind.

Ik heb trouwens niets tegen blowen, mijn vriend blowt af en toe in het weekend en dan savonds als hij weet dat hij vrij is. Nooit doordeweeks.
quote:koekwausje schreef op 01 augustus 2012 @ 23:14:

Het is mede een probleem dat hij er niet over wil praten.

Fijn.... hij is jouw partner en vader van jullie kind.

Maar hij zal moeten praten om jou te overtuigen dat ie zijn best wil doen. Als hij niet eens wil praten lijkt het alsof hij zijn gedrag (hoeveelheid blowen) toch niet wil veranderen.

Hij weet zelf heeeeeel goed waar ie mee bezig is, daarom doet hij het ook stiekem. Hij is bang dat ie op z'n flikker krijgt van jou als ie bij het eerstvolgende gesprek eerlijk is. maar in mijn ogen zegt dat niet-willen-praten meer over hem dan wat jij denkt!

Zoals je las heb ik ook een verslaafde vriend gehad, en er is 1 belangrijk ding wat ik hebt geleerd: Je kan pas iemand helpen als die iemand ook geholpen wil worden....

Succes

Het is van ons uit gezien makkelijk oordelen. wij gaan ook alleen af op jouw teksten hier, er zullen vast ook veel goeie kanten aan deze relatie zitten anders woonde je niet samen en had je niet voor een kind en toekomst gekozen
Leven en laten leven. Als je er geen last van hebt ook geen probleem van maken. Beter een joint dan bierdrinken.. Willen weten hoeveel en wanneer is bemoederen, is je kerel niet je kind.

Als hij dingen laat of niet kan hierdoor hem daarop aanspreken. Hij moet zelf willen stoppen en gaat dat niet onder druk van jou doen.

De een een glas wijn de ander wat trekjes van een joint, goed is het niet maar als je het verder fijn hebt...
Ze heeft er toch wel last van, anders opent TO geen topic

dat ze baalt van het liegen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven